Sprawdź się
Wykonaj dwa poniższe podpunkty ćwiczenia.
Korzystając z informacji na wykresach, wskaż wszystkie zdania prawdziwe.
Trzech pięcioletnich rowerzystów (wraz z rodzicami) wyruszyło na godzinną przejażdżkę rowerową. Ich odległość od domu opisują funkcje: , oraz .
Niech funkcja opisuje wysokość jaką osiaga plastikowa kulka wystrzelona z balkonu, gdzie oznacza czas jaki upłynął od jej wystrzelenia (liczony w sekundach). Oblicz prędkość tej kulki po upływie trzech sekund.
Niech funkcja opisuje drogę jaką pokonał samochód na autostradzie w zależności od czasu (w minutach). Dobierz w pary zdania, które są równoważne.
<span aria-label="d prim nawias, zero, zamknięcie nawiasu, równa się, zero przecinek zero cztery" role="math"><math><mi>d</mi><mo>'</mo><mfenced><mrow><mn>0</mn></mrow></mfenced><mo>=</mo><mn>0</mn><mo>,</mo><mn>04</mn></math></span>, <span aria-label="d prim nawias, cztery, zamknięcie nawiasu, równa się, zero" role="math"><math><mi>d</mi><mo>'</mo><mfenced><mrow><mn>4</mn></mrow></mfenced><mo>=</mo><mn>0</mn></math></span>, <span aria-label="wartość bezwzględna z, d prim, koniec wartości bezwzględnej, indeks dolny, m a x, koniec indeksu dolnego, równa się, wartość bezwzględna z, d prim nawias, cztery, zamknięcie nawiasu, koniec wartości bezwzględnej" role="math"><math><msub><mfenced open="|" close="|"><mrow><mi>d</mi><mo>'</mo></mrow></mfenced><mrow><mi>m</mi><mi>a</mi><mi>x</mi></mrow></msub><mo>=</mo><mfenced open="|" close="|"><mrow><mi>d</mi><mo>'</mo><mfenced><mrow><mn>4</mn></mrow></mfenced></mrow></mfenced></math></span>, <span aria-label="d prim nawias, trzy, zamknięcie nawiasu, razy, d prim nawias, pięć, zamknięcie nawiasu, mniejszy niż, zero" role="math"><math><mi>d</mi><mo>'</mo><mfenced><mn>3</mn></mfenced><mo>·</mo><mi>d</mi><mo>'</mo><mfenced><mn>5</mn></mfenced><mo><</mo><mn>0</mn></math></span>, <span aria-label="d prim nawias, trzy, zamknięcie nawiasu, razy, d prim nawias, pięć, zamknięcie nawiasu, większy niż, zero" role="math"><math><mi>d</mi><mo>'</mo><mfenced><mn>3</mn></mfenced><mo>·</mo><mi>d</mi><mo>'</mo><mfenced><mn>5</mn></mfenced><mo>></mo><mn>0</mn></math></span>
samochód uzyskał największą prędkość w czwartej minucie | |
samochód zatrzymał się w czwartej minucie | |
w trzeciej i piątej minucie samochód poruszał się w przeciwnych kierunkach | |
prędkość początkowa samochodu wynosiła | |
w trzeciej i piątej minucie samochód poruszał się w tym samym kierunku |
Uzupełnij tabelę dotyczącą prędkości rowerzysty korzystając z powyższego wykresu jego odległości od domu.
W którym momencie rowerzysta poruszał się z największą prędkością?, Jaka była prędkość rowerzysty w minucie?, Jaka była prędkość rowerzysty w minucie?, na samym początku podróży, między a minutą, ,
Pytanie | Odpowiedź |
---|---|
W którym momencie rowerzysta poruszał się z największą prędkością? | |
Jaka była prędkość rowerzysty w minucie? | |
Jaka była prędkość rowerzysty w minucie? |