Sprawdź się
34, 38, 30, 31, 34, 29, 30, 33, 35, 32, 34, 28, 39, 46, 37, 43, 39, 46, 31, 45, 33, 36, 34, 38, 40
Chcemy wykonać histogram z przedziałem 5 minut.
Jaka będzie minimalna liczba przedziałów? Odpowiedź: Tu uzupełnij
Oto przykładowe czasy jazdy autobusem w ciągu miesiąca, liczone w minutach:
34, 38, 30, 31, 34, 29, 30, 33, 35, 32, 34, 28, 39, 46, 37, 43, 39, 46, 31, 45, 33, 36, 34, 38, 40
Chcemy wykonać histogram z przedziałem 5 minut.
Jaka będzie minimalna liczba przedziałów?
Odpowiedź: ............
34, 38, 30, 31, 34, 29, 30, 33, 35, 32, 34, 28, 39, 46, 37, 43, 39, 46, 31, 45, 33, 36, 34, 38, 40
Ma być w zakresie od 25 minut do 55 minut, z szerokością przedziału 5 minut.
Podaj, jakie będą liczebności czasów przejazdu w kolejnych przedziałach. Odpowiedź: Tu uzupełnij, Tu uzupełnij, Tu uzupełnij, Tu uzupełnij, Tu uzupełnij, Tu uzupełnij
Chcemy wykonać histogram dla przykładowych czasów jazdy autobusem w ciągu miesiąca, liczonych w minutach:
34, 38, 30, 31, 34, 29, 30, 33, 35, 32, 34, 28, 39, 46, 37, 43, 39, 46, 31, 45, 33, 36, 34, 38, 40
Zakres histogramu winien obejmować czasy od 25 minut do 55 minut, z szerokością przedziału 5 minut.
Podaj, jakie będą liczebności czasów przejazdu w kolejnych przedziałach.
<25; 30> ............,
(30; 35> ............,
(35; 40> ............,
(40; 45> ............,
(45; 50> ............,
(50; 55> .............
Narysuj histogram na podstawie wyników poprzedniego zadania.
Na podstawie danych z zadania 2 i wyników zadania 3:
a) oblicz wartość średnią czasu przejazdu i podaj ją, w minutach, z dokładnością do trzech cyfr znaczących;
b) rozstrzygnij, czy wartość ta mieści się w tym przedziale, gdzie jest największa liczba przejazdów;
c) wskaż cechę rozkładu, która jest powiązana z tym rozstrzygnięciem.
Skorzystaj z przygotowanego pola a następnie porównaj swoje odpowiedzi z wzorcowymi.
157, 174, 156, 148, 161, 183, 159, 158, 168, 166, 162, 156, 146, 177, 155.
Wykonujesz histogram wzrostu uczniów z Twojej klasy z zakresem od 140 cm i przedziałem 5 cm.
W którym przedziale będzie Twój wzrost? Możliwe odpowiedzi: 1. w czwartym, 2. w piątym, 3. w szóstym, 4. w przedziale zależnym od łącznej liczby przedziałów w histogramie
Przyjmijmy, że masz 164 cm wzrostu, a wzrosty pozostałych koleżanek i kolegów w Twojej klasie wynoszą (w centymetrach):
157, 174, 156, 148, 161, 183, 159, 158, 168, 166, 162, 156, 146, 177, 155.
Wykonujesz histogram wzrostu uczniów z Twojej klasy z zakresem od 140 cm i przedziałem 5 cm.
W którym przedziale będzie Twój wzrost?
- w czwartym
- w piątym
- w szóstym
- w przedziale zależnym od łącznej liczby przedziałów w histogramie
Wykonujesz histogram wzrostu uczniów z Twojej klasy z zakresem od 140 cm i przedziałem 5 cm.
W którym przedziale będzie Twój wzrost? Odpowiedź: w czwartym / piątym / szóstym
Przyjmijmy, że masz 164 cm wzrostu, a wzrosty pozostałych koleżanek i kolegów w Twojej klasie wynoszą (w centymetrach):
157, 174, 156, 148, 161, 183, 159, 158, 168, 166, 162, 156, 146, 177, 155.
Wykonujesz histogram wzrostu uczniów z Twojej klasy z zakresem od 140 cm i przedziałem 5 cm.
W którym przedziale będzie Twój wzrost?
Mój wzrost będzie w przedziale {czwartym} / {#piątym} / {szóstym} / {zależnym od łącznej liczby przedziałów w histogramie}.
Na podstawie danych z poprzednigo zadania sporządź tabelę częstości występowania wzrostów w przedziałach tam określonych.
Rozważ wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego.
| Lp | przedział [cm] | liczba zliczeń |
|---|---|---|
| 1 | [140-145] | |
| 2 | (145-150] | |
| 3 | (150-155] | |
| 4 | (155-160] | |
| 5 | (160-165] | |
| 6 | (165-170] | |
| 7 | (170-175] | |
| 8 | (175-180] | |
| 9 | (180-185] |
Wykonaj histogram dla przykładu z zadania 5.
Zaznacz na nim swój wzrost.
Oblicz wartość średnią wzrostu w Twojej klasie. Podaj ją w centymetrach, z czterema cyframi znaczącymi.
Zaznacz średnią wartość wzrostu na histogramie.
Oceń symetrię rozkładu wokół przedziału zawierającego najwięcej zliczeń.
Wpisz wynik obliczenia oraz ocenę symetrii rozkładu w przygotowane pole i porównaj z odpowiedzią wzorcową.
Podaj przykład dwóch zagadnień, w których oś odciętych histogramu zawierałaby „kategorie” zamiast przedziałów liczbowych.
Zapisz swój opis w przygotowanym polu. Zapoznaj się też z komentarzem.