Co należy zrobić, aby zmienić materiał na bardziej matowy? Możliwe odpowiedzi: 1. Ustawić kolor na czarny (kolor czarny nie błyszczy)., 2. Wyłączyć przezroczystość i włączyć odbijalność światła., 3. Zmniejszyć wartość parametru Roughness, np. aż do zera., 4. Zwiększyć wartość parametru Roughness do 1.
2
Ćwiczenie 4
R1c3IR49P4pZO
Czym jest materiał w grafice 3D? Możliwe odpowiedzi: 1. Materiał jest tym samym co tekstura., 2. Materiał jest "wyglądem" obiektu., 3. Materiał to np. drewno, z którego buduje się domy., 4. Nie ma pojęcia takiego jak materiały w scenie 3D, ponieważ wszystkie obiekty są wirtualne.
2
Ćwiczenie 5
Wyrenderuj prostopadłościan, który będzie wyglądać jak sztabka złota.
RkWOwQupmuv2v
2
Ćwiczenie 6
Wyrenderuj szklaną kulę.
RWUxrrFhKF48h
3
Ćwiczenie 7
Wyrenderuj uproszczony model jagody.
RWkCw4HJresJd
3
Ćwiczenie 8
RoMYMO6io8nrv
Przeanalizuj problem renderowania obiektu przypominającego szybę. O czym należy pamiętać? Na co należy zwrócić uwagę, jeśli chcemy ten obiekt umieścić przed innym? (Uzupełnij).
Szkło charakteryzuje się przezroczystością. Aby przez szklany obiekt widać było przedmioty znajdujące się za nim, należy ustawić wartość 1 parametru Transmission.