1
Pokaż ćwiczenia:
RuVGfN0OaWS701
Ćwiczenie 1
Łączenie par. Oceń poprawność cech dotyczących srebra.. bardzo dobrze przewodzi ciepło. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. w przyrodzie występuje tylko w stanie wolnym. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. nie reaguje z kwasami słabo utleniającymi. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. miękki. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. dobry izolator elektryczny. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Rw9RgG8V8dDGF1
Ćwiczenie 2
promocja elektronowa Możliwe odpowiedzi: 1. znak na wyrobie z metalu szlachetnego, odpowiadający określonej próbie jubilerskiej, 2. zjawisko samorzutnego przeniesienia elektronu w celu uzyskania korzystniejszej konfiguracji elektronowej, 3. liczba dodatnich lub ujemnych ładunków elementarnych, które można by przypisać atomowi pierwiastka chemicznego, wchodzącego w skład określonego związku, gdyby cząsteczki tego związku miały budowę jonową, 4. metale ułożone wg zmieniającej się stopniowo (malejącej lub rosnącej) aktywności chemicznej szereg napięciowy Możliwe odpowiedzi: 1. znak na wyrobie z metalu szlachetnego, odpowiadający określonej próbie jubilerskiej, 2. zjawisko samorzutnego przeniesienia elektronu w celu uzyskania korzystniejszej konfiguracji elektronowej, 3. liczba dodatnich lub ujemnych ładunków elementarnych, które można by przypisać atomowi pierwiastka chemicznego, wchodzącego w skład określonego związku, gdyby cząsteczki tego związku miały budowę jonową, 4. metale ułożone wg zmieniającej się stopniowo (malejącej lub rosnącej) aktywności chemicznej stopień utlenienia Możliwe odpowiedzi: 1. znak na wyrobie z metalu szlachetnego, odpowiadający określonej próbie jubilerskiej, 2. zjawisko samorzutnego przeniesienia elektronu w celu uzyskania korzystniejszej konfiguracji elektronowej, 3. liczba dodatnich lub ujemnych ładunków elementarnych, które można by przypisać atomowi pierwiastka chemicznego, wchodzącego w skład określonego związku, gdyby cząsteczki tego związku miały budowę jonową, 4. metale ułożone wg zmieniającej się stopniowo (malejącej lub rosnącej) aktywności chemicznej cecha probiercza Możliwe odpowiedzi: 1. znak na wyrobie z metalu szlachetnego, odpowiadający określonej próbie jubilerskiej, 2. zjawisko samorzutnego przeniesienia elektronu w celu uzyskania korzystniejszej konfiguracji elektronowej, 3. liczba dodatnich lub ujemnych ładunków elementarnych, które można by przypisać atomowi pierwiastka chemicznego, wchodzącego w skład określonego związku, gdyby cząsteczki tego związku miały budowę jonową, 4. metale ułożone wg zmieniającej się stopniowo (malejącej lub rosnącej) aktywności chemicznej
RBWfuIDjGhpku1
Ćwiczenie 3
Która z poniższych odpowiedzi przedstawia odpowiednią kolejność pierwiastków o zmniejszającej aktywności chemicznej metali? Możliwe odpowiedzi: 1. K, Na, Li, Ca, Mg, Al, Zn, Fe, Pb, H, Cu, Ag, Hg, Au, Pt, 2. Pt, Au, Hg, Ag, Cu, H, Pb, Fe, Zn, Al, Mg, Ca, Li, Na, K, 3. H, K, Na, Li, Ca, Mg, Al, Zn, Fe, Pb, Cu, Ag, Hg, Au, Pt
11
Ćwiczenie 4

Zapisz konfigurację elektronową w formie podpowłokowej skróconej (zaw. rdzeń gazu szlachetnego) zarówno atomu, jak i kationu srebra(I) w stanie podstawowym.

R1aAbMP0lta3w
Odpowiedź zapisz w zeszycie do lekcji chemii, następnie zrób zdjęcie i umieść w wyznaczonym miejscu.
R1H9ofu5yBtUL
(Uzupełnij).
21
Ćwiczenie 5

Czy wiesz, dlaczego jedzenie jajka na miękko srebrną łyżeczką powoduje jej czernienie? Odpowiedź uzasadnij.

R1F9X8PRjhJTm
Odpowiedź: (Uzupełnij).
21
Ćwiczenie 6

Srebro nie reaguje z tlenem atmosferycznym. Czarny nalot pokrywający z czasem srebrne przedmioty, wspomniany w jednym z poprzednich zadań, powstaje w wyniku reakcji obecnych w powietrzu śladowych ilości siarkowodoru z tlenem i srebrem. Zapisz równanie reakcji, o której mowa w zadaniu.

R1APCOjVTHmyR
Rownanie reakcji zapisz w zeszycie do lekcji chemii, następnie zrób zdjęcie i umieść je w wyznaczonym polu.
RWwMM2BxjVq42
(Uzupełnij).
21
Ćwiczenie 7

Dlaczego srebro nie reaguje z wodą i kwasami słabo utleniającymi? Napisz wyjaśnienie.

R10tyqJ4bq7ik
Odpowiedź: (Uzupełnij).
21
Ćwiczenie 8

Stosowany w chemii organicznej odczynnik Tollensa to związek koordynacyjny srebra(I), w którym funkcję ligandów pełnią cząsteczki amoniaku. Podaj jego wzór oraz nazwę.

R6A6FBgIc7TPB
Odpowiedź zapisz w zeszycie do lekcji chemii, następnie zrób zdjęcie i umieść je w wyznaczonym polu.
RCrstG5hXLO0C
(Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 9

O chlorku srebra(I) wiadomo, że jest białym, serowatym osadem, ciemniejącym na świetle i rozpuszczalnym w amoniaku. Zaproponuj sposób jego otrzymywania, a następnie zapisz równania reakcji, o których mowa w zadaniu.

RGPFqTH6hDzgz
Odpowiedź zapisz w zeszycie do lekcji chemii, następnie zrób zdjęcie i umieść je w wyznaczonym polu.
RY7KogrTv2Y5k
(Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 10

Zapisz równanie reakcji zachodzące pomiędzy srebrem a stężonym roztworem kwasu azotowego(V), dobierając współczynniki stechiometryczne metodą bilansu elektronowego.

R1W9lGUqnrJof
Odpowiedź zapisz w zeszycie do lekcji chemii, następnie zrób zdjęcie i umieść je w wyznaczonym polu.
RfTnHigDaxETm
(Uzupełnij).