Sprawdź się
Pokaż ćwiczenia:
Ćwiczenie 1
Ćwiczenie 2
Ćwiczenie 3
Ćwiczenie 4
Ćwiczenie 5
W mglisty dzień widoczne są przedmioty w niewielkiej odległości od obserwatora, a zupełnie niewidoczne przedmioty - w dużej odległości. Wyjaśnij przyczynę tego zjawiska.
Ćwiczenie 6
Wyjaśnij, dlaczego para wodna jest niewidoczna, a widoczna staje się dopiero mgiełka powstała po skropleniu pary w chłodnym powietrzu (zdjęcie)?
Ćwiczenie 7
Odpowiedz na pytania lub uzupełnij tekst. 1. Jednostka długości do wygodnego określania rozmiarów kropelek wody w chmurze., 2. Inaczej rozchodzenie się fal., 3. Rodzaj fali elektromagnetycznej, który umożliwia nam widzenie., 4. Mechanizm zjawiska rozpraszania fal tłumaczy … Huygensa.
Rozwiąż krzyżówkę, aby dowiedzieć się, jakie zjawisko atmosferyczne, związane z rozpraszaniem światła, często utrudnia nam życie.
- Jednostka długości do wygodnego określania rozmiarów kropelek wody w chmurze.
- Inaczej rozchodzenie się fal.
- Rodzaj fali elektromagnetycznej, który umożliwia nam widzenie.
- Mechanizm zjawiska rozpraszania fal tłumaczy … Huygensa.
1 | |||||||||||
2 | |||||||||||
3 | |||||||||||
4 |
Ćwiczenie 8
Uczniowie zamierzają zrobić zdjęcie wiązki światła z lasera. Jakiej rady im udzielisz, aby było to możliwe? Jakie obiekty będą w rzeczywistości widoczne na zdjęciu? Odpowiedź uzasadnij.