Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
111
Pokaż ćwiczenia:
211
Ćwiczenie 1

Uzupełnij podaną funkcję konwertuj tak, aby zwracała ona tekst jawny dla zadanego, zaszyfrowanego szyfrem Playfair ciągu znaków oraz odpowiadającego mu klucza. Do stworzenia kwadratu szyfrującego wykorzystaj gotową funkcję przetwarzajKlucz.

Specyfikacja:

Dane:

  • wiadomosc — zaszyfrowane szyfrem Playfair słowo przekazane do procesu odszyfrowywania; ciąg parzystej liczby znaków składający się z wielkich liter alfabetu angielskiego.

  • klucz — klucz wykorzystywany w procesie odszyfrowywania; ciąg znaków składający się z liter alfabetu angielskiego.

Wynik:

  • jawny — odszyfrowane słowo; ciąg znaków składający się z wielkich liter alfabetu angielskiego

Działanie swojego programu przetestuj dla szyfrogramu „BRDOWJZTKWMP” oraz klucza „wskaznik”.

R1CnLLk1FNdi1
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.