Sprawdź się
Pociąg „Pendolino” mknie w prędkością 160 km/h. Wykonałem elektronicznie pomiar prędkości różnych elementów pociągu w różnym czasie i okazało się, że jest taki element, który w pewnych chwilach porusza się w kierunku przeciwnym do ruchu pociągu.
a) Czy to możliwe, by wynik mojego pomiaru był prawidłowy?
b) Uzasadnij swą opinię.
Wykonałem wzorcowanie mojej milimetrowej taśmy mierniczej i okazało się, że kreska oznaczająca jeden metr jest na długości 997 mm. Wykonałem tą taśmą pomiar uzyskując długość 3,236 m. Oblicz skorygowaną długość.
Podaj wynik zaokrąglony zgodnie z kontekstem problemu. ............ m
Mierzę czas spadania ciężarka zrzucanego z balkonu o wysokości .
Jak mogę sprawdzić, że wynik mojego pomiaru jest prawidłowy?
Napisz definicję sekundy zakładając, że znasz wartość tzw. „częstotliwości cezowej”, która wynosi: = 9 192 631 770 Hz.
Odpowiedź: 1 s = (....................)/
Wskaż właściwą definicję metra zakładając, że znane są wartości wzorców: prędkości światła oraz „częstotliwości cezowej” .
Napisz definicję kilograma wiedząc, że wartość stałej Plancka wynosi: = 6,62607015 · 10Indeks górny -34-34 kg · mIndeks górny 22 · sIndeks górny ⁻1⁻1
Napisz definicję ampera, wykorzystując wartość ładunku elementarnego oraz wzory na natężenie prądu i pojemność elektryczną.
Napisz definicję mola, wykorzystując wartość stałej Avogadra.