Sprawdź się
Ile różnych wyrazów sześcioliterowych (mających sens lub nie) rozpoczynających się od litery można utworzyć z liter , , , , , ? Zaznacz poprawną odpowiedź.
Z Kalinowa do Grochowa prowadzi dróg. Iloma sposobami możesz dojść z Kalinowa do Grochowa i z powrotem, jeśli nie będziesz wracać tą samą drogą? Zaznacz poprawną odpowiedź.
Uzupełnij zdanie, wpisując odpowiednią liczbę.
W akwarium pływa rybek, w tym złote. Wyławiamy (bez zwracania) rybek. Sposobów wyłowienia jednej złotej rybki (i czterech w innych kolorach) jest .............
Połącz w pary opis sposobu rozmieszczenia i liczbę tych sposobów. W pudle jest co najwyżej jedna kula. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5. W pudle jest przynajmniej jedna kula. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5. W pudle jest dokładnie jedna kula. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5. W pudle jest kula nr . Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5. Pudło jest puste. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5.
Rozmieszczamy kul ponumerowanych liczbami od do w trzech pudłach: , , .
Połącz w pary opis sposobu rozmieszczenia i liczbę tych sposobów.
<span aria-label="jeden, razy, trzy indeks górny, osiem" role="math"><math><mn>1</mn><mo>·</mo><msup><mn>3</mn><mn>8</mn></msup></math></span>, <span aria-label="dziewięć, razy, dwa indeks górny, osiem" role="math"><math><mn>9</mn><mo>·</mo><msup><mn>2</mn><mn>8</mn></msup></math></span>, <span aria-label="dwa indeks górny, dziewięć" role="math"><math><msup><mn>2</mn><mn>9</mn></msup></math></span>, <span aria-label="dwa indeks górny, dziewięć, plus, dziewięć, razy, dwa indeks górny, osiem" role="math"><math><msup><mn>2</mn><mn>9</mn></msup><mo>+</mo><mn>9</mn><mo>·</mo><msup><mn>2</mn><mn>8</mn></msup></math></span>, <span aria-label="trzy indeks górny, dziewięć, minus, dwa indeks górny, dziewięć" role="math"><math><msup><mn>3</mn><mn>9</mn></msup><mo>-</mo><msup><mn>2</mn><mn>9</mn></msup></math></span>
| W pudle jest co najwyżej jedna kula. | |
| W pudle jest przynajmniej jedna kula. | |
| W pudle jest dokładnie jedna kula. | |
| W pudle jest kula nr . | |
| Pudło jest puste. |
Uzupełnij zdanie, przeciągając odpowiednią liczbę.
, , ,
Uczeń wypełnia test składający się z pytań. Aby odpowiedzieć na dane pytanie, uczeń musi wybrać i zaznaczyć jedną z odpowiedzi: , , lub . Sposobów takiego wypełnienia testu przez ucznia, aby odpowiedzi na dowolne dwa kolejne pytania były różne jest .
Zaznacz, które zdanie jest prawdziwe, a które fałszywe.. Same perły można wyciągnąć na sposoby.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Dokładnie jedną perłę można wyciągnąć na sposobów.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Co najmniej dwie perły można wyciągnąć na sposobów.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Same szmaragdy można wyciągnąć na sposoby.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Ze skrzyni w której jest klejnotów: szmaragdów i perły, wyciągamy klejnoty.
Zaznacz, które zdanie jest prawdziwe, a które fałszywe.
| Zdanie | Prawda | Fałsz |
| Same perły można wyciągnąć na sposoby. | □ | □ |
| Dokładnie jedną perłę można wyciągnąć na sposobów. | □ | □ |
| Co najmniej dwie perły można wyciągnąć na sposobów. | □ | □ |
| Same szmaragdy można wyciągnąć na sposoby. | □ | □ |
Przy okrągłym stole stoi krzeseł. Przy stole ma usiąść kobiet i mężczyzn. Oblicz, na ile sposobów mogą to zrobić, jeżeli osoby tej samej płci nie mogą siedzieć obok siebie.
Każdy z przyjaciół wysłał sms z życzeniami świątecznymi do pewnych pozostałych (nikt nie wysłał dwóch smsów do tej samej osoby).
Wykaż, że istnieją dwaj tacy chłopcy i , że chłopiec wysłał sms do i wysłał sms do .