1
Pokaż ćwiczenia:
RrUZRtyJqe6yG1
Ćwiczenie 1
Równanie x+1=2+x Możliwe odpowiedzi: 1. jest sprzeczne, 2. ma jedno rozwiązanie, 3. jest tożsamościowe, 4. ma dwa rozwiązania
RLBbuNXjPajQi1
Ćwiczenie 2
Wybierz równanie, które nie jest tożsamościowe. Możliwe odpowiedzi: 1. 4x-3=2(2x+3), 2. x+5=2x+5-x, 3. -2(2x-1)=-4x+2, 4. 3x=3x
RHUQC662JEE6K
Ćwiczenie 3
dwa x, równa się, dwa x, plus1. dwa x, plus, trzy, 2. 5, 3. dziewięć, 4. minus, pięć x, minus, dwa, 5. minus, dwa x, 6. dwa x, plus, jeden, 7. minus, pięć x, plus, jeden, 8. dwa x
dwa x, minus, siedem, równa się, dwa, minus 1. dwa x, plus, trzy, 2. 5, 3. dziewięć, 4. minus, pięć x, minus, dwa, 5. minus, dwa x, 6. dwa x, plus, jeden, 7. minus, pięć x, plus, jeden, 8. dwa x
trzy x, plus, trzy, równa się, x, plus 1. dwa x, plus, trzy, 2. 5, 3. dziewięć, 4. minus, pięć x, minus, dwa, 5. minus, dwa x, 6. dwa x, plus, jeden, 7. minus, pięć x, plus, jeden, 8. dwa x
dwa, minus, pięć x, równa się, cztery, plus 1. dwa x, plus, trzy, 2. 5, 3. dziewięć, 4. minus, pięć x, minus, dwa, 5. minus, dwa x, 6. dwa x, plus, jeden, 7. minus, pięć x, plus, jeden, 8. dwa x
R1QEr4ji5ESrS2
Ćwiczenie 4
Wybierz taką liczbę lub wyrażenie algebraiczne, aby równanie było tożsamościowe. 2x-5=2x- 1. x+3, 2.  2x, 3.  3x+3, 4. 4x, 5. -3, 6. -2x+3, 7. x, 8. 5, 9. x+3
412+x=2+ 1. x+3, 2.  2x, 3.  3x+3, 4. 4x, 5. -3, 6. -2x+3, 7. x, 8. 5, 9. x+3
7x+3=4x+ 1. x+3, 2.  2x, 3.  3x+3, 4. 4x, 5. -3, 6. -2x+3, 7. x, 8. 5, 9. x+3
3-x=x+ 1. x+3, 2.  2x, 3.  3x+3, 4. 4x, 5. -3, 6. -2x+3, 7. x, 8. 5, 9. x+3
RNHqslPnUpQem2
Ćwiczenie 5
Brak rozwiązań Możliwe odpowiedzi: 1. -23+x=-2x-68, , 2. 0·x=28, 3. 5x2=0, 4. 4·x=-1, 5. 2x2=-1, 6. 3x-3=3x+3, 7. 5x+1=1+5x, 8. x3=-64, 9. 7x+2=27x+2=2, 10. -3x+7=-3x, 11. -x=-x, 12. 0·x=0 Jedno rozwiązanie Możliwe odpowiedzi: 1. -23+x=-2x-68, , 2. 0·x=28, 3. 5x2=0, 4. 4·x=-1, 5. 2x2=-1, 6. 3x-3=3x+3, 7. 5x+1=1+5x, 8. x3=-64, 9. 7x+2=27x+2=2, 10. -3x+7=-3x, 11. -x=-x, 12. 0·x=0 Nieskończenie wiele rozwiązań Możliwe odpowiedzi: 1. -23+x=-2x-68, , 2. 0·x=28, 3. 5x2=0, 4. 4·x=-1, 5. 2x2=-1, 6. 3x-3=3x+3, 7. 5x+1=1+5x, 8. x3=-64, 9. 7x+2=27x+2=2, 10. -3x+7=-3x, 11. -x=-x, 12. 0·x=0
R1FNo0vW8oSYm2
Ćwiczenie 6
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
R14BrzzhVnPUB3
Ćwiczenie 7
Wstaw w miejsce v takie wyrażenie algebraiczne, aby równanie -3[4(x-v)-1]=2[5(x+2v)]-3  z niewiadomą x było tożsamościowe.
v= 1. -411x, 2. -114x, 3. 114x, 4. 411x
Rkb2cod581wVa3
Ćwiczenie 8
Kasia, Zosia i Julka zbierają płyty. Liczba płyt w kolekcjach dziewczynek wyraża się kolejnymi liczbami naturalnymi. Najmniej płyt ma Kasia, a najwięcej Julka. Jeżeli liczbę płyt Zosi podniesiemy do kwadratu, to otrzymamy liczbę o 1 większą od iloczynu liczby płyt Kasi i Julki. Ile płyt ma każda z dziewczynek?
Równanie opisujące powyższą sytuację 1. nie ma rozwiązań, 2. ma jedno rozwiązanie, 3. ma nieskończenie wiele rozwiązań, 4. ma dwa rozwiązania.