Co umożliwia funkcja sortowania niestandardowego w programie Microsoft Excel? Możliwe odpowiedzi: 1. Zdefiniowanie wielu reguł sortowania., 2. Zdefiniowanie jednej reguły sortowania., 3. Filtrowanie danych, 4. Edytowanie danych z arkusza.
1
Ćwiczenie 4
Microsoft Excel
Rvgj4iBbG4iyX1
W jaki sposób, w programie Microsoft Excel dokonujemy operacji filtrowania danego zestawienia? Uporządkuj poniższe operacje w poprawnej kolejności. Elementy do uszeregowania: 1. Zaznaczamy zakres., 2. Przechodzimy do zakładki "Narzędzia główne"., 3. Wybieramy opcję "Filtruj"., 4. Wybieramy pole "Sortuj i filtruj".
W jaki sposób, w programie Microsoft Excel dokonujemy operacji filtrowania danego zestawienia? Uporządkuj poniższe operacje w poprawnej kolejności. Elementy do uszeregowania: 1. Zaznaczamy zakres., 2. Przechodzimy do zakładki "Narzędzia główne"., 3. Wybieramy opcję "Filtruj"., 4. Wybieramy pole "Sortuj i filtruj".
LibreOffice Calc
RvTImnA75X7LH
W jaki sposób, w programie Microsoft Excel dokonujemy operacji filtrowania danego zestawienia? Uporządkuj poniższe operacje w poprawnej kolejności. Elementy do uszeregowania: 1. Zaznaczamy zakres., 2. Przechodzimy do zakładki "Narzędzia główne"., 3. Wybieramy opcję "Filtruj"., 4. Wybieramy pole "Sortuj i filtruj".
W jaki sposób, w programie Microsoft Excel dokonujemy operacji filtrowania danego zestawienia? Uporządkuj poniższe operacje w poprawnej kolejności. Elementy do uszeregowania: 1. Zaznaczamy zakres., 2. Przechodzimy do zakładki "Narzędzia główne"., 3. Wybieramy opcję "Filtruj"., 4. Wybieramy pole "Sortuj i filtruj".
1
Ćwiczenie 5
Microsoft Excel
RG5sQpt8LlQjl1
W jaki sposób, w programie Microsoft Excel przywracamy przefiltrowane zestawienie do stanu przed wykonaniem filtrowania? Uporządkuj poniższe operacje w poprawnej kolejności. Elementy do uszeregowania: 1. Wybieramy "Sortuj i filtruj"., 2. Zaznaczamy pojedynczą komórkę z zakresu., 3. Przechodzimy do zakładki "Narzędzia główne"., 4. Klikamy opcję "Wyczyść".
W jaki sposób, w programie Microsoft Excel przywracamy przefiltrowane zestawienie do stanu przed wykonaniem filtrowania? Uporządkuj poniższe operacje w poprawnej kolejności. Elementy do uszeregowania: 1. Wybieramy "Sortuj i filtruj"., 2. Zaznaczamy pojedynczą komórkę z zakresu., 3. Przechodzimy do zakładki "Narzędzia główne"., 4. Klikamy opcję "Wyczyść".
LibreOffice Calc
RoKfmdvdRWcxv
W jaki sposób, w programie Microsoft Excel przywracamy przefiltrowane zestawienie do stanu przed wykonaniem filtrowania? Uporządkuj poniższe operacje w poprawnej kolejności. Elementy do uszeregowania: 1. Wybieramy "Sortuj i filtruj"., 2. Zaznaczamy pojedynczą komórkę z zakresu., 3. Przechodzimy do zakładki "Narzędzia główne"., 4. Klikamy opcję "Wyczyść".
W jaki sposób, w programie Microsoft Excel przywracamy przefiltrowane zestawienie do stanu przed wykonaniem filtrowania? Uporządkuj poniższe operacje w poprawnej kolejności. Elementy do uszeregowania: 1. Wybieramy "Sortuj i filtruj"., 2. Zaznaczamy pojedynczą komórkę z zakresu., 3. Przechodzimy do zakładki "Narzędzia główne"., 4. Klikamy opcję "Wyczyść".
21
Ćwiczenie 6
Microsoft Excel
RBBdxaa4G4Zde21
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
LibreOffice Calc
R1MfW4kCXlBAi
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
21
Ćwiczenie 7
Microsoft Excel
R1VIpKUaWwsGc21
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
LibreOffice Calc
Rmp7bItLUhL22
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1RRWAwDxnzAH2
Ćwiczenie 8
Co jest zaletą filtrowania danych? Możliwość 1. ciągłego, 2. regułami, 3. zestawienia, 4. części, 5. sortowania, 6. ręcznego, 7. uzyskania określonej 1. ciągłego, 2. regułami, 3. zestawienia, 4. części, 5. sortowania, 6. ręcznego, 7. uzyskania 1. ciągłego, 2. regułami, 3. zestawienia, 4. części, 5. sortowania, 6. ręcznego, 7. uzyskania 1. ciągłego, 2. regułami, 3. zestawienia, 4. części, 5. sortowania, 6. ręcznego, 7. uzyskania bez konieczności 1. ciągłego, 2. regułami, 3. zestawienia, 4. części, 5. sortowania, 6. ręcznego, 7. uzyskania przeszukiwania go.
Co jest zaletą filtrowania danych? Możliwość 1. ciągłego, 2. regułami, 3. zestawienia, 4. części, 5. sortowania, 6. ręcznego, 7. uzyskania określonej 1. ciągłego, 2. regułami, 3. zestawienia, 4. części, 5. sortowania, 6. ręcznego, 7. uzyskania 1. ciągłego, 2. regułami, 3. zestawienia, 4. części, 5. sortowania, 6. ręcznego, 7. uzyskania 1. ciągłego, 2. regułami, 3. zestawienia, 4. części, 5. sortowania, 6. ręcznego, 7. uzyskania bez konieczności 1. ciągłego, 2. regułami, 3. zestawienia, 4. części, 5. sortowania, 6. ręcznego, 7. uzyskania przeszukiwania go.
3
Ćwiczenie 9
W arkuszu firma użyj operacji filtrowania i sortowania do znalezienia pracownika działu IT o najwyższych zarobkach.
Microsoft Excel
Najedź kursorem myszy i kliknij w obrębie zestawienia.
Przejdź do zakładki Narzędzia główne.
Wybierz Sortuj i filtruj, a następnie Filtruj.
Kliknij przycisk ze strzałką znajdującą się obok nagłówka DZIAŁ.
Zostaw zaznaczony wyłącznie dział, który chcesz wyszukać – czyli DZIAŁ IT.
Kliknij przycisk ze strzałką znajdującą się obok nagłówka MIESIĘCZNE WYNAGRODZENIE.
W oknie wybierz opcję Sortuj od największych do najmniejszych.
Po wykonaniu wskazanych kroków, pokaże się lista pracowników wyłącznie działu IT, a w wierszu znajdującym się na samej górze będzie osoba z najwyższymi zarobkami z tego działu.
RY4Zqm7QHnKQq
Na zrzucie ekranu widoczny jest fragment arkusza Excel. W kolumnach A, B, C, D, E, F, G, H wprowadzono dane dotyczące pracowników. W arkuszu kolejno dodano opisy: w komórce A1 IMIE, w komórce B1 NAZWISKO, w komórce C1 DATA URODZENIA, w komórce D1 DZIAŁ, w komórce E1 STANOWISKO, w komórce F1 MIESIĘCZNE WYNAGRODZENIE, w komórce G1 DATA PRZYJĘCIA DO FIRMY, w komórce H1 WYMIAR GODZINOWY. Kolumna z wierszami zawiera numery wierszy po filtrowaniu. Dane znajdują się w dziewięciu wierszach. W kolumnie A wpisano imiona. W kolumnie B wpisano nazwiska. W kolumnie C wpisano daty urodzenia. W kolumnie D wpisano działy - tutaj Dział IT. W kolumnie E wpisano nazwy stanowisk. W kolumnie F wpisano miesięczne wartości wynagrodzeń. W kolumnie G wpisano daty przyjęcia do firmy. W kolumnie H wpisano wymiary godzinowe, na przykład pełny etat.
LibreOffice Calc
Najedź kursorem myszy i kliknij w obrębie zestawienia.
Z menu głównego wybierz Dane.
Wybierz Autofiltr.
Kliknij przycisk ze strzałką znajdującą się obok nagłówka DZIAŁ.
Zostaw zaznaczony wyłącznie dział, który chcesz wyszukać – czyli DZIAŁ IT.
Kliknij przycisk ze strzałką znajdującą się obok nagłówka MIESIĘCZNE WYNAGRODZENIE.
W oknie wybierz opcję Sortuj malejąco.
Po wykonaniu wskazanych kroków, pokaże się lista pracowników wyłącznie działu IT, a w wierszu znajdującym się na samej górze będzie osoba z najwyższymi zarobkami z tego działu.
R1VuCzb23SHKE
Na zrzucie ekranu widoczny jest fragment arkusza. W kolumnach A, B, C, D, E, F, G, H wprowadzono dane dotyczące pracowników. W arkuszu kolejno dodano opisy: w komórce A1 IMIĘ, w komórce B1 NAZWISKO, w komórce C1 DATA URODZENIA, w komórce D1 DZIAŁ, w komórce E1 STANOWISKO, w komórce F1 MIESIĘCZNE WYNAGRODZENIE, w komórce G1 DATA PRZYJĘCIA DO FIRMY, w komórce H1 WYMIAR GODZINOWY. Kolumna z wierszami zawiera numery wierszy po filtrowaniu. Numery to 1, 10, 12, 13. W kolumnie A wpisano imiona. W kolumnie B wpisano nazwiska. W kolumnie C wpisano daty urodzenia. W kolumnie D wpisano działy - tutaj Dział IT. W kolumnie E wpisano nazwy stanowisk. W kolumnie F wpisano miesięczne wartości wynagrodzeń. W kolumnie G wpisano daty przyjęcia do firmy. W kolumnie H wpisano wymiary godzinowe: pełny etat
3
Ćwiczenie 10
Użyj odpowiednich operacji filtrowania do znalezienia pracowników, których miesięczne wynagrodzenie mieści się w przedziale <5000, 9500>.
Microsoft Excel
Najedź kursorem myszy i kliknij w obrębie zestawienia.
Przejdź do zakładki Narzędzia główne.
Wybierz Sortuj i filtruj, a następnie Filtruj.
Kliknij przycisk ze strzałką znajdującą się obok nagłówka MIESIĘCZNE WYNAGRODZENIE.
Następnie najedź kursorem na Filtry liczb i wybierz opcję Między.
Wprowadź pożądane granice przedziału.
RGqwDPKF7ytHe
Ilustracja przedstawiająca okno dialogowe Autofiltr niestandardowy. Na górze tekst: Pokaż wiersze, w których. Pod nim dwa pola obok siebie. W pierwszym polu wybrano Jest większe niż lub równe, a w drugim wpisano 5000. Poniżej radialne pola wyboru: I oraz LUB. Wybrano pierwsza opcję. Dalej Kolejne dwa pola obok siebie. W pierwszym polu wybrano Jest mniejsze niż lub równe, a w drugim wpisano 9500. Pod spodem wskazówki: Symbol ? zastępuje dowolny znak; Symbol * zastępuje dowolny ciąg znaków. Na dole okna przyciski OK oraz Anuluj.
Wynik:
RKB3QAbmd6XOK
Na zrzucie ekranu widoczny jest fragment arkusza Excel. W kolumnach A, B, C, D, E, F, G, H wprowadzono dane dotyczące pracowników. W arkuszu kolejno dodano opisy: w komórce A1 IMIE, w komórce B1 NAZWISKO, w komórce C1 DATA URODZENIA, w komórce D1 DZIAŁ, w komórce E1 STANOWISKO, w komórce F1 MIESIĘCZNE WYNAGRODZENIE, w komórce G1 DATA PRZYJĘCIA DO FIRMY, w komórce H1 WYMIAR GODZINOWY. Kolumna z wierszami zawiera numery wierszy po filtrowaniu: 1, 3, 9, 14, 16, 18, 19, 21, 22, 25. Dane znajdują się w dziewięciu wierszach. W kolumnie A wpisano imiona. W kolumnie B wpisano nazwiska. W kolumnie C wpisano daty urodzenia. W kolumnie D wpisano działy. W kolumnie E wpisano nazwy stanowisk. W kolumnie F wpisano miesięczne wartości wynagrodzeń. W kolumnie G wpisano daty przyjęcia do firmy. W kolumnie H wpisano wymiary godzinowe, na przykład pełny etat. Między komórką G14 a G16 jest zielona kreska.
LibreOffice Calc
Najedź kursorem myszy i kliknij w obrębie zestawienia.
Z menu głównego wybierz Dane.
Wybierz Więcej filtrów, a następnie Filtr standardowy.
Wprowadź pożądane granice przedziału dla nagłówka MIESIĘCZNE WYNAGRODZENIE.
RloW9eIFAxXdL
Ilustracja przedstawia okno dotyczące Filtr standardowy. W Kryteriach filtrowania są opcje: Operator, Nazwa pola, Warunek, Wartość. W polu Operator jest litera I, w Nazwie pola w pierwszym polu jest nazwa Miesięcznie, w polu Warunek jest znak >=, pod Wartością w polu jest liczba 5000. W kolejnym polu Nazwa pola jest napis Miesięcznie, obok w Warunku jest znak <=, obok jest Wartość 9500. Zastosowano przycisk OK.
Wynik:
R15gYzqMEQe8B
Na zrzucie ekranu widoczny jest fragment arkusza. W kolumnach A, B, C, D, E, F, G, H wprowadzono dane dotyczące pracowników. W arkuszu kolejno dodano opisy: w komórce A1 IMIĘ, w komórce B1 NAZWISKO, w komórce C1 DATA URODZENIA, w komórce D1 DZIAŁ, w komórce E1 STANOWISKO, w komórce F1 MIESIĘCZNE WYNAGRODZENIE, w komórce G1 DATA PRZYJĘCIA DO FIRMY, w komórce H1 WYMIAR GODZINOWY. Kolumna z wierszami zawiera numery wierszy po filtrowaniu: 1, 4, 5, 6, 7, 8, 9. Dane znajdują się w dziewięciu wierszach. W kolumnie A wpisano imiona. W kolumnie B wpisano nazwiska. W kolumnie C wpisano daty urodzenia. W kolumnie D wpisano działy. W kolumnie E wpisano nazwy stanowisk. W kolumnie F wpisano miesięczne wartości wynagrodzeń. W kolumnie G wpisano daty przyjęcia do firmy. W kolumnie H wpisano wymiary godzinowe, na przykład pełny etat, trzy czwarte etatu. Przy nazwach kolumn są kwadraty ze strzałkami skierowanymi w dół. Przy Miesięcznym wynagrodzeniu jest niebieski kwadrat.
3
Ćwiczenie 11
Użyj operacji filtrowania do znalezienia pracowników, których nazwisko zaczyna się na literę „W”, a kończy na literę „K”. Otrzymaną listę pracowników posortuj malejąco względem daty urodzenia.
Microsoft Excel
Najedź kursorem myszy i kliknij w obrębie zestawienia.
Przejdź do zakładki Narzędzia główne.
Wybierz Sortuj i filtruj, a następnie Filtruj.
Kliknij przycisk ze strzałką znajdującą się obok nagłówka NAZWISKO.
W pole Wyszukaj wpisz odpowiednią wartość. Czyli w tym przypadku: W*K. Zatwierdź, klikając OK.
Kliknij przycisk ze strzałką znajdującą się obok nagłówka DATA URODZENIA.
W oknie wybierz opcję Sortuj od najnowszych do najstarszych.
Wynik:
R15mvtom3LojU
Na zrzucie ekranu widoczny jest fragment arkusza Excel. W kolumnach A, B, C, D, E, F, G, H wprowadzono dane dotyczące pracowników. W arkuszu kolejno dodano opisy: w komórce A1 IMIE, w komórce B1 NAZWISKO, w komórce C1 DATA URODZENIA, w komórce D1 DZIAŁ, w komórce E1 STANOWISKO, w komórce F1 MIESIĘCZNE WYNAGRODZENIE, w komórce G1 DATA PRZYJĘCIA DO FIRMY, w komórce H1 WYMIAR GODZINOWY. Kolumna z wierszami zawiera numery wierszy po filtrowaniu: 1, 2, 6, 11. Dane znajdują się w dwóch wierszach. W kolumnie A wpisano imiona. W kolumnie B wpisano nazwiska. W kolumnie C wpisano daty urodzenia. W kolumnie D wpisano działy. W kolumnie E wpisano nazwy stanowisk. W kolumnie F wpisano miesięczne wartości wynagrodzeń. W kolumnie G wpisano daty przyjęcia do firmy. W kolumnie H wpisano wymiary godzinowe, na przykład pełny etat. W kolumnie B wszystkie nazwiska zaczynają się na literę W.
LibreOffice Calc
Najedź kursorem myszy i kliknij w obrębie zestawienia.
Z menu głównego wybierz Dane.
Wybierz Więcej filtrów, a następnie Filtr standardowy.
Dodaj warunek Zaczyna się od W dla nagłówka NAZWISKO.
Dodaj warunek Kończy się na K dla nagłówka NAZWISKO. Zatwierdź, klikając OK.
RHjOhrNErPWQ2
Ilustracja przedstawia okno dotyczące Filtr standardowy. W Kryteriach filtrowania są opcje: Operator, Nazwa pola, Warunek, Wartość. W polu Operator jest litera I, w Nazwie pola w pierwszym polu jest nazwa Nazwisko, w polu Warunek jest napis: Zaczyna się od, pod Wartością w polu jest litera W. W kolejnym polu Nazwa pola jest napis Nazwisko, obok w Warunku jest napis: Kończy się na, obok jest Wartość jest litera K. Zastosowano przycisk OK.
Kliknij przycisk ze strzałką znajdującą się obok nagłówka DATA URODZENIA.
W oknie wybierz opcję Sortuj malejąco.
Wynik:
R6MljrSvYhNFt
Na zrzucie ekranu widoczny jest fragment arkusza. W kolumnach A, B, C, D, E, F, G, H wprowadzono dane dotyczące pracowników. W arkuszu kolejno dodano opisy: w komórce A1 IMIĘ, w komórce B1 NAZWISKO, w komórce C1 DATA URODZENIA, w komórce D1 DZIAŁ, w komórce E1 STANOWISKO, w komórce F1 MIESIĘCZNE WYNAGRODZENIE, w komórce G1 DATA PRZYJĘCIA DO FIRMY, w komórce H1 WYMIAR GODZINOWY. Kolumna z wierszami zawiera numery wierszy: 1, 5, 6, 10. W kolumnie A wpisano imiona. W kolumnie B wpisano nazwiska. W kolumnie C wpisano daty urodzenia od najstarszych. W kolumnie D wpisano działy - tutaj IT. W kolumnie E wpisano nazwy stanowisk. W kolumnie F wpisano miesięczne wartości wynagrodzeń. W kolumnie G wpisano daty przyjęcia do firmy. W kolumnie H wpisano wymiary godzinowe, w komórkach wpisano pełny etat. Nazwiska w kolumnie B zaczynają się na literę W.
3
Ćwiczenie 12
Użyj operacji filtrowania do znalezienia pracowników pracujących w dziale FINANSE, w wymiarze pełnego etatu. Z przefiltrowanego zestawienia podaj stanowisko pracownika, który pracuje najdłużej w firmie. Zapisz stanowisko pracownika.
Microsoft Excel
Najedź kursorem myszy i kliknij w obrębie zestawienia.
Przejdź do zakładki Narzędzia główne.
Wybierz Sortuj i filtruj, a następnie Filtruj.
Kliknij przycisk ze strzałką znajdującą się obok nagłówka DZIAŁ.
Zostaw zaznaczony wyłącznie dział, który chcesz wyszukać – czyli FINANSE.
Kliknij przycisk ze strzałką znajdującą się obok nagłówka WYMIAR GODZINOWY.
Zostaw zaznaczony wyłącznie wymiar, który chcesz wyszukać – czyli PEŁNY ETAT.
Kliknij przycisk ze strzałką znajdującą się obok nagłówka DATA PRZYJĘCIA DO FIRMY.
W oknie wybierz opcję Sortuj od najstarszych do najnowszych.
Wynikiem jest: „SPECJALISTA DS. FINANSOWYCH I CONTROLINGU”
R18PMP6BrvNsz
Na zrzucie ekranu widoczny jest fragment arkusza Excel. W kolumnach A, B, C, D, E, F, G, H wprowadzono dane dotyczące pracowników. W arkuszu kolejno dodano opisy: w komórce A1 IMIE, w komórce B1 NAZWISKO, w komórce C1 DATA URODZENIA, w komórce D1 DZIAŁ, w komórce E1 STANOWISKO, w komórce F1 MIESIĘCZNE WYNAGRODZENIE, w komórce G1 DATA PRZYJĘCIA DO FIRMY, w komórce H1 WYMIAR GODZINOWY. Kolumna z wierszami zawiera numery wierszy po filtrowaniu. Dane znajdują się w trzech wierszach. W kolumnie A wpisano imiona. W kolumnie B wpisano nazwiska. W kolumnie C wpisano daty urodzenia. W kolumnie D wpisano dział - tutaj Finanse. W kolumnie E wpisano nazwy stanowisk. W kolumnie F wpisano miesięczne wartości wynagrodzeń. W kolumnie G wpisano daty przyjęcia do firmy. W kolumnie H wpisano wymiary godzinowe - tutaj PEŁNY ETAT.
LibreOffice Calc
Najedź kursorem myszy i kliknij w obrębie zestawienia.
Z menu głównego wybierz Dane.
Wybierz opcję Autofiltr.
Kliknij przycisk ze strzałką znajdującą się obok nagłówka DZIAŁ.
Zostaw zaznaczony wyłącznie dział, który chcesz wyszukać – czyli FINANSE.
Kliknij przycisk ze strzałką znajdującą się obok nagłówka WYMIAR GODZINOWY.
Zostaw zaznaczony wyłącznie wymiar, który chcesz wyszukać – czyli PEŁNY ETAT.
Kliknij przycisk ze strzałką znajdującą się obok nagłówka DATA PRZYJĘCIA DO FIRMY.
W oknie wybierz opcję Sortuj rosnąco.
Wynikiem jest: „SPECJALISTA DS. FINANSOWYCH I CONTROLINGU”
Rn582msMpdRYv
Na zrzucie ekranu widoczny jest fragment arkusza. W kolumnach A, B, C, D, E, F, G, H wprowadzono dane dotyczące pracowników. W arkuszu kolejno dodano opisy: w komórce A1 IMIĘ, w komórce B1 NAZWISKO, w komórce C1 DATA URODZENIA, w komórce D1 DZIAŁ, w komórce E1 STANOWISKO, w komórce F1 MIESIĘCZNE WYNAGRODZENIE, w komórce G1 DATA PRZYJĘCIA DO FIRMY, w komórce H1 WYMIAR GODZINOWY. Kolumna z wierszami zawiera numery wierszy: 1, 7, 9, 12. W kolumnie A wpisano imiona. W kolumnie B wpisano nazwiska. W kolumnie C wpisano daty urodzenia. W kolumnie D wpisano działy - tutaj: finanse. W kolumnie E wpisano nazwy stanowisk. W kolumnie F wpisano miesięczne wartości wynagrodzeń. W kolumnie G wpisano daty przyjęcia do firmy. W kolumnie H wpisano wymiary godzinowe, w komórkach wpisano pełny etat.