Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Pokaż ćwiczenia:
RYVHTdrrCCn2x1
Ćwiczenie 1
Zaznacz poprawne zakończenie zdania

Jedną z wielu korzyści wynikającą z handlu zagranicznego jest Możliwe odpowiedzi: 1. zróżnicowanie asortymentu dostępnego w sklepach., 2. sytuacja społeczna pełna napięć wynikających z zbyt dużej konkurencji gospodarczej., 3. duża konkurencja na rynku, której nie są w stanie sprostać lokalne przedsiębiorstwa., 4. napływ towarów o niższej jakości ale z niższą ceną.
R1LVrWuUgzm9L1
Ćwiczenie 2
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
R1FHcB2FsuOdl1
Ćwiczenie 3
Uzupełnij tekst: Handel międzynarodowy:
- przynosi korzyści 1. specjalizacji, 2. surowców i towarów, 3. osiągnięć technologicznych, 4. wzrost konkurencji, 5. współpracę, 6. poszerzenie, 7. miejsca pracy, 8. zbyt, 9. ekonomiczne, 10. poziomu życia, 11. nowych inwestycji, 12. poziomu społeczno‑gospodarczego (tworzy dochód narodowy),
- zapewnia dostawy 1. specjalizacji, 2. surowców i towarów, 3. osiągnięć technologicznych, 4. wzrost konkurencji, 5. współpracę, 6. poszerzenie, 7. miejsca pracy, 8. zbyt, 9. ekonomiczne, 10. poziomu życia, 11. nowych inwestycji, 12. poziomu społeczno‑gospodarczego, które nie są wytwarzane w danym kraju,
- zapewnia 1. specjalizacji, 2. surowców i towarów, 3. osiągnięć technologicznych, 4. wzrost konkurencji, 5. współpracę, 6. poszerzenie, 7. miejsca pracy, 8. zbyt, 9. ekonomiczne, 10. poziomu życia, 11. nowych inwestycji, 12. poziomu społeczno‑gospodarczego surowcom i towarom będącym w nadmiarze,
- prowadzi do 1. specjalizacji, 2. surowców i towarów, 3. osiągnięć technologicznych, 4. wzrost konkurencji, 5. współpracę, 6. poszerzenie, 7. miejsca pracy, 8. zbyt, 9. ekonomiczne, 10. poziomu życia, 11. nowych inwestycji, 12. poziomu społeczno‑gospodarczego produkcji w wybranych regionach świata,
- umożliwia 1. specjalizacji, 2. surowców i towarów, 3. osiągnięć technologicznych, 4. wzrost konkurencji, 5. współpracę, 6. poszerzenie, 7. miejsca pracy, 8. zbyt, 9. ekonomiczne, 10. poziomu życia, 11. nowych inwestycji, 12. poziomu społeczno‑gospodarczego państw,
- wpływa na 1. specjalizacji, 2. surowców i towarów, 3. osiągnięć technologicznych, 4. wzrost konkurencji, 5. współpracę, 6. poszerzenie, 7. miejsca pracy, 8. zbyt, 9. ekonomiczne, 10. poziomu życia, 11. nowych inwestycji, 12. poziomu społeczno‑gospodarczego asortymentu i ilości towarów na rynkach światowych,
- tworzy nowe 1. specjalizacji, 2. surowców i towarów, 3. osiągnięć technologicznych, 4. wzrost konkurencji, 5. współpracę, 6. poszerzenie, 7. miejsca pracy, 8. zbyt, 9. ekonomiczne, 10. poziomu życia, 11. nowych inwestycji, 12. poziomu społeczno‑gospodarczego,
- zapewnia powstawanie 1. specjalizacji, 2. surowców i towarów, 3. osiągnięć technologicznych, 4. wzrost konkurencji, 5. współpracę, 6. poszerzenie, 7. miejsca pracy, 8. zbyt, 9. ekonomiczne, 10. poziomu życia, 11. nowych inwestycji, 12. poziomu społeczno‑gospodarczego,
- umożliwia podnoszenie 1. specjalizacji, 2. surowców i towarów, 3. osiągnięć technologicznych, 4. wzrost konkurencji, 5. współpracę, 6. poszerzenie, 7. miejsca pracy, 8. zbyt, 9. ekonomiczne, 10. poziomu życia, 11. nowych inwestycji, 12. poziomu społeczno‑gospodarczego,
- pozwala na korzystanie z 1. specjalizacji, 2. surowców i towarów, 3. osiągnięć technologicznych, 4. wzrost konkurencji, 5. współpracę, 6. poszerzenie, 7. miejsca pracy, 8. zbyt, 9. ekonomiczne, 10. poziomu życia, 11. nowych inwestycji, 12. poziomu społeczno‑gospodarczego innych państw,
- wpływa na podnoszenie 1. specjalizacji, 2. surowców i towarów, 3. osiągnięć technologicznych, 4. wzrost konkurencji, 5. współpracę, 6. poszerzenie, 7. miejsca pracy, 8. zbyt, 9. ekonomiczne, 10. poziomu życia, 11. nowych inwestycji, 12. poziomu społeczno‑gospodarczego państw,
- przynosi 1. specjalizacji, 2. surowców i towarów, 3. osiągnięć technologicznych, 4. wzrost konkurencji, 5. współpracę, 6. poszerzenie, 7. miejsca pracy, 8. zbyt, 9. ekonomiczne, 10. poziomu życia, 11. nowych inwestycji, 12. poziomu społeczno‑gospodarczego wymuszający wyższą jakość wyrobów.
RdNaDCMQG6E2u1
Ćwiczenie 4
Połącz w pary odpowiedni stopień rozwoju kraju z jego strukturą importu i eksportu. Kraj słabo rozwinięty gospodarczo Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. Kraj średnio rozwinięty gospodarczo Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. Kraj wysoko rozwinięty gospodarczo Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3.
2
Ćwiczenie 5
RqLxyJIcAQNGW
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., oprac. na podstawie danych Eurostatu, licencja: CC BY-SA 3.0.
RHeokwYsEFHlG
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., oprac. na podstawie danych Eurostatu, licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Ćwiczenie 5
R1FnnY5Q8L7Jz
Do definicji przyporządkuj nazwy pojęć: 1. eksport, 2. import
przywóz towarów, technologii, usług z zagranicy.
1. eksport, 2. import
wywóz towarów, technologii, usług do innego kraju.
21
Ćwiczenie 6

Wyjaśnij, czym jest bilans handlowy, następnie opisz, co na niego wpływa.

R1DiJsd1OrkTY
(Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 7

Wymień państwa o największym eksporcie i imporcie w 2020 roku.

R19WePxy05071
(Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 8

Wyjaśnij, dlaczego Somalia ma tak duży odsetek importu w PKB, a tak mały odsetek eksportu w PKB.

Wyjaśnij, dlaczego Somalia ma tak duży odsetek importu w PKB, a tak mały odsetek eksportu w PKB. Eksport towarów i usług (% PKB) w 2020 roku mieścił się w przedziale od zera do 41,72 miliardów, import powyżej 84,90 miliardów.

RUIgGMTrAzlRZ
(Uzupełnij).