Strona główna
Liceum ogólnokształcące i technikum
Geografia
Porównanie pięter roślinnych w Tatrach z górami Europy
Sprawdź się
Powrót
Grafika interaktywna
Dla nauczyciela
Sprawdź się
1
Pokaż ćwiczenia:
R11Dx6iEci4SY
1
Ćwiczenie
1
Zdecyduj, który z poniższych elementów najbardziej kształtuje klimat górski. Możliwe odpowiedzi: 1. prądy morskie, 2. szerokość geograficzna, 3. odległość od mórz i oceanów, 4. wysokość nad poziomem morza
RG43ucCpc3Tu2
1
Ćwiczenie
2
Połącz roślinność z odpowiednim piętrem. piętro regla górnego Możliwe odpowiedzi: 1. zarośla kosodrzewiny i ziołorośla, 2. lasy iglaste, 3. trawy i roślinność krzewinkowa piętro subalpejskie Możliwe odpowiedzi: 1. zarośla kosodrzewiny i ziołorośla, 2. lasy iglaste, 3. trawy i roślinność krzewinkowa piętro alpejskie Możliwe odpowiedzi: 1. zarośla kosodrzewiny i ziołorośla, 2. lasy iglaste, 3. trawy i roślinność krzewinkowa
Połącz roślinność z odpowiednim piętrem. piętro regla górnego Możliwe odpowiedzi: 1. zarośla kosodrzewiny i ziołorośla, 2. lasy iglaste, 3. trawy i roślinność krzewinkowa piętro subalpejskie Możliwe odpowiedzi: 1. zarośla kosodrzewiny i ziołorośla, 2. lasy iglaste, 3. trawy i roślinność krzewinkowa piętro alpejskie Możliwe odpowiedzi: 1. zarośla kosodrzewiny i ziołorośla, 2. lasy iglaste, 3. trawy i roślinność krzewinkowa
RdwXJMl1aGt8Y
1
Ćwiczenie
3
Zdecyduj od czego głównie uzależniony jest skład gatunkowy pięter roślinnych w górach. Możliwe odpowiedzi: 1. prądy morskie, 2. budowa geologiczna gór, 3. położenie gór, 4. ekspozycja stoków
2
1
Ćwiczenie
4
1
RQT56tJ03gxQs
1
Wymień piętra roślinne w Alpach.
Wymień piętra roślinne w Alpach.
Źródło:
Englishsquare.pl Sp. z o.o., CC BY-SA 3.0, https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/.
R1KmDMF4GaGzQ
Wybierz piętro roślinne, które występuje w Alpach na wysokości od 2200 do 2800 metrów nad poziomem morza: Możliwe odpowiedzi: 1. górskie, 2. alpejskie, 3. subalpejskie, 4. niwalne
RsWes3FWiz3n9
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
RSFmIbCBPZ0A3
2
Ćwiczenie
5
Ułóż piętra roślinne zaczynając od tego, które występuje najniżej. Elementy do uszeregowania: 1. piętro niwalne, 2. piętro subniwalne, 3. piętro pogórza, 4. piętro subalpejskie, 5. piętro górskie, 6. piętro alpejskie
Ułóż piętra roślinne zaczynając od tego, które występuje najniżej. Elementy do uszeregowania: 1. piętro niwalne, 2. piętro subniwalne, 3. piętro pogórza, 4. piętro subalpejskie, 5. piętro górskie, 6. piętro alpejskie
Rs2Tu5i71DK6t
2
Ćwiczenie
6
Łączenie par. Oceń, czy poniższe stwierdzenia są prawdziwe, czy fałszywe.. 1. Granica występowania lasów w górach zmienia wraz z szerokością geograficzną.. Możliwe odpowiedzi:
Prawda
,
Fałsz
. 2. Wraz ze spadkiem temperatury szata roślinna jest bogatsza.. Możliwe odpowiedzi:
Prawda
,
Fałsz
. 3. AKlimat górski należy do klimatów astrefowych.. Możliwe odpowiedzi:
Prawda
,
Fałsz
Łączenie par. Oceń, czy poniższe stwierdzenia są prawdziwe, czy fałszywe.. 1. Granica występowania lasów w górach zmienia wraz z szerokością geograficzną.. Możliwe odpowiedzi:
Prawda
,
Fałsz
. 2. Wraz ze spadkiem temperatury szata roślinna jest bogatsza.. Możliwe odpowiedzi:
Prawda
,
Fałsz
. 3. AKlimat górski należy do klimatów astrefowych.. Możliwe odpowiedzi:
Prawda
,
Fałsz
Rxx8RYQqUEVbF
3
Ćwiczenie
7
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Źródło:
Grafika – By Opioła Jerzy - Praca własna, CC BY 2.5, https://creativecommons.org/licenses/by/2.5, [
online
], dostępny w internecie: https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=920639, dostępny w internecie: https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=920639.
R1Tvl3cW6eH6x
3
Ćwiczenie
8
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Źródło:
Grafika – By Grzegorz Pietrzak, VindicatoR - Praca własna, CC BY 2.5, https://creativecommons.org/licenses/by/2.5, [
online
], dostępny w internecie: https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=617994, dostępny w internecie: https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=617994.