bg‑azure

What classes do you have on Monday? Is your Monday timetable the same as your friend’s? Work with the pictures in this section to learn about different timetables.

Jakie zajęcia masz w poniedziałki? Czy twój poniedziałkowy plan lekcji jest taki sam, jak twojego przyjaciela/ twojej przyjaciółki? Pracuj z ilustracjami w tej sekcji, żeby poznać różne plany lekcji.

RaFT32SvJRbJm1
We all have different school timetables!
Wszyscy mamy inne plany lekcji!
Źródło: dostępny w internecie: freepik.com [dostęp 20.12.2021], domena publiczna.
Exercise 1

Match the words with their definitions.

Połącz wyrazy z definicjami.

R14kzIo4tgzKN
In this class, you read books and write. Możliwe odpowiedzi: 1. Art, 2. English, 3. PE, 4. Music In this class, you play sports. Możliwe odpowiedzi: 1. Art, 2. English, 3. PE, 4. Music In this class, you draw and paint. Możliwe odpowiedzi: 1. Art, 2. English, 3. PE, 4. Music In this class, you play instruments. Możliwe odpowiedzi: 1. Art, 2. English, 3. PE, 4. Music
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Study the illustration and do the exercises below

Zapoznaj się z ilustracją i wykonaj ćwiczenia poniżej.

RIw7JZcJReWRE
Ilustracja składa się z czterech ponumerowanych fotografii dzieci w wieku szkolnym. Ilustracja posiada cztery punkty interaktywne, po naciśnięciu których pojawia się nagranie. Transkrypcja do nagrań znajduje się poniżej. MADDIE Zdjęcie nr 1 to uśmiechnięta dziewczynka o blond włosach uczesanych w kitka. HANNAH Zdjęcie nr 2 to dziewczynka z ciemnymi włosami uczesanymi w dwa kitki. STEVE Zdjęcie nr 3 przedstawia chłopca o rudych włosach trzymającego ugryzione jabłko. JOEL Zdjęcie nr 4 przedstawia chłopca z krótkimi, blond włosami trzymającego w dłoni nadgryzione jabłko.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Ilustracja składa się z czterech ponumerowanych fotografii dzieci w wieku szkolnym. Ilustracja posiada cztery punkty interaktywne, po naciśnięciu których pojawia się nagranie. Transkrypcja do nagrań znajduje się poniżej.

MADDIE

Zdjęcie nr 1 to uśmiechnięta dziewczynka o blond włosach uczesanych w kitkę.

HANNAH

Zdjęcie nr 2 to dziewczynka z ciemnymi włosami uczesanymi w dwie kitki.

STEVE

Zdjęcie nr 3 przedstawia chłopca o rudych włosach trzymającego ugryzione jabłko.

JOEL

Zdjęcie nr 4 przedstawia chłopca z krótkimi, blond włosami trzymającego w dłoni nadgryzione jabłko.

TRANSCRIPTazurewhite
Exercise 2

Pair the students with the correct descriptions.

Dopasuj zdania do imion uczniów, których te opisy dotyczą.

RRoRmFU05tJbt
Steve Możliwe odpowiedzi: 1. My classes start at 8 o’clock and finish at 2 o’clock., 2. My classes start at 8 o’clock and finish at 2 o’clock or 3 o’clock., 3. My classes start at 8 o’clock or 9 o’clock and finish at 2 o’clock or 3 o’clock., 4. My classes start at 9 o’clock and finish at 3 o’clock. Maddie Możliwe odpowiedzi: 1. My classes start at 8 o’clock and finish at 2 o’clock., 2. My classes start at 8 o’clock and finish at 2 o’clock or 3 o’clock., 3. My classes start at 8 o’clock or 9 o’clock and finish at 2 o’clock or 3 o’clock., 4. My classes start at 9 o’clock and finish at 3 o’clock. Joel Możliwe odpowiedzi: 1. My classes start at 8 o’clock and finish at 2 o’clock., 2. My classes start at 8 o’clock and finish at 2 o’clock or 3 o’clock., 3. My classes start at 8 o’clock or 9 o’clock and finish at 2 o’clock or 3 o’clock., 4. My classes start at 9 o’clock and finish at 3 o’clock. Hannah Możliwe odpowiedzi: 1. My classes start at 8 o’clock and finish at 2 o’clock., 2. My classes start at 8 o’clock and finish at 2 o’clock or 3 o’clock., 3. My classes start at 8 o’clock or 9 o’clock and finish at 2 o’clock or 3 o’clock., 4. My classes start at 9 o’clock and finish at 3 o’clock.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 2

Pair school timetables with students.

Połącz plany lekcji z uczniami.

R9JzuwwUH32aw
Źródło: dostępny w internecie: https://freepik.com/ [dostęp 23.03.2022], domena publiczna.
Exercise 3

Based on the pictures, choose the correct answer.

Na podstawie ilustracji wybierz prawidłową odpowiedź.

R9ThrEHamdmoz
1. These students always start classes at 8 o’clock: Możliwe odpowiedzi: 1. Maddie and Joel, 2. Joel and Steve, 3. Maddie and Hannah
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RpAzqGsPxBfFN
2. These students finish at 2 or 3 o’clock: Możliwe odpowiedzi: 1. Joel and Steve, 2. Joel and Hannah, 3. Steve and Maddie
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RsjY7PYodeCwA
3. This student always starts classes at 8 o’clock and finishes at 2 o’clock: Możliwe odpowiedzi: 1. Hannah, 2. Maddie, 3. Joel
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1RAIJIqspSTW
4. This student always starts classes at 9 o’clock and finishes at 3 o’clock: Możliwe odpowiedzi: 1. Steve, 2. Joel, 3. Hannah
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R5e0AOjO8jCsu
5. This student doesn’t like their school timetable: Możliwe odpowiedzi: 1. Joel, 2. Steve, 3. Maddie
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 4

Write one‑sentence answers to the questions.

Odpowiedz pisemnie jednym zdaniem na każde z pytań.

  1. Who thinks ITC classes are fun?

R1PYeo3013HGh
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Show hintazurewhite
Show answerazurewhite
  1. Who doesn't like Maths?

R1MuujbPWyuxZ
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Show hintazurewhite
Show answerazurewhite

3. In your opinion, which timetable is the best? Why?

Rvc8QXWU8by2r
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Show hintazurewhite
Show answerazurewhite