1
Pokaż ćwiczenia:
1
Ćwiczenie 1
RtwAQlXBkjcia
Wybierz zdanie fałszywe. Możliwe odpowiedzi: 1. Dowolny problem posiadający rozwiązanie rekurencyjne, można rozwiązać techniką iteracyjną., 2. Dowolny problem posiadający rozwiązanie iteracyjne, można rozwiązać w sposób rekurencyjny., 3. Każdy problem można rozwiązać dwoma metodami - rekurencyjną i iteracyjną., 4. Niektórych problemów posiadających rozwiązanie rekurencyjne, nie można rozwiązać w sposób iteracyjny.
1
Ćwiczenie 2

Napisz za pomocą pseudokodu funkcję realizującą algorytm obliczania silni liczby n metodą rekurencyjną.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • n – liczba naturalna

Wynik:

Program wyświetla silnię liczby n.

RU1AP7GXA2lIj
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
1
Ćwiczenie 3

Wykorzystując pseudokod, napisz funkcję realizującą algorytm obliczania silni liczby n metodą iteracyjną.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • n – liczba naturalna

Wynik:

Program wyświetla silnię liczby n.

RyoVCPSHj1vdc
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
2
Ćwiczenie 4

Za pomocą pseudokodu przedstawiona została funkcja realizująca algorytm rekurencyjnego wyznaczania wartości n-tego wyrazu ciągu. Rozwiąż przedstawiony problem, stosując technikę iteracyjną.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • n – liczba naturalna; indeks elementu ciągu

Wynik:

Program wyświetla n-ty element danego ciągu.

Linia 1. Rekurencyjnie otwórz nawias okrągły n zamknij nawias okrągły. Linia 2. jeżeli n znak równości 1. Linia 3. zwróć 1. Linia 4. jeżeli n znak równości 2. Linia 5. zwróć 3. Linia 6. jeżeli n znak równości 3. Linia 7. zwróć 2. Linia 8. zwróć Rekurencyjnie otwórz nawias okrągły n minus 1 zamknij nawias okrągły plus Rekurencyjnie otwórz nawias okrągły n minus 3 zamknij nawias okrągły minus 1.
R5aWBR1yfAY2e
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
2
Ćwiczenie 5
R10YNmSTSEIi9
Wybierz zdania prawdziwe Możliwe odpowiedzi: 1. Często funkcja rekurencyjna jest wywoływana zbyt dużą liczbę razy, co powoduje przepełnienie pamięci, 2. Z iteracją mamy do czynienia, gdy funkcja wywołuje samą siebie., 3. W rekurencji musi istnieć warunek, który w przypadku spełnienia nie spowoduje wywołania funkcji rekurencyjnej, tylko zwróci wartość., 4. W rozwiązaniu wielu problemów bardziej efektywne jest użycie metody iteracyjnej.
3
Ćwiczenie 6

Zapoznaj się z pseudokodem i wykonaj ćwiczenie.

Linia 1. Rekurencyjnie otwórz nawias okrągły n zamknij nawias okrągły. Linia 2. jeżeli n znak równości 1. Linia 3. zwróć 1. Linia 4. w przeciwnym wypadku. Linia 5. zwróć Rekurencyjnie otwórz nawias okrągły n minus 1 zamknij nawias okrągły plus 1.
R1ct4eLyZtaLU
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
3
Ćwiczenie 7

Zapoznaj się z pseudokodem i wykonaj ćwiczenie.

Linia 1. Rekurencyjnie otwórz nawias okrągły n zamknij nawias okrągły. Linia 2. jeżeli n znak równości 1. Linia 3. zwróć 1. Linia 4. jeżeli n znak równości 2. Linia 5. zwróć 3. Linia 6. jeżeli n znak równości 3. Linia 7. zwróć 2. Linia 8. w przeciwnym wypadku. Linia 9. zwróć Rekurencyjnie otwórz nawias okrągły n minus 1 zamknij nawias okrągły plus Rekurencyjnie otwórz nawias okrągły n minus 3 zamknij nawias okrągły minus 1.
R1GoadBccrpWc
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
3
Ćwiczenie 8

Za pomocą pseudokodu zapisana została funkcja realizująca algorytm iteracyjnego wyznaczania wartości n-tego wyrazu ciągu. Rozwiąż przedstawiony problem, stosując technikę rekurencyjną.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • n – liczba naturalna; indeks elementu ciągu

Wynik:

Program wyświetla n-ty element danego ciągu.

Linia 1. Iteracyjnie otwórz nawias okrągły n zamknij nawias okrągły. Linia 2. a znak równości 5. Linia 3. dla i znak równości 2 przecinek 3 przecinek … przecinek n wykonuj. Linia 4. a znak równości minus a minus 4. Linia 5. zwróć a.
ROzH7ntlc8bOa
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.