Sprawdź się
Zapisz, jaki jest główny wątek dramatu.
Wyjaśnij zasadę rządzącą układem zdarzeń w dramacie – czy można wskazać konflikt między bohaterami, który jest motorem akcji? Jak mógłbyś scharakteryzować ten konflikt?
Skonfrontuj swoje spostrzeżenia z wnioskami zebranymi w pierwszym i drugim etapie i podsumuj je:
– scharakteryzuj kompozycję akcji, wskazując jej główne elementy,
– określ motywację zdarzeń w utworze,
– scharakteryzuj konstrukcję bohaterów, motywację ich działań oraz rolę poszczególnych postaci w rozwoju wydarzeń,
– opisz język utworu, określając funkcje dialogu i warstwę stylistyczną,
– scharakteryzuj budowę czasu i przestrzeni w utworze.
Opisz, w jaki sposób kompozycja dzieła, jego zamysł artystyczny, służy ukazaniu problematyki utworu.
Wykorzystując zebrane dotychczas informacje, przedstaw kompozycyjne związki i zależności pomiędzy poszczególnymi składnikami dzieła (akcja, postacie, język, czas, przestrzeń), uzupełniając i łącząc pola na mapie myśli.
Wykorzystując zebrane dotychczas informacje, przedstaw kompozycyjne związki i zależności pomiędzy poszczególnymi składnikami dzieła (akcja, postacie, język, czas, przestrzeń) w postaci wypunktowanej listy hasłowej.
Wykorzystując zebrane dotychczas informacje, stwórz interpretację dramatu Szewcy, w którym omówisz jeden z poniższych problemów:
– katastrofizm Stanisława Ignacego Witkiewicza,
– wizja rewolucji,
– jednostka i zbiorowość.