Sprawdź się
Osoby , , mają wzrost odpowiednio: cm, cm i cm. Oblicz średni wzrost tych osób.
Odpowiedź: ............ cm.
Diagram przedstawia podział uczniów pewnej klasy ze względu na wybór języka obcego zdawanego na maturze. Liczba uczniów w klasie wynosi . Liczba uczniów, którzy wybrali język francuski, jest równa:
- j. angielski; Wartość: 32; Udział procentowy: 32%
- j. niemiecki; Wartość: 35; Udział procentowy: 35%
- j. francuski; Wartość: 25; Udział procentowy: 25%
- inne; Wartość: 8; Udział procentowy: 8%
-
Label : j. angielski
Value : 32%
-
Label : j. niemiecki
Value : 35%
-
Label : j. francuski
Value : 25%
-
Label : inne
Value : 8%
Mediana danych przedstawionych na diagramie jest równa:
- 1. zestaw danych:
- w: 100
- a: 4; Podpis osi wartości: n
- 2. zestaw danych:
- w: 200
- a: 5; Podpis osi wartości: n
- 3. zestaw danych:
- w: 300
- a: 5; Podpis osi wartości: n
- 4. zestaw danych:
- w: 400
- a: 6; Podpis osi wartości: n
- 5. zestaw danych:
- w: 500
- a: 3; Podpis osi wartości: n
-
: 100
a : 4
-
: 200
a : 5
-
: 300
a : 5
-
: 400
a : 6
-
: 500
a : 3
Średnia długość dziewięciu etapów wyścigu kolarskiego jest równa km. Jaki dystans powinien mieć dziesiąty etap, aby średnia długość etapu z całego wyścigu była równa km?
Odpowiedź: ............ km.
Poniższy diagram przedstawia zgrupowane dane statystyczne wyników matury z matematyki uczniów pewnej klasy. Oblicz średnią arytmetyczną i odchylenie standardowe tych danych.
- 1. zestaw danych:
- liczba uczniów: 1-5
- L: 1; Podpis osi wartości: liczba punktów
- 2. zestaw danych:
- liczba uczniów: 6-10
- L: 3; Podpis osi wartości: liczba punktów
- 3. zestaw danych:
- liczba uczniów: 11-15
- L: 5; Podpis osi wartości: liczba punktów
- 4. zestaw danych:
- liczba uczniów: 16-20
- L: 6; Podpis osi wartości: liczba punktów
- 5. zestaw danych:
- liczba uczniów: 21-25
- L: 6; Podpis osi wartości: liczba punktów
- 6. zestaw danych:
- liczba uczniów: 26-30
- L: 5; Podpis osi wartości: liczba punktów
- 7. zestaw danych:
- liczba uczniów: 31-35
- L: 4; Podpis osi wartości: liczba punktów
- 8. zestaw danych:
- liczba uczniów: 36-40
- L: 3; Podpis osi wartości: liczba punktów
- 9. zestaw danych:
- liczba uczniów: 41-45
- L: 2; Podpis osi wartości: liczba punktów
- 10. zestaw danych:
- liczba uczniów: 46-50
- L: 1; Podpis osi wartości: liczba punktów
-
m : 1-5
l : 1
-
m : 6-10
l : 3
-
m : 11-15
l : 5
-
m : 16-20
l : 6
-
m : 21-25
l : 6
-
m : 26-30
l : 5
-
m : 31-35
l : 4
-
m : 36-40
l : 3
-
m : 41-45
l : 2
-
m : 46-50
l : 1