E-materiały do kształcenia zawodowego

Organizacja sesji nagraniowej

AUD.09 Realizacja nagrań - Technik realizacji nagrań 352123

Interaktywne materiały sprawdzające

11
Pokaż ćwiczenia:
1
1. Urządzenia i oprogramowanie do nagrywania - test sprawdzający3D3gfF8NTq
1
3Test wielokrotnego wyboru z jedną odpowiedzią prawidłową101595Bardzo dobrze poradziłeś sobie z wykonaniem tego testu. Doskonale wykorzystałeś przyswojony materiał dotyczący urządzeń i oprogramowania do nagrywania. Brawo!Niestety, nie wszystko poszło dobrze. Nie odpowiedziałeś poprawnie na większość pytań. Wróć do materiału, który dotyczy zagadnień związanych z urządzeniami i oprogramowaniem do nagrywania i wyszukaj w nim te elementy, z którymi miałeś największy problem. Zobacz: Wskazówki i klucze odpowiedzi. Spróbuj ponownie rozwiązać test, a na pewno się uda. Powodzenia!
Test

Test wielokrotnego wyboru z jedną odpowiedzią prawidłową

Rozwiąż test wielokrotnego wyboru zaznaczając jedną poprawną odpowiedź spośród podanych.

Liczba pytań:
10
Limit czasu:
15 min
Twój ostatni wynik:
-
2. Sesja live (na żywo) i sesja trackingowa (ścieżkowa)2D3gfF8NTq
R1JMLqs49laqM2
Uzupełnij luki w zdaniach, wybierając poprawne wyrażenia spośród znajdujących się pod tekstem dotyczącym sesji live (na żywo) i sesji trackingowej (ścieżkowej). Nagranie zespołu muzycznego można wykonać rozmaitymi technikami. Można zaaranżować sesję live, czyli na żywo. Wówczas mikrofonujemy 1. mobilnych ścianek, 2. wokalnej, 3. warstwami, 4. odseparowane, 5. wybrane, 6. overhead, 7. dead-roomach, 8. przesłuchy, 9. live-roomach, 10. wszystkie, 11. plamami, 12. klawiszowe, 13. smyczkowe, 14. połączone, 15. wallboxów, 16. basowe, 17. perkusja, 18. wokal, 19. rytmicznej instrumenty tak, aby były maksymalnie akustycznie 1. mobilnych ścianek, 2. wokalnej, 3. warstwami, 4. odseparowane, 5. wybrane, 6. overhead, 7. dead-roomach, 8. przesłuchy, 9. live-roomach, 10. wszystkie, 11. plamami, 12. klawiszowe, 13. smyczkowe, 14. połączone, 15. wallboxów, 16. basowe, 17. perkusja, 18. wokal, 19. rytmicznej między sobą. To zminimalizuje 1. mobilnych ścianek, 2. wokalnej, 3. warstwami, 4. odseparowane, 5. wybrane, 6. overhead, 7. dead-roomach, 8. przesłuchy, 9. live-roomach, 10. wszystkie, 11. plamami, 12. klawiszowe, 13. smyczkowe, 14. połączone, 15. wallboxów, 16. basowe, 17. perkusja, 18. wokal, 19. rytmicznej w mikrofonach. Osiągniemy to, używając 1. mobilnych ścianek, 2. wokalnej, 3. warstwami, 4. odseparowane, 5. wybrane, 6. overhead, 7. dead-roomach, 8. przesłuchy, 9. live-roomach, 10. wszystkie, 11. plamami, 12. klawiszowe, 13. smyczkowe, 14. połączone, 15. wallboxów, 16. basowe, 17. perkusja, 18. wokal, 19. rytmicznej akustycznych, a czasem – jeżeli studio na to pozwala – umieszczając poszczególnych muzyków w przeznaczonych dla danego typu instrumentu wydzielonych przestrzeniach lub nawet pomieszczeniach. Wokalistów na ogół lokuje się w odseparowanych pomieszczeniach, czyli kabinach wokalnych, tzw. 1. mobilnych ścianek, 2. wokalnej, 3. warstwami, 4. odseparowane, 5. wybrane, 6. overhead, 7. dead-roomach, 8. przesłuchy, 9. live-roomach, 10. wszystkie, 11. plamami, 12. klawiszowe, 13. smyczkowe, 14. połączone, 15. wallboxów, 16. basowe, 17. perkusja, 18. wokal, 19. rytmicznej.

Można też zorganizować sesję trackingową, czyli ścieżkową. Nagranie rozpoczynamy od sekcji 1. mobilnych ścianek, 2. wokalnej, 3. warstwami, 4. odseparowane, 5. wybrane, 6. overhead, 7. dead-roomach, 8. przesłuchy, 9. live-roomach, 10. wszystkie, 11. plamami, 12. klawiszowe, 13. smyczkowe, 14. połączone, 15. wallboxów, 16. basowe, 17. perkusja, 18. wokal, 19. rytmicznej, czyli zestawu perkusyjnego i gitary basowej lub kontrabasu. Do nagranego wcześniej zestawu perkusyjnego osobno są nagrywane instrumenty 1. mobilnych ścianek, 2. wokalnej, 3. warstwami, 4. odseparowane, 5. wybrane, 6. overhead, 7. dead-roomach, 8. przesłuchy, 9. live-roomach, 10. wszystkie, 11. plamami, 12. klawiszowe, 13. smyczkowe, 14. połączone, 15. wallboxów, 16. basowe, 17. perkusja, 18. wokal, 19. rytmicznej. Pozostałe instrumenty są dogrywane później 1. mobilnych ścianek, 2. wokalnej, 3. warstwami, 4. odseparowane, 5. wybrane, 6. overhead, 7. dead-roomach, 8. przesłuchy, 9. live-roomach, 10. wszystkie, 11. plamami, 12. klawiszowe, 13. smyczkowe, 14. połączone, 15. wallboxów, 16. basowe, 17. perkusja, 18. wokal, 19. rytmicznej do sekcji rytmicznej, w kolejności komfortowej dla muzyków. Przykładowo najpierw instrumenty 1. mobilnych ścianek, 2. wokalnej, 3. warstwami, 4. odseparowane, 5. wybrane, 6. overhead, 7. dead-roomach, 8. przesłuchy, 9. live-roomach, 10. wszystkie, 11. plamami, 12. klawiszowe, 13. smyczkowe, 14. połączone, 15. wallboxów, 16. basowe, 17. perkusja, 18. wokal, 19. rytmicznej, potem gitary, na końcu 1. mobilnych ścianek, 2. wokalnej, 3. warstwami, 4. odseparowane, 5. wybrane, 6. overhead, 7. dead-roomach, 8. przesłuchy, 9. live-roomach, 10. wszystkie, 11. plamami, 12. klawiszowe, 13. smyczkowe, 14. połączone, 15. wallboxów, 16. basowe, 17. perkusja, 18. wokal, 19. rytmicznej.
3. Mikrofonowanie1D3gfF8NTq
REOJ2gedkkwVQ1
Łączenie par. Oceń prawdziwość podanych zdań. Zaznacz Prawda, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub Fałsz – jeśli jest fałszywe. . Do nagłośnienia zestawu perkusyjnego można nie używać mikrofonu.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Podczas mikrofonowania gitary basowej uzyskujemy sygnały liniowe z przetworników w instrumentach i/lub z wyjść liniowych wzmacniaczy instrumentalnych oraz sygnały z mikrofonów, którymi instrumenty i wzmacniacze mikrofonujemy.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. W przypadku gitary akustycznej i klasycznej nagłaśnia się tylko sygnał liniowy z wbudowanych przetworników.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Mikrofonując elektryczne instrumenty klawiszowe, podłączamy je do d-boxów, wykorzystując do tego przewody liniowe.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Podstawową techniką mikrofonizacyjną dla wokalu jest ujęcie stereofoniczne dwoma mikrofonami.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Pierwszą czynnością, którą musimy wykonać, jest sprawdzenie, czy wszystkie sygnały dochodzą do komputera i są prawidłowe. Dokonujemy tego, w pierwszej kolejności sprawdzając obecność sygnału na wejściu przedwzmacniacza.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Gdy odsłuchowo wydaje się, że wszystko jest w porządku, kolejnym krokiem jest upewnienie się, iż w nagranej sesji zostały ustawione dobrze mikrofony i krzesła.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
1
Materiały powiązane