Sprawdź się
Narysuj histogram na podstawie wyników poprzedniego zadania.
Na podstawie danych z zadania 2 i wyników zadania 3:
a) oblicz wartość średnią czasu przejazdu i podaj ją, w minutach, z dokładnością do trzech cyfr znaczących;
b) rozstrzygnij, czy wartość ta mieści się w tym przedziale, gdzie jest największa liczba przejazdów;
c) wskaż cechę rozkładu, która jest powiązana z tym rozstrzygnięciem.
Skorzystaj z przygotowanego pola a następnie porównaj swoje odpowiedzi z wzorcowymi.
Na podstawie danych z poprzednigo zadania sporządź tabelę częstości występowania wzrostów w przedziałach tam określonych.
Rozważ wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego.
Lp | przedział [cm] | liczba zliczeń |
---|---|---|
1 | [140-145] | |
2 | (145-150] | |
3 | (150-155] | |
4 | (155-160] | |
5 | (160-165] | |
6 | (165-170] | |
7 | (170-175] | |
8 | (175-180] | |
9 | (180-185] |
Wykonaj histogram dla przykładu z zadania 5.
Zaznacz na nim swój wzrost.
Oblicz wartość średnią wzrostu w Twojej klasie. Podaj ją w centymetrach, z czterema cyframi znaczącymi.
Zaznacz średnią wartość wzrostu na histogramie.
Oceń symetrię rozkładu wokół przedziału zawierającego najwięcej zliczeń.
Wpisz wynik obliczenia oraz ocenę symetrii rozkładu w przygotowane pole i porównaj z odpowiedzią wzorcową.
Podaj przykład dwóch zagadnień, w których oś odciętych histogramu zawierałaby „kategorie” zamiast przedziałów liczbowych.
Zapisz swój opis w przygotowanym polu. Zapoznaj się też z komentarzem.