11
Pokaż ćwiczenia:
11
Ćwiczenie 1

Napisz program, którego zadaniem będzie powtarzanie losowania do czasu wylosowania pewnej liczby.

Wskazówka: pamiętaj o dodaniu odpowiednich bibliotek. Zastanów się, czy losowany zakres wpływa na liczbę losowań.

Swój program przetestuj dla liczby 4.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • liczba – wylosowana wartość; liczba naturalna

Wynik:

Po wylosowaniu danej liczby zostaje ona wypisana na standardowym wyjściu.

1
R1Me6L37b3bsZ
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.

Napisz program, który na pewno wylosuje liczbę 4. Pamiętaj, aby dobrze dobrać zakres i dodać odpowiednie biblioteki.

21
Ćwiczenie 2

Napisz program, który będzie losował liczby z zakresu <1, n>, a każde wylosowanie liczby x wypisze od nowej linii. Po trzecim losowaniu ma zakończyć działanie. Kod jest niepełny – uzupełnij go w odpowiednich miejscach.

Przetestuj działanie programu dla zakresu <1, 10> oraz liczby 7.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • n – górny zakres losowania; liczba naturalna

  • x – liczba, która zostanie wypisana na standardowym wyjściu po jej wylosowaniu

Wynik:

Na standardowym wyjściu program wypisje x, za każdym razem, gdy zostanie wylosowana.

1
R7FvTNOQWFoVK
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.

Napisz program, który będzie losował liczby z zakresu <1, 10>, a każde wylosowanie liczby 7 wypisze od nowej linii. Po trzecim losowaniu ma zakończyć działanie. Kod jest niepełny – uzupełnij go w odpowiednich miejscach.

Linia 1. kratka include otwórz nawias ostrokątny iostream zamknij nawias ostrokątny. Linia 2. kratka include otwórz nawias ostrokątny cstdlib zamknij nawias ostrokątny. Linia 3. prawy ukośnik prawy ukośnik brakujacy kod. Linia 5. int main otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 7. srand otwórz nawias okrągły time otwórz nawias okrągły NULL zamknij nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik. Linia 9. int ilosc znak równości 0 średnik. Linia 11. do otwórz nawias klamrowy. Linia 13. int wylosowana znak równości otwórz nawias okrągły rand otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły procent prawy ukośnik prawy ukośnik brakujacy kod plus prawy ukośnik prawy ukośnik brakujacy kod zamknij nawias okrągły średnik. Linia 15. if otwórz nawias okrągły wylosowana znak równości znak równości prawy ukośnik prawy ukośnik brakujacy kod zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 16. ilosc plus plus średnik. Linia 17. std dwukropek dwukropek cout otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny wylosowana otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny std dwukropek dwukropek endl średnik. Linia 19. zamknij nawias klamrowy. Linia 21. zamknij nawias klamrowy while otwórz nawias okrągły ilosc wykrzyknik znak równości 3 zamknij nawias okrągły średnik. Linia 24. return 0 średnik. Linia 25. zamknij nawias klamrowy.
31
Ćwiczenie 3

Napisz program, który na pewno wylosuje pewną liczbę dziesięć razy i ją wypisze. Pamiętaj, aby dobrze dobrać zakres i dodać odpowiednie biblioteki.

Przetestuj jego działanie dla liczby 19.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • liczba – wylosowana wartość; liczba naturalna

Wynik:

Po dziesięciokrotnym wylosowaniu danej liczby zostaje ona wypisana na standardowym wyjściu.

1
RfUY7tA4pOTBd
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.

Napisz program, który na pewno wylosuje liczbę 19 dziesięć razy i ją wypisze. Pamiętaj, aby dobrze dobrać zakres i dodać odpowiednie biblioteki.

Linia 1. kratka include otwórz nawias ostrokątny iostream zamknij nawias ostrokątny. Linia 3. int main otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 5. prawy ukośnik prawy ukośnik Skorzystaj z poniższej linijki do wypisania prawidłowo wylosowanej liczby za każdym razem dwukropek. Linia 6. prawy ukośnik prawy ukośnik std dwukropek dwukropek cout otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny liczba otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny std dwukropek dwukropek endl średnik. Linia 8. return 0 średnik. Linia 9. zamknij nawias klamrowy.