1
Pokaż ćwiczenia:
R197bZQpqDieX1
Ćwiczenie 1
Spośród funkcji opisanych przez zbiór par, wskaż funkcje rosnące. Możliwe odpowiedzi: 1. {(-1,1),(0,2),(1,0)}, 2. {(-1,1),(0,2),(1,5)}, 3. {(0,0)),(1,1),(2,4),(3,9)}, 4. {(1,12),(2,23),(3,34),(4,45)}
RLfwXcaKctTte1
Ćwiczenie 2
Ile jest funkcji rosnących, których dziedziną jest zbiór {1,2,3}, zaś wartości należą do zbioru {4,5,6,7}? Możliwe odpowiedzi: 1. 3, 2. 4, 3. 6, 4. 12
Rw3MtBBpsksu02
Ćwiczenie 3
Czy istnieje funkcja rosnąca, której dziedziną jest zbiór {3,4,5,6} i wartości należą do zbioru {-1,0,1}? Możliwe odpowiedzi: 1. Nie, 2. Tak
R1DXRS6KIIa2I2
Ćwiczenie 4
Wskaż funkcje rosnące. Możliwe odpowiedzi: 1. f(x)=12x-5, xR, 2. f(x)=x2, x0,+), 3. f(x)=x2, xR, 4. f(x)=2x, xN
2
Ćwiczenie 5
RyLmV59b8yRwl
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem abstraktu.
R1ZwqY9j6WbWP
Czy funkcja f(x)=-3x+30 jest rosnąca? Możliwe odpowiedzi: 1. Nie, 2. Tak
2
Ćwiczenie 6
R1Rn3Qd6uXGPT
Przypomnij sobie tytuł abstraktu, wysłuchaj nagrania i spróbuj zaproponować własny temat dla dzisiejszej lekcji.
RvUaSZTEMi0Eu
Czy funkcja g(x)=x-212 jest rosnąca? Możliwe odpowiedzi: 1. Tak, 2. Nie
3
Ćwiczenie 7
R1aMMkAUk1Kd0
Wstaw poprawną odpowiedź. Jeśli funkcja f określona na zbiorze jest rosnąca, to funkcja gx=a·fx jest rosnąca dla {}.
R1AUH4idU0sO93
Ćwiczenie 8
Funkcja f jest określona wzorem f(x)=x-1x. Zaznacz prawdziwe zdania. Możliwe odpowiedzi: 1. Funkcja f jest rosnąca., 2. Funkcja f jest rosnąca w przedziale (-,0)., 3. Funkcja f jest rosnąca w przedziale (0,+).