1
Afficher les exercices&nbsp:
21
Activité 1

Connais‑tu ces herbes ? Fais correspondre les noms aux photos.

Czy znasz te zioła? Dopasuj nazwy do zdjęć.

R19NdAQWe6WLW
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Fais correspondre le nom français à son équivalent polonais.

Przyporządkuj francuską nazwę do jej polskiego odpowiednika.

R1VisnePNAeMx
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Activité 2

Fais correspondre les quantités aux aliments. Attention! Parfois, il y a plusieurs réponses correctes.

Połącz ilości z odpowiednimi produktami. Uwaga! Niekiedy jest kilka poprawnych odpowiedzi.

RbcqnTu5r427D
1. une gousse #groupStartd'ailde saladede sucre#groupEnd
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RBoQ1OzNO6nQR
2. une feuille #groupStartde viandede basilicde laurier#groupEnd
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1KP2IRBIDvdc
3. une pincée #groupStartde selde piment douxd'eau#groupEnd
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RVDdNur5rInp0
4. une cuillère à café de thym hachéd'œufsde farine
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RkBuoU2rDdnje
5. 600 grammes de farinede pommes de terrede mozarella
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Activité 3

Complète les mots croisés avec les verbes décrivant les activités de cuisine.

Uzupełnij krzyżówkę czasownikami opisującymi czynności kuchenne.

R1SGzmorbGOZP
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Complète les mots croisés avec les infinitifs décrivant les activités de cuisine.

Uzupełnij krzyżówkę bezokolicznikami opisującymi czynności kuchenne.

Rb4Kvr4cLrq9G
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Activité 4

Complète les phrases avec la forme appropriée de l'article partitif.

Uzupełnij zdania odpowiednią formą rodzajnika cząstkowego.

RmXEH2t3BMf23
Pour préparer les crêpes: 1. Mélange 300 ml Tu uzupełnij lait et 2 œufs. 2. Verse Tu uzupełnij farine. La pâte ne peut pas être trop dure. Il suffit une tasse Tu uzupełnij farine. 3. Ajoute 2 cuillères à soupe Tu uzupełnij sucre et une pincée Tu uzupełnij sel. 4. Mets Tu uzupełnij beurre sur la poêle et réchauffe-la. 5. Ensuite, verse Tu uzupełnij pâte. Quand la crêpe commence à dorer, retourne-la a l'autre cote.
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o.; Raymonde Charlon, Crêpes et galettes, licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Activité 5

Transforme les phrases, en utilisant les verbes à l'impératif selon le modèle : Tu ne dois pas mélanger tout le temps.Ne mélange pas tout le temps.

Przekształć zdania, używając czasowników w trybie rozkazującym według wzoru: Nie musisz ciągle mieszać. ➝ Nie mieszaj ciągle.

R11dOAzVV3g03
1. Vous ne devez pas éplucher les carottes. ➝ Tu uzupełnij. 2. Il te faut prendre des concombres. ➝ Tu uzupełnij. 3. Je te demande de préparer une salade grecque. ➝ Tu uzupełnij. 4. Nous devons nous calmer. ➝ Tu uzupełnij ! 5. Tu peux choisir deux fromages. ➝ Tu uzupełnij.
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Activité 6

Comment cuire les pâtes ? Mets le dialogue dans l’ordre.

Jak ugotować makaron? Ułóż dialog w odpowiedniej kolejności.

R18bR3qOgh35h
Elementy do uszeregowania: 1. - Et c’est tout ?, 2. - Prépare tes pâtes. Mets des pâtes dans l’eau bouillante. Attends environ 10 minutes., 3. - Pierre, comment cuire de pâtes ?, 4. - Oui, c’est tout ! Tes pâtes sont prêts., 5. - C’est facile ! Tu dois faire bouillir deux litres d’eau., 6. - D’accord, j’ai fait bouillir un casserole d’eau. Je mets du sel ?, 7. - L’eau est salée. Quoi d’autre ?, 8. - Oui, mets dans l’eau une cuillère de sel.
Źródło: dostępny w internecie: www.cuisine-facile.com/trucs_astuces/recette-comment-bien-cuire-les-pates.php, licencja: CC BY-SA 3.0.
31
Activité 7

Toi et ton amie française, vous parlez de vos plats favoris. Écris la liste des ingrédients nécessaires pour préparer ton plat choisi.

Wraz z Twoją francuską przyjaciółką rozmawiacie o swoich ulubionych potrawach. Zapisz listę składników niezbędnych do przygotowania wybranego dania.

ROlQgHfa9Z7sb
(Uzupełnij).
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
31
Activité 8

Sur un forum pour des adolescents francophones, quelqu'un a demandé une recette de soupe facile à faire. Écris une recette de soupe aux brocolis selon les ingrédients et les étapes que tu vois sur les photos.

Na forum dla francuskojęzycznej młodzieży ktoś poprosił o podanie przepisu na łatwą do zrobienia zupę. Napisz przepis na zupę brokułową według składników i etapów widocznych na zdjęciach.

LA RECETTE DE SOUPE AUX BROCOLIS

R1OnHudlAuEW9
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Zdjęcie przedstawia zestaw składników potrzebnych do przygotowania zupy brokułowej: na pierwszym planie widoczne są dwa świeże brokuły, śmietana w małej salaterce, czerwona cebula, pęczek koperku, liśc laurowy oraz cztery ziarna pieprzu; za nimi leżą cztery marchewki i trzy ziemniaki; po lewej stronie zdjęcia u góry stoi zakorkowana butelka oliwy z olwek oraz solniczka.

Rzs8ZNez4w1pn
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Ilustracja przedstawia szereg zdjęć dotyczących kolejności przygotowania zupy brokułowej. 1. Po lewej stronie widnieje drewniana deska do krojenia, na niej leży nóż oraz pokrojony surowy brokuł. Po prawej stronie znajdują się dwie plastikowe deski do krojenia: na jednej z nich leży pokrojona czerwona cebula, przekrojone na pół ziemniaki oraz nóż; na drugiej - pokrojona w talarki marchew oraz obieraczka wraz z obierkami po marchwi. 2. Zdjęcie przedstawia krążki czerwonej cebuli na czarnej naoliwionej patelni. 3. Zdjęcie przedstawia wodę gotującą się w metalowym garnku stojącym na palniku. 4. Na zdjęciu widoczny jest garnek pełen składników na zupę brokułową. U góry widnieje napis: 30 min. 5. Zdjęcie przedstawia czynność miksowania zupy w garnku za pomocą miksera ręcznego. 6. Na pierwszym planie zdjęcia widoczny jest metalowy garnek oraz dłoń, która sypie do niego sól. 7. Zdjęcie przedstawia garnek z zupą brokułową widziany od góry stojący na stole na serwetce.

RUc6cPGZUHGnO
(Uzupełnij).
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.