Sprawdź się
Teksty do zadań 1‑9
Wskaż podmiot liryczny, adresata lirycznego i sytuację liryczną w wierszu Marii Pawlikowskiej‑Jasnorzewskiej Miłość. Napisz, jaki to typ liryki.
Podaj podmiot liryczny, adresata lirycznego i sytuację liryczną w wierszu Marii Pawlikowskiej‑Jasnorzewskiej Miłość. Napisz, jaki to typ liryki.
Nazwij środki stylistyczne. Napisz, jaką funkcję pełnią w wierszach.
przyjęty do grona zimnych czaszek do grona twoich przodków: Gilgamesza Hektora Rolanda Z. Herbert, Przesłanie Pana Cogito. (Uzupełnij) (Uzupełnij).
Przeanalizuj tytuły podanych wierszy i zinterpretuj je. Napisz, co możesz z nich wywnioskować na temat treści wiersza.
Napisz, w jaki sposób podany w nawiasie kontekst wpływa na znaczenie tekstu.
Porównaj język wierszy Elegia o… [chłopcu polskim] Krzysztofa Kamila Baczyńskiego oraz Ocalony Tadeusza Różewicza. Zastanów się, z czego mogą wynikać opisane przez ciebie różnice.
Napisz 6‑7 zdań wstępu do analizy i interpretacji wiersza Krzysztofa Kamila Baczyńskiego Elegia o chłopcu polskim.
Postaw tezy interpretacyjne wyjaśniające sensy podanych wierszy.
Napisz analizę i interpretację wybranego przez siebie utworu poetyckiego powstałego po roku 2000. Twoja praca powinna liczyć przynajmniej 250 słów.