Z którą drużyną Marcin "Jankos" Jankowski zdobył 2 miejsce podczas Mistrzostw Świata w 2019 roku? Możliwe odpowiedzi: 1. G2 Esports, 2. ROCCAT, 3. Fnatic, 4. Virtus.pro
2
Ćwiczenie 3
R13T1Q6dDsbpe
Które z podanych umiejętności istotnie wpływają na całokształt zdolności zawodnika E-sportowego? Możliwe odpowiedzi: 1. Pamięć mięśniowa, 2. Umiejętność szybkiego pisania, 3. Znajomość mechaniki gry, 4. Wyczucie czasu oraz refleks
2
Ćwiczenie 4
R7svVXffiNEkN
Wyjaśnij, dlaczego e‑sport może być klasyfikowany jako dyscyplina sportu. W uzasadnieniu podaj nazwę innej dyscypliny umysłowej, która uzyskała miano sportu. (Uzupełnij).
Przykładowa odpowiedź:
Definicja sportu nie jest jasno sprecyzowana, a e‑sport opiera się na rywalizacji i na nieustannym szkoleniu umiejętności, podobnie jak dyscypliny tradycyjne.
2
Ćwiczenie 5
R56CtbOx0LjwG
zalety (Uzupełnij). wady (Uzupełnij).
Przykładowa odpowiedź:
Wady:
Aby otrzymać kontrakt w zawodowej drużynie trzeba najpierw osiągać sukcesy indywidualne, co wiąże się z posiadaniem długiego stażu i mnóstwem poświęconego czasu.
Praca jako zawodnik e‑sportowy wymaga stałego zaangażowania, m.in. z uwagi na wprowadzane aktualizacje, które zmieniają grę.
Zalety:
Praca jako profesjonalny zawodnik e‑sportowy jest dobrze opłacana. Oprócz kontraktu gracze otrzymują również premie w przypadku wygranych na turniejach oraz gaże od sponsorów.
Branża e‑sportu stale się rozwija. Oznacza to, że zawód profesjonalnego gracza e‑sportowego jest coraz bardziej perspektywiczną pracą.
3
Ćwiczenie 6
Zapoznaj się ze źródłami i wykonaj ćwiczenie.
RAVG6B0M6EmzX
Wykres kolumnowy. Średnie zarobki sportowców wedle konkurencji. Lista elementów:
1. zestaw danych:
sport: koszykówka
kobiety: 75181
mężczyźni: 8321937
2. zestaw danych:
sport: golf
kobiety: 48993
mężczyźni: 1235495
3. zestaw danych:
sport: piłka nożna
kobiety: 6000
mężczyźni: 4031549
Wykres kolumnowy. Średnie zarobki sportowców wedle konkurencji. Lista elementów:
1. zestaw danych:
sport: koszykówka
kobiety: 75181
mężczyźni: 8321937
2. zestaw danych:
sport: golf
kobiety: 48993
mężczyźni: 1235495
3. zestaw danych:
sport: piłka nożna
kobiety: 6000
mężczyźni: 4031549
Źródło: Male vs Female Professional Sports Salary Comparison, dostępny w internecie: online.adelphi.edu [dostęp 17.06.2021].
R1GEwb7NFqLqv
Wykres kolumnowy. Najpopularniejsze formy przemocy werbalnej, z jakimi spotykają się graczki (57% badanych doświadczyło przynajmniej raz którejś z nich). Lista elementów:
1. zestaw danych:
forma: groźby wobec bliskich
procent wskazań: 4.9; Podpis osi wartości: dane w %
2. zestaw danych:
forma: groźby śmierci
procent wskazań: 8.8; Podpis osi wartości: dane w %
3. zestaw danych:
forma: grożenie gwałtem
procent wskazań: 12.1; Podpis osi wartości: dane w %
4. zestaw danych:
forma: stalking
procent wskazań: 13.7; Podpis osi wartości: dane w %
5. zestaw danych:
forma: żarty dot. gwałtu
procent wskazań: 22.4; Podpis osi wartości: dane w %
6. zestaw danych:
forma: obelgi dot. inteligencji
procent wskazań: 33; Podpis osi wartości: dane w %
7. zestaw danych:
forma: wulgarne odzywki
procent wskazań: 41; Podpis osi wartości: dane w %
8. zestaw danych:
forma: obelgi dot. umiejętności
procent wskazań: 44.8; Podpis osi wartości: dane w %
9. zestaw danych:
forma: seksistowskie komentarze
procent wskazań: 53.4; Podpis osi wartości: dane w %
Wykres kolumnowy. Najpopularniejsze formy przemocy werbalnej, z jakimi spotykają się graczki (57% badanych doświadczyło przynajmniej raz którejś z nich). Lista elementów:
1. zestaw danych:
forma: groźby wobec bliskich
procent wskazań: 4.9; Podpis osi wartości: dane w %
2. zestaw danych:
forma: groźby śmierci
procent wskazań: 8.8; Podpis osi wartości: dane w %
3. zestaw danych:
forma: grożenie gwałtem
procent wskazań: 12.1; Podpis osi wartości: dane w %
4. zestaw danych:
forma: stalking
procent wskazań: 13.7; Podpis osi wartości: dane w %
5. zestaw danych:
forma: żarty dot. gwałtu
procent wskazań: 22.4; Podpis osi wartości: dane w %
6. zestaw danych:
forma: obelgi dot. inteligencji
procent wskazań: 33; Podpis osi wartości: dane w %
7. zestaw danych:
forma: wulgarne odzywki
procent wskazań: 41; Podpis osi wartości: dane w %
8. zestaw danych:
forma: obelgi dot. umiejętności
procent wskazań: 44.8; Podpis osi wartości: dane w %
9. zestaw danych:
forma: seksistowskie komentarze
procent wskazań: 53.4; Podpis osi wartości: dane w %
Źródło: Cyberbullying in online gaming, dostępny w internecie: casino.org [dostęp 17.06.2021].
R1IhKcWuFrv1Y
Wskaż, jakie zjawisko ilustrują obydwa wykresy. (Uzupełnij).
Wykresy ilustrują zjawisko seksizmu i dyskryminacji w sporcie tradycyjnym oraz w e‑sporcie.
R8dj88tDZsWo7
Ćwiczenie 7
Uzupełnij zdanie. Państwo, które wpisało e-sport jako oficjalny zawód, to Tu uzupełnij.
Uzupełnij zdanie. Państwo, które wpisało e-sport jako oficjalny zawód, to Tu uzupełnij.
3
Ćwiczenie 8
RJ6ZxKQ0PzEcn
Rozważ, jakie skutki może mieć wprowadzenie e-sportu do dyscyplin olimpijskich. (Uzupełnij).