1
Show exercises:
1
Exercise 1

Match the sentences with their translations.

Połącz zdania z ich tłumaczeniami.

R9IweQJHYEHVw
It’s one o’clock. Możliwe odpowiedzi: 1. Jest pięć po siódmej., 2. Jest wpół do piątej., 3. Jest pierwsza., 4. Jest kwadrans do czwartej., 5. Jest kwadrans po trzeciej. It’s quarter past three. Możliwe odpowiedzi: 1. Jest pięć po siódmej., 2. Jest wpół do piątej., 3. Jest pierwsza., 4. Jest kwadrans do czwartej., 5. Jest kwadrans po trzeciej. It’s quarter to four. Możliwe odpowiedzi: 1. Jest pięć po siódmej., 2. Jest wpół do piątej., 3. Jest pierwsza., 4. Jest kwadrans do czwartej., 5. Jest kwadrans po trzeciej. It’s five past seven. Możliwe odpowiedzi: 1. Jest pięć po siódmej., 2. Jest wpół do piątej., 3. Jest pierwsza., 4. Jest kwadrans do czwartej., 5. Jest kwadrans po trzeciej. It’s half past four. Możliwe odpowiedzi: 1. Jest pięć po siódmej., 2. Jest wpół do piątej., 3. Jest pierwsza., 4. Jest kwadrans do czwartej., 5. Jest kwadrans po trzeciej.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 1

Explore the clocks and drag the correct hours underneath.

Spójrz na zegarki, a następnie przeciągnij pod nie właściwe godziny.

RXdCglEqiV5v7
Źródło: dostępny w internecie: www.freepik.com [dostęp 23.07.2023], licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 2

Match the school subjects with their definitions.

Połącz nazwy przedmiotów szkolnych z ich definicjami.

R16cfOv0YLspK
ICT Możliwe odpowiedzi: 1. In this class you learn to count., 2. In this class you do sports., 3. In this you learn about organisms., 4. In this class you learn about the past., 5. In this class you sing and play instruments., 6. In this class you draw and paint., 7. In this class you use a computer. PE Możliwe odpowiedzi: 1. In this class you learn to count., 2. In this class you do sports., 3. In this you learn about organisms., 4. In this class you learn about the past., 5. In this class you sing and play instruments., 6. In this class you draw and paint., 7. In this class you use a computer. Music Możliwe odpowiedzi: 1. In this class you learn to count., 2. In this class you do sports., 3. In this you learn about organisms., 4. In this class you learn about the past., 5. In this class you sing and play instruments., 6. In this class you draw and paint., 7. In this class you use a computer. History Możliwe odpowiedzi: 1. In this class you learn to count., 2. In this class you do sports., 3. In this you learn about organisms., 4. In this class you learn about the past., 5. In this class you sing and play instruments., 6. In this class you draw and paint., 7. In this class you use a computer. Art Możliwe odpowiedzi: 1. In this class you learn to count., 2. In this class you do sports., 3. In this you learn about organisms., 4. In this class you learn about the past., 5. In this class you sing and play instruments., 6. In this class you draw and paint., 7. In this class you use a computer. Maths Możliwe odpowiedzi: 1. In this class you learn to count., 2. In this class you do sports., 3. In this you learn about organisms., 4. In this class you learn about the past., 5. In this class you sing and play instruments., 6. In this class you draw and paint., 7. In this class you use a computer. Biology Możliwe odpowiedzi: 1. In this class you learn to count., 2. In this class you do sports., 3. In this you learn about organisms., 4. In this class you learn about the past., 5. In this class you sing and play instruments., 6. In this class you draw and paint., 7. In this class you use a computer.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 2

Match the names of school subjects to the pictures.

Połącz nazwy przedmiotów szkolnych z ilustracjami.

RmBmpMcGT76J5
Źródło: dostępny w internecie: unsplash.com [dostęp 27.11.2021], pexels.com [dostęp 27.11.2021], domena publiczna.
2
Exercise 3

Drag the words from the box to fill in the gaps.

Przeciągnij wyrazy z ramki w odpowiednie luki.

ROsOnnhdCmOO1

  1. I love 1. ICT, 2. Geography, 3. History, 4. Art, 5. Maths classes. I love using computers!
  2. My sister doesn’t like 1. ICT, 2. Geography, 3. History, 4. Art, 5. Maths. It’s all about the past.
  3. I paint a lot, so 1. ICT, 2. Geography, 3. History, 4. Art, 5. Maths is my favourite subject.
  4. You can use a map! Do you like 1. ICT, 2. Geography, 3. History, 4. Art, 5. Maths?
  5. I hate numbers! I don’t like 1. ICT, 2. Geography, 3. History, 4. Art, 5. Maths classes.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 4

Learn what the students like and dislike. Then, match the timetables with the correct names.

Przeczytaj, co lubią, a czego nie lubią uczniowie, a następnie połącz plany lekcji z imionami osób, do których one należą.

RAVhB8vLWJeGf
Tom: I like to start my classes at 8. I love Maths and Science, but I really dislike Music. Julie: I don’t care when my classes start. I love Music and Art, but I really dislike Maths. Steve: I don’t care when my classes start. I love Maths and Science, but I really don’t like PE.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
21
Exercise 4

Which timetable best fits each student? Match the two.

Który plan lekcji najlepiej pasuje do każdego z uczniów? Połącz opisy z planami lekcji.

RE0TIJxfdOm1e
Źródło: dostępny w internecie: freepik.com [dostęp 27.11.2021], domena publiczna.
2
Exercise 5

Type the missing words to complete the text below.  

Wpisz brakujące wyrazy, tak aby uzupełnić poniższy tekst.

RGHNEQs8xt1yo
My school timetable is great. I start at eight     1. o’cTu uzupełnijoTu uzupełnijk     every day and finish at a     2. qTu uzupełnijaTu uzupełnijtTu uzupełnijr     to two. I have a lunch break at     3. hTu uzupełnijlTu uzupełnij         4. pTu uzupełnijsTu uzupełnij     twelve.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 6

Write when each class starts and begins in the gaps.

Uzupełnij luki informacjami o tym, kiedy zaczyna i kończy się każda lekcja.

R1CXGJa3Vr2DW
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 6

Study the school timetable below. Write when each class begins and ends.

Spójrz na poniższy plan lekcji. Napisz, kiedy zaczyna się i kończy każda lekcja.

R1JbBNPBuiuWL
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RSHi5YI5vM5tD
1. English starts at eight and finishes at     Tu uzupełnij. 2. Art starts at     Tu uzupełnij     and finishes at twenty-five to ten. 3. Math starts at quarter to ten and finishes at     Tu uzupełnij. 4. ITC starts at     Tu uzupełnij     and finishes at twenty-five to twelve. 5. PE starts at ten to twelve and finishes at     Tu uzupełnij.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 7

Write answers to the questions. Each answer should be at least one sentence long.

Odpowiedz pisemnie na pytania. Każda odpowiedź powinna składać się z co najmniej jednego zdania.

  1. What time do you start lessons on Monday?

  2. What time do you finish lessons on Tuesday?

  3. What lessons do you have on Wednesday?

R1Ubm8WPPo07V
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 8

Write an email to your friend from England about your timetable for Friday. In the email:

  • write when each class begins and finishes;

  • write when your lunch breaks starts and ends;

  • explain which class is your favourite.

Your answer shouldn’t be shorter than 50 words. 

Napisz do przyjaciela/przyjaciółki z Anglii e‑mail na temat swojego piątkowego planu lekcji. W e‑mailu:

  • napisz, kiedy zaczyna się i kończy każda lekcja;

  • napisz, kiedy zaczyna się i kończy twoja przerwa obiadowa;

  • wyjaśnij, która lekcja jest twoją ulubioną.

Twoja wypowiedź nie powinna być krótsza niż 50 wyrazów.

Napisz swoją wypowiedź w języku angielskim. Podpisz się jako XYZ.

Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, tak aby osoba nieznająca polecenia w języku polskim uzyskała wszystkie wskazane w nim informacje. Pamiętaj, że długość wypowiedzi powinna wynosić co najmniej 50 wyrazów.

R18fio0C5rQ4A
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.