Sprawdź się
Połącz w pary regiony Polski z przyrodniczymi walorami turystycznymi.
ostańce wapienne, ruchome wydmy, połoniny, gołoborza
Bieszczady | |
Pobrzeże Słowińskie | |
Wyżyna Krakowsko‐Częstochowska | |
Góry Świętokrzyskie |
Przyporządkuj regionom turystycznym odpowiednie obiekty krajoznawcze.
Tatry, Sudety, Pojezierze Mazurskie, Wyżyna Kielecko‐Sandomierska, Muzeum Kolejki Wąskotorowej
Region turystyczny | Obiekt krajoznawczy |
---|---|
Tatry | |
Sudety | |
Pojezierze Mazurskie | |
Wyżyna Kielecko‐Sandomierska |
Przyporządkuj atrakcje turystyczne do regionów ich występowania.
wybrzeże klifowe w Jastrzębiej Górze, Wodogrzmoty Mickiewicza, Grota Łokietka, Maczuga Herkulesa, Przełom Dunajca, Dolina Kościeliska, Lisi Jar
Wyżyna Krakowsko‐Częstochowska | |
---|---|
Pieniny | |
Pobrzeża Bałtyckie | |
Tatry |
Podaj po dwa przykłady obszarów turystycznych Polski wyróżniających się:
gwarą
piętrowością roślinności
jeziorami polodowcowymi
formami rzeźby krasowej
zabytkowymi kopalniami głębinowymi
Przyporządkuj pasmo górskie do odpowiedniego szczytu.
Rysy, Turbacz, Trzy Korony, Tarnica, Śnieżka, Łysica, Babia Góra, Kasprowy Wierch, Szczeliniec Wielki
Szczyt | Pasmo |
---|---|
Rysy | |
Turbacz | |
Trzy Korony | |
Tarnica | |
Śnieżka | |
Łysica | |
Babia Góra | |
Kasprowy Wierch | |
Szczeliniec Wielki |
Na postawie map w atlasie, Google Maps i informacji zawartych w e‑materiale oraz własnej wiedzy, stwórz program trzydniowej wycieczki po Polsce dla swojej klasy. Pamiętaj, aby dostosować liczbę miejsc do zwiedzania do możliwości turystów i czasu zwiedzania danego obiektu. Program powinien obejmować walory przyrodnicze i kulturowe wybranych miejsc. Zwiedzający powinni również poznać folklor jednego z odwiedzanych miejsc. Wyznaczając trasę wycieczki, pamiętaj o powrocie do miejsca jej rozpoczęcia.