Sprawdź się
Zrekonstruuj przebieg wydarzeń przedstawionych w dramacie. Wskaż najważniejsze z nich i określ, jaką funkcję pełnią w budowie akcji.
Zrekonstruuj przebieg wydarzeń przedstawionych w dramacie. Wymień najważniejsze z nich i określ, jaką funkcję pełnią w budowie akcji.
W szkicowniku narysuj schemat charakteryzujący akcję dramatu. Zaznacz w nim najważniejsze wątki. Patrząc na szkic rozważ, czy akcja ma konstrukcję prostą, jednowątkową, czy skomplikowaną, wielowątkową. Zapisz swoją odpowiedź.
Stwórz wypunktowaną listę hasłową, w której scharakteryzujesz akcję dramatu. Wymień w niej najważniejsze wątki. Rozważ, czy akcja ma konstrukcję prostą, jednowątkową, czy skomplikowaną, wielowątkową. Zapisz swoją odpowiedź.
Określ, jaki jest główny wątek dramatu. Następnie wyjaśnij, czy poszczególne wydarzenia są powiązane ze sobą następstwem przyczynowo‑skutkowym, czy tylko następstwem czasowym.
Opisz zasadę rządzącą układem zdarzeń w dramacie. Wyjaśnij, czy można wskazać konflikt między bohaterami, który okazuje się motorem akcji. Jak można scharakteryzować ten konflikt? Zastanów się i uzasadnij swoją odpowiedź.
Wykorzystując zebrane dotychczas informacje, wypisz w formie mapy myśli kompozycyjne związki i zależności pomiędzy poszczególnymi składnikami dzieła (akcja, postacie, język, czas, przestrzeń).
Wykorzystując zebrane dotychczas informacje, wypisz w formie wypunktowanej listy hasłowej kompozycyjne związki i zależności pomiędzy poszczególnymi składnikami dzieła (akcja, postacie, język, czas, przestrzeń).
Wyjaśnij, w jaki sposób kompozycja dzieła i jego zamysł artystyczny służy ukazaniu problematyki utworu.
Wykorzystując zdobytą wiedzę i poniższe cytaty (służące jako pomocne konteksty interpretacyjne) dokonaj interpretacji Fedry, w której omówisz jeden z poniższych problemów:
tragizm Fedry,
rola motywu spojrzenia w Fedrze,
człowiek i bogowie w Fedrze.