Sprawdź się
Pokaż ćwiczenia:
Ćwiczenie 1
Ćwiczenie 1
Ćwiczenie 2
Ćwiczenie 2
Ćwiczenie 3
Epistemologia synonimiczna nazwa: Możliwe odpowiedzi: 1. Co powinienem/powinnam jako człowiek i dlaczego?, 2. gnoseologia, 3. cnota, 4. Jak przebiega proces ludzkiego poznawania świata?, 5. W jaki sposób konstruujemy nasze przekonania o świecie?, 6. Jak powinniśmy postępować, aby zachowywać się moralnie?, 7. Na czym polega idea piękna?, 8. estetyka, 9. piękno, 10. Na czym polega fenomen ludzkich zachowań?, 11. logika, 12. teoria poznania naukowego, 13. poznanie, 14. etyka, 15. dusza, 16. przekonanie, 17. mniemanie, 18. Kiedy nasze przekonania są prawdziwe, a kiedy się mylimy?, 19. Kiedy i w jakich warunkach przypisujemy czemuś wartość?, 20. Czym jest prawda i czy w ogóle możemy o niej mówić?, 21. W jaki sposób poprawnie badać historię?, 22. wartość, 23. Czym jest filozofia? główne pojęcia: Możliwe odpowiedzi: 1. Co powinienem/powinnam jako człowiek i dlaczego?, 2. gnoseologia, 3. cnota, 4. Jak przebiega proces ludzkiego poznawania świata?, 5. W jaki sposób konstruujemy nasze przekonania o świecie?, 6. Jak powinniśmy postępować, aby zachowywać się moralnie?, 7. Na czym polega idea piękna?, 8. estetyka, 9. piękno, 10. Na czym polega fenomen ludzkich zachowań?, 11. logika, 12. teoria poznania naukowego, 13. poznanie, 14. etyka, 15. dusza, 16. przekonanie, 17. mniemanie, 18. Kiedy nasze przekonania są prawdziwe, a kiedy się mylimy?, 19. Kiedy i w jakich warunkach przypisujemy czemuś wartość?, 20. Czym jest prawda i czy w ogóle możemy o niej mówić?, 21. W jaki sposób poprawnie badać historię?, 22. wartość, 23. Czym jest filozofia? zadawane pytania: Możliwe odpowiedzi: 1. Co powinienem/powinnam jako człowiek i dlaczego?, 2. gnoseologia, 3. cnota, 4. Jak przebiega proces ludzkiego poznawania świata?, 5. W jaki sposób konstruujemy nasze przekonania o świecie?, 6. Jak powinniśmy postępować, aby zachowywać się moralnie?, 7. Na czym polega idea piękna?, 8. estetyka, 9. piękno, 10. Na czym polega fenomen ludzkich zachowań?, 11. logika, 12. teoria poznania naukowego, 13. poznanie, 14. etyka, 15. dusza, 16. przekonanie, 17. mniemanie, 18. Kiedy nasze przekonania są prawdziwe, a kiedy się mylimy?, 19. Kiedy i w jakich warunkach przypisujemy czemuś wartość?, 20. Czym jest prawda i czy w ogóle możemy o niej mówić?, 21. W jaki sposób poprawnie badać historię?, 22. wartość, 23. Czym jest filozofia? niepasujące elementy: Możliwe odpowiedzi: 1. Co powinienem/powinnam jako człowiek i dlaczego?, 2. gnoseologia, 3. cnota, 4. Jak przebiega proces ludzkiego poznawania świata?, 5. W jaki sposób konstruujemy nasze przekonania o świecie?, 6. Jak powinniśmy postępować, aby zachowywać się moralnie?, 7. Na czym polega idea piękna?, 8. estetyka, 9. piękno, 10. Na czym polega fenomen ludzkich zachowań?, 11. logika, 12. teoria poznania naukowego, 13. poznanie, 14. etyka, 15. dusza, 16. przekonanie, 17. mniemanie, 18. Kiedy nasze przekonania są prawdziwe, a kiedy się mylimy?, 19. Kiedy i w jakich warunkach przypisujemy czemuś wartość?, 20. Czym jest prawda i czy w ogóle możemy o niej mówić?, 21. W jaki sposób poprawnie badać historię?, 22. wartość, 23. Czym jest filozofia?
Ćwiczenie 4
1. Protekcjonalizmem
2. Idealizmem kategorycznym.
3. Idealizmem rygorystycznym.
4. Idealizmem umiarkowanym.
Odpowiedź: To idealizm umiarkowany.
Arystoteles ze Stagiry - Marco Almbauer; Wikimedia Commons; CC BY‑SA 3.0, Platon Ateńczyk - domena publiczna, Immanuel Kant - domena publiczna, Georg Wilhelm Friedrich Hegel - domena publiczna
Ćwiczenie 4
Ćwiczenie 5
Własnymi słowami opisz, czym różni się koherencyjna teoria prawdy od klasycznej koncepcji prawdy.
Ćwiczenie 6
Własnymi słowami opisz, na czym polegała konsensualna teoria prawdy.
Ćwiczenie 7
Własnymi słowami opisz, na czym polega ewidencyjna teoria prawdy.
Ćwiczenie 8
Własnymi słowami określ, na czym polegał główny zarzut wobec pragmatycznej koncepcji prawdy.