Zatem jeśli liczba należy do dziedziny, to również do niej należy.
Rozważmy :
.
Ponieważ powyższa równość zachodzi dla dowolnej liczby należącej do dziedziny, więc jest funkcją parzystą.
Zauważmy, że dziedziną funkcji jest zbiór .
Zatem jeśli liczba należy do dziedziny, to również do niej należy.
Rozważmy :
.
Ponieważ powyższa równość zachodzi dla dowolnej liczby należącej do dziedziny, więc jest funkcją parzystą.
1
Ćwiczenie 2
Wykaż, że podane funkcje są funkcjami nieparzystymi.
,
.
Zauważmy, że dziedziną funkcji jest zbiór .
Zatem jeśli liczba należy do dziedziny, to również do niej należy.
Rozważmy :
.
Ponieważ powyższa równość zachodzi dla dowolnej liczby należącej do dziedziny, więc jest funkcją nieparzystą.
Zauważmy, że dziedziną funkcji jest zbiór .
Zatem jeśli liczba należy do dziedziny, to również do niej należy.
Rozważmy :
.
Ponieważ powyższa równość zachodzi dla dowolnej liczby należącej do dziedziny, więc jest funkcją parzystą.
2
Ćwiczenie 3
Wykaż, że podane funkcje nie są ani funkcjami parzystymi, ani funkcjami nieparzystymi.
,
.
Aby wykazać, że funkcja nie jest parzysta, wystarczy wskazać parę liczb przeciwnych, dla których wartości funkcji nie są równe.
Aby wykazać, że funkcja nie jest nieparzysta, wystarczy wskazać parę liczb przeciwnych, dla których wartości funkcji nie są przeciwne.
Rozważmy oraz :
Ponieważ istnieje para liczb przeciwnych, dla których wartości funkcji nie są ani równe, ani przeciwne, funkcja nie jest ani parzysta, ani nieparzysta.
Rozważmy oraz :
Ponieważ istnieje para liczb przeciwnych, dla których wartości funkcji nie są ani równe, ani przeciwne, funkcja nie jest ani parzysta, ani nieparzysta.
R1IKz3cycfNXI2
Ćwiczenie 4
Wskaż wszystkie poprawne odpowiedzi. Pamiętaj, że dla dowolnego zachodzą wzory: oraz . Możliwe odpowiedzi: 1. Liczba jest równa ., 2. Liczba jest równa ., 3. Liczba jest równa ., 4. Wyrażenie jest dla każdej liczby równe .
RFUeAQbk53pMc2
Ćwiczenie 5
Połącz w pary wyrażenia o równych wartościach. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5.
Połącz w pary wyrażenia o równych wartościach. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5.
R16ItprAbo0dI21
Ćwiczenie 6
Łączenie par. Mówimy, że funkcje i są równe, jeśli mają równe dziedziny oraz dla każdego argumentu przyjmują takie same wartości. Oceń, czy podane pary funkcji są parami funkcji równych.. . Możliwe odpowiedzi: TAK, NIE. . Możliwe odpowiedzi: TAK, NIE. . Możliwe odpowiedzi: TAK, NIE. . Możliwe odpowiedzi: TAK, NIE. . Możliwe odpowiedzi: TAK, NIE
Łączenie par. Mówimy, że funkcje i są równe, jeśli mają równe dziedziny oraz dla każdego argumentu przyjmują takie same wartości. Oceń, czy podane pary funkcji są parami funkcji równych.. . Możliwe odpowiedzi: TAK, NIE. . Możliwe odpowiedzi: TAK, NIE. . Możliwe odpowiedzi: TAK, NIE. . Możliwe odpowiedzi: TAK, NIE. . Możliwe odpowiedzi: TAK, NIE
R1PmTZbkIP6Y33
Ćwiczenie 7
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
R1dRGMiCKpCcb31
Ćwiczenie 8
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.