Sprawdź się
Pokaż ćwiczenia:
Ćwiczenie 1
Ćwiczenie 2
Łączenie par. . Niepoprawna odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Zaznacz czy zdanie jest prawdziwe („Prawda”), czy fałszywe („Fałsz”).
Zdanie | Prawda | Fałsz |
Miedź można przerabiać plastycznie na zimno i na gorąco, uzyskując podobne efekty. | □ | □ |
Ogrzewanie grafitu w bardzo wysokiej temperaturze pozwala zawsze otrzymać diament. | □ | □ |
Istnieje tylko jedna odmiana krystalograficzna kwarcu. | □ | □ |
Ćwiczenie 3
Ćwiczenie 4
Dopasuj opis do nazwy. Kwarc Możliwe odpowiedzi: 1. Kwarc wysokotemperaturowy, krystalizujący w układzie heksagonalnym, krystalizuje z magmy. Często występuje w postaci podwójnej piramidy heksagonalnej i słupa heksagonalnego. Po schłodzeniu do temperatury przejścia fazowego w , przechodzi w drugą formę., 2. Kwarc niskotemperaturowy, trygonalny, powszechnie występujący na powierzchni Ziemi. Jest trwały w temperaturze do . Kwarc Możliwe odpowiedzi: 1. Kwarc wysokotemperaturowy, krystalizujący w układzie heksagonalnym, krystalizuje z magmy. Często występuje w postaci podwójnej piramidy heksagonalnej i słupa heksagonalnego. Po schłodzeniu do temperatury przejścia fazowego w , przechodzi w drugą formę., 2. Kwarc niskotemperaturowy, trygonalny, powszechnie występujący na powierzchni Ziemi. Jest trwały w temperaturze do .
Dopasuj opis do nazwy.
Kwarc niskotemperaturowy, trygonalny, powszechnie występujący na powierzchni Ziemi. Jest trwały w temperaturze do 573°C., Kwarc wysokotemperaturowy, krystalizujący w układzie heksagonalnym, krystalizuje z magmy. Często występuje w postaci podwójnej piramidy heksagonalnej i słupa heksagonalnego. Po schłodzeniu do temperatury przejścia fazowego w 573°C, przechodzi w drugą formę.
Kwarc α | |
Kwarc β |
Ćwiczenie 5
Ćwiczenie 6
Ćwiczenie 7
Ćwiczenie 8
Zaprojektuj doświadczenie, dzięki któremu zbadasz efekty energetyczne podczas rozpuszczania kryształów. Uzupełnij brakujące pola.