11
Pokaż ćwiczenia:
21
Ćwiczenie 1

Uzupełnij podaną funkcję w taki sposób, aby rozwiązywała ona problem Wież Hanoi za pomocą rekurencji. Dodaj również zapisywanie, ile krążków jest na poszczególnych słupkach w trakcie każdego wykonania funkcji. Krążki początkowo znajdują się na słupku A i mają docelowo zostać przeniesione na słupek C.

Przykład: jeżeli krążek zdejmujemy ze słupka A i umieszczamy na słupku C, wówczas zmienną krazkiNaA powinniśmy zmniejszyć o 1, a krazkiNaC zwiększyć o 1.

Swoje rozwiązanie przetestuj dla 5 krążków: n = 5.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • n – liczba krążków w grze, liczba naturalna

Wynik:

Program, na standardowym wyjściu, w kolejnych liniach wypisuje, ile krążków jest na poszczególnych słupkach w każdym kroku wykonania funkcji. Wartości na kolejnych słupkach powinny zostać oddzielone pojedynczym znakiem odstępu.

R1CEO04rvmiq8
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
31
Ćwiczenie 2

Uzupełnij podany kod tak, aby rozwiązywał zagadkę Wież Hanoi. Dodatkowo program powinien wyświetlać liczbę przesunięć krążków potrzebnych do rozwiązania tej zagadki dla n krążków. Swoje rozwiązanie przetestuj dla 11 krążków.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • n – liczba krążków, liczba naturalna

Wynik:

Program, na standardowym wyjściu, wypisuje liczbę przesunięć krążków potrzebnych do rozwiązania zagadki Wież Hanoi.

R1KDF2Us84tag
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.