Sprawdź się
Pokaż ćwiczenia:
Ćwiczenie 1
Ćwiczenie 2
Ćwiczenie 3
Ćwiczenie 4
Łączenie par. Określ prawdziwość stwierdzeń, zaznaczając „Prawda”, jeśli są słuszne, lub „Fałsz”, jeśli są fałszywe.. Łatwiej przyswajalne są jony żelaza() niż jony żelaza().. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Na wchłanianie jonów żelaza korzystnie wpływa spożywanie czynników redukujących, jak np. kwas askorbinowy.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Podwyższenie pH soku żołądkowego ułatwia wchłanianie jonów żelaza.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Określ prawdziwość stwierdzeń, zaznaczając „Prawda”, jeśli są słuszne, lub „Fałsz”, jeśli są fałszywe.
Prawda | Fałsz | |
Łatwiej przyswajalne są jony żelaza(III) niż jony żelaza(II). | □ | □ |
Na wchłanianie jonów żelaza korzystnie wpływa spożywanie czynników redukujących, jak np. kwas askorbinowy. | □ | □ |
Podwyższenie pH soku żołądkowego ułatwia wchłanianie jonów żelaza. | □ | □ |
Ćwiczenie 5
Ćwiczenie 6
Ćwiczenie 7
Wskaż, które związki źle wpływają na przyswajalność jonów żelaza.
Ćwiczenie 7
Ćwiczenie 8
Wytłumacz, dlaczego kwas galusowy źle wpływa na przyswajalność jonów żelaza.