11
Pokaż ćwiczenia:
11
Ćwiczenie 1

Do kodu funkcji dopisz parametr, który spowoduje wyświetlenie łańcucha znaków. Przetestuj działanie programu dla napisu INFORMATYKA.

Specyfikacja:

Dane:

  • wypisz_zdanie – funkcja do uzupełnienia

  • slowo – łańcuch znaków, który ma zostać wypisany

Wynik:

Program ma wyświetlić zadany tekst.

R1Sk1pY8d4jsg1
Przypomnij sobie tytuł abstraktu, wysłuchaj nagrania i spróbuj zaproponować własny temat dla dzisiejszej lekcji.
21
Ćwiczenie 2

Dopisz do istniejącego kodu funkcję służącą do obliczania kwadratu liczby całkowitej.

Specyfikacja:

Dane:

  • kwadrat – funkcja do uzupełnienia

  • liczba_testowa – liczba całkowita, której kwadrat ma zostać obliczony

Wynik:

Program ma obliczyć i wypisać kwadrat danej liczby całkowitej.

R1JwDaOw5S7ue
Wysłuchaj nagrania abstraktu, ułóż do niego pytania i zadaj je koledze.
31
Ćwiczenie 3

Samoloty mają najczęściej dwie klasy pasażerskie (biznes i ekonomiczną). W klasie biznes są trzy miejsca w rzędzie, a w klasie ekonomicznej sześć. Zdefiniuj funkcję miejscaWSamolocie(rzedyBiznes, rzedyEkonomiczna), która w wyniku poda liczbę miejsc w samolocie. Parametr rzedyBiznes oznacza liczbę rzędów foteli w klasie biznes, a parametr rzedyEkonomiczna oznacza liczbę rzędów foteli w klasie ekonomicznej. Przetestuj działanie funkcji, jeśli parametr rzedyBiznes może przyjmować wartości od 3 do 7, a parametr rzedyEkonomiczna od 15 do 40, w zależności od wersji.

Jeśli którykolwiek z parametrów będzie poza dopuszczalnym zakresem, funkcja powinna zwrócić wartość -1.

Specyfikacja:

Dane:

  • miejscaWSamolocie(rzedyBiznes, rzedyEkonomiczna) – funkcja do zdefiniowania

  • rzedyBiznes – liczba naturalna należąca do przedziału <a, b>

  • rzedyEkonomiczna – liczba naturalna należąca do przedziału <m, n>

Wynik:

Program wyświetla, ile jest miejsc danej klasy w samolocie.

RVRZTmFxphR1p
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.