1
Pokaż ćwiczenia:
1
Ćwiczenie 1
R15Q1Pq4Xf6tL
Diagram klas omawia założenia stworzone w: Możliwe odpowiedzi: 1. Diagramie pakietów, 2. Diagramie obiektów, 3. Diagramie encji, 4. Diagramie aktywności, 5. Diagramie stanów
1
Ćwiczenie 2
Rq7wA8asDfqnA
W diagramie klas opisujemy: Możliwe odpowiedzi: 1. Metody poszczególnych klas, 2. Przykładowe obiekty danej klasy, 3. Atrybuty poszczególnych klas, 4. Połączenia pomiędzy pakietami, 5. Aktywności pomiędzy klasami, 6. Zależności pomiędzy klasami
2
Ćwiczenie 3
RchchN0IE6xab
Diagram obiektów opracowywany jest na podstawie: Możliwe odpowiedzi: 1. Diagramu klas, 2. Diagramu pakietów, 3. Diagramu aktywności
2
Ćwiczenie 4
RSMqFfGLDfjIU
Uzupełnij poniższy tekst: Diagram klas tworzymy na podstawie diagramu 1. zamalowany romb, 2. klas, 3. czynności, 4. analityczny, 5. pakietów, 6. encji, 7. funkcji, 8. pusty romb. Robimy to w ten sposób, ponieważ dzięki temu jesteśmy w stanie najpierw koncepcyjnie zaplanować jakie klasy będziemy mieli w naszym projekcie, a dopiero potem przechodzimy do szczegółów tychże.
Agregacja częściowa reprezentowana jest na diagramie przez 1. zamalowany romb, 2. klas, 3. czynności, 4. analityczny, 5. pakietów, 6. encji, 7. funkcji, 8. pusty romb, oraz charakteryzuje się tym, że obiekty danych klas mogą istnieć od siebie niezależnie.
Kompozycję, czyli agregacja całkowita, reprezentowana jest przez 1. zamalowany romb, 2. klas, 3. czynności, 4. analityczny, 5. pakietów, 6. encji, 7. funkcji, 8. pusty romb, a charakteryzuje się tym, że obiekty agregowane nie mogą istnieć bez obiektu agregującego.
Diagram 1. zamalowany romb, 2. klas, 3. czynności, 4. analityczny, 5. pakietów, 6. encji, 7. funkcji, 8. pusty romb, to diagram, na którym modelujemy proces, który doprowadza nas do wypełnienia danej aktywności.
Diagram 1. zamalowany romb, 2. klas, 3. czynności, 4. analityczny, 5. pakietów, 6. encji, 7. funkcji, 8. pusty romb, to taki diagram, w którym opisujemy zależności pomiędzy poszczególnymi klasami.
2
Ćwiczenie 5
RXWsV2Y9Zu9Jm
Architekt oprogramowania zajmuje się: Możliwe odpowiedzi: 1. Tworzeniem diagramów UML, 2. Programowaniem na podstawie diagramu UML, 3. Opracowywaniem założeń projektu, 4. Tworzeniem szaty graficznej aplikacji, to znaczy "projektowaniem", niczym dekorator wnętrz.
2
Ćwiczenie 6
R1AvqyujNPIk7
Uporządkuj rodzaje związków w diagramie klas od najmocniejszego, do najsłabszego. Elementy do uszeregowania: 1. Agregacja częściowa, 2. Agregacja całkowita, 3. Zależność, 4. Asocjacja, 5. Dziedziczenie

Materiał źródłowy do ćwiczeń nr 7–8

3
Ćwiczenie 7
R1HO36jjNH1ab
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1elW0sr3LkJu
Co oznacza powyższy zapis? Możliwe odpowiedzi: 1. Obiekt "Plansza" posiada n obiektów klasy "Pole".
R1FLBA9eYZVNS
(Uzupełnij).
3
Ćwiczenie 8
RpBRtu0ydxZ1F
Zaznacz zdania odpowiednim kolorem. Jest bardziej ogólnym diagramem niż ten drugi diagram Zawiera mniej informacji, ale za to pozwala lepiej rozplanować klasy Zawiera w sobie szczegółowe informacje na temat atrybutów i metod poszczególnych klas Ma informacje na temat widoczności danych atrybutów i metod Może zawierać w sobie między innymi związki pomiędzy klasami, ale co do zasady nie zawiera w sobie atrybutów i metod
RO3KCf3aVgHZA
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.