Sprawdź się
Uczeń otrzymał od nauczyciela dwie niepodpisane probówki, z bezbarwnymi roztworami soli. W celu ich identyfikacji uczeń opisał je numerami i . Następnie do obydwu probówek wprowadził niewielką ilość rozcieńczonego kwasu siarkowego. W czasie trwania doświadczenia uczeń odnotował następujące obserwacje:
Probówka : Wydziela się bezbarwny gaz, o nieprzyjemnym zapachu zgniłych jaj.
Probówka : Wydziela się bezbarwny, bezwonny gaz, który po chwili zmienia barwę na brunatną.
Napisz w formie jonowej, z uwzględnieniem liczby oddawanych lub pobieranych elektronów (zapis jonowo‑elektronowy), równania procesów redukcji i utleniania, zachodzących podczas reakcji siarczku srebra z kwasem azotowym. Następnie napisz równanie opisanej reakcji chemicznej stosując zapis cząsteczkowy oraz podaj obserwacje towarzyszące tej reakcji.
Znajdujesz się w laboratorium chemicznym. Masz do dyspozycji statyw, w którym umieszczono dwie probówki z dwoma różnymi roztworami wodnymi soli. Jedna z soli to octan sodu, a druga to jodek sodu.
Zaproponuj sposób pozwalający na stwierdzenie, w której probówce znajduje się octan sodu, a w której jodek sodu.
luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia
2. Reakcje z kwasem siarkowym(VI)
luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia
luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia
luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia
3. Reakcja z manganianem(VII) potasu
luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia