Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Zapisz jako PDF Udostępnij materiał
R4p0nxwe0DXpY
Ćwiczenie 1
Uporządkuj ilustracje wraz z rosnącym położeniem środka masy. Załóż, że wszystkie obiekty mają tę samą wysokość. (piramida, piłka, rożek z lodem).
Ćwiczenie 2
R48zt6fN3uo8T
Pogrupuj znaki ze względu na moment siły. Czym charakteryzuje się środek masy obiektów z pierwszej grupy? Zerowy moment siły Możliwe odpowiedzi: 1. P, 2. O, 3. 8, 4. T, 5. H, 6. 3, 7. A, 8. F, 9. W Niezerowy moment siły Możliwe odpowiedzi: 1. P, 2. O, 3. 8, 4. T, 5. H, 6. 3, 7. A, 8. F, 9. W
Ćwiczenie 3

Przyjrzyj się poniższemu zdjęciu. Wyjaśnij, dlaczego po krótszej stronie żurawia budowlanego instaluje się wielkie betonowe płyty?

RJ9GlMfIfo7nK
uzupełnij treść
R1SpJmBNcuVEa
Ćwiczenie 4
R1IRjvUBKhWF8
Ćwiczenie 5
RKKi1ZwFImr2v
Ćwiczenie 6
Środek masy pustego kontenerowca znajduje się dokładnie w jego środku. Na statku rozmieszczono już pięć kontenerów o masach (w tonach) wskazanych w tabeli przedstawiającej widok z góry na statek. Rozmieść pozostałe kontenery tak, by nie zmienić pierwotnego środka masy statku.
Ćwiczenie 7

NASA od lat 80. do ubiegłej dekady używała do wynoszenia w przestrzeń kosmiczną satelitów i kosmonautów promów zwanych „wahadłowcami”. Aby przetransportować taki kosmiczny prom z miejsca produkcji do miejsca startu używano zmodyfikowanego samolotu Boeing 747, jak na zdjęciu. Wnętrze Boeinga było przed przyczepieniem promu ładowane żelastwem, gruzem i złomem. W jakim celu? Przecież to straszne marnotrawstwo paliwa wynosić tyle złomu w powietrze!

RzxjBQnGasBbt
uzupełnij treść
RkwsHVmQ3h0qF
Ćwiczenie 8
R1HKqPHr6fzYn
Ćwiczenie 9