1
Pokaż ćwiczenia:
RrUZRtyJqe6yG1
Ćwiczenie 1
Równanie x+1=2+x Możliwe odpowiedzi: 1. jest sprzeczne, 2. ma jedno rozwiązanie, 3. jest tożsamościowe, 4. ma dwa rozwiązania
RLBbuNXjPajQi1
Ćwiczenie 2
Wybierz równanie, które nie jest tożsamościowe. Możliwe odpowiedzi: 1. 4x-3=2(2x+3), 2. x+5=2x+5-x, 3. -2(2x-1)=-4x+2, 4. 3x=3x
R107H7gt7lrwH2
Ćwiczenie 3
2x=2x+1. 2x+3, 2. 5, 3. 9, 4.  -5x-2, 5. -2x, 6. 2x+1, 7. -5x+1, 8. 2x
2x-7=2- 1. 2x+3, 2. 5, 3. 9, 4.  -5x-2, 5. -2x, 6. 2x+1, 7. -5x+1, 8. 2x
3x+3=x+ 1. 2x+3, 2. 5, 3. 9, 4.  -5x-2, 5. -2x, 6. 2x+1, 7. -5x+1, 8. 2x
2-5x=4+ 1. 2x+3, 2. 5, 3. 9, 4.  -5x-2, 5. -2x, 6. 2x+1, 7. -5x+1, 8. 2x
R1QEr4ji5ESrS2
Ćwiczenie 4
Wybierz taką liczbę lub wyrażenie algebraiczne, aby równanie było tożsamościowe. 2x-5=2x- 1. x+3, 2.  2x, 3.  3x+3, 4. 4x, 5. -3, 6. -2x+3, 7. x, 8. 5, 9. x+3
412+x=2+ 1. x+3, 2.  2x, 3.  3x+3, 4. 4x, 5. -3, 6. -2x+3, 7. x, 8. 5, 9. x+3
7x+3=4x+ 1. x+3, 2.  2x, 3.  3x+3, 4. 4x, 5. -3, 6. -2x+3, 7. x, 8. 5, 9. x+3
3-x=x+ 1. x+3, 2.  2x, 3.  3x+3, 4. 4x, 5. -3, 6. -2x+3, 7. x, 8. 5, 9. x+3
RNHqslPnUpQem2
Ćwiczenie 5
Brak rozwiązań Możliwe odpowiedzi: 1. -23+x=-2x-68, , 2. 0·x=28, 3. 5x2=0, 4. 4·x=-1, 5. 2x2=-1, 6. 3x-3=3x+3, 7. 5x+1=1+5x, 8. x3=-64, 9. 7x+2=27x+2=2, 10. -3x+7=-3x, 11. -x=-x, 12. 0·x=0 Jedno rozwiązanie Możliwe odpowiedzi: 1. -23+x=-2x-68, , 2. 0·x=28, 3. 5x2=0, 4. 4·x=-1, 5. 2x2=-1, 6. 3x-3=3x+3, 7. 5x+1=1+5x, 8. x3=-64, 9. 7x+2=27x+2=2, 10. -3x+7=-3x, 11. -x=-x, 12. 0·x=0 Nieskończenie wiele rozwiązań Możliwe odpowiedzi: 1. -23+x=-2x-68, , 2. 0·x=28, 3. 5x2=0, 4. 4·x=-1, 5. 2x2=-1, 6. 3x-3=3x+3, 7. 5x+1=1+5x, 8. x3=-64, 9. 7x+2=27x+2=2, 10. -3x+7=-3x, 11. -x=-x, 12. 0·x=0
R1FNo0vW8oSYm2
Ćwiczenie 6
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
R14BrzzhVnPUB3
Ćwiczenie 7
Wstaw w miejsce v takie wyrażenie algebraiczne, aby równanie -3[4(x-v)-1]=2[5(x+2v)]-3  z niewiadomą x było tożsamościowe.
v= 1. -411x, 2. -114x, 3. 114x, 4. 411x
Rkb2cod581wVa3
Ćwiczenie 8
Kasia, Zosia i Julka zbierają płyty. Liczba płyt w kolekcjach dziewczynek wyraża się kolejnymi liczbami naturalnymi. Najmniej płyt ma Kasia, a najwięcej Julka. Jeżeli liczbę płyt Zosi podniesiemy do kwadratu, to otrzymamy liczbę o 1 większą od iloczynu liczby płyt Kasi i Julki. Ile płyt ma każda z dziewczynek?
Równanie opisujące powyższą sytuację 1. nie ma rozwiązań, 2. ma jedno rozwiązanie, 3. ma nieskończenie wiele rozwiązań, 4. ma dwa rozwiązania.