Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Pokaż ćwiczenia:
1
Ćwiczenie 1
R1Nkcujxu0E2A
Podaj rozwinięcie skrótu MOBA. (Uzupełnij).
1
Ćwiczenie 2
RBGVZeGQGwtf3
Z którą drużyną Marcin "Jankos" Jankowski zdobył 2 miejsce podczas Mistrzostw Świata w 2019 roku? Możliwe odpowiedzi: 1. G2 Esports, 2. ROCCAT, 3. Fnatic, 4. Virtus.pro
2
Ćwiczenie 3
R13T1Q6dDsbpe
Które z podanych umiejętności istotnie wpływają na całokształt zdolności zawodnika E-sportowego? Możliwe odpowiedzi: 1. Pamięć mięśniowa, 2. Umiejętność szybkiego pisania, 3. Znajomość mechaniki gry, 4. Wyczucie czasu oraz refleks
2
Ćwiczenie 4
R7svVXffiNEkN
Wyjaśnij, dlaczego e‑sport może być klasyfikowany jako dyscyplina sportu. W uzasadnieniu podaj nazwę innej dyscypliny umysłowej, która uzyskała miano sportu. (Uzupełnij).
2
Ćwiczenie 5
R56CtbOx0LjwG
zalety (Uzupełnij). wady (Uzupełnij).
3
Ćwiczenie 6

Zapoznaj się ze źródłami i wykonaj ćwiczenie.

RAVG6B0M6EmzX
Wykres kolumnowy. Średnie zarobki sportowców wedle konkurencji. Lista elementów:
  • 1. zestaw danych:
    • sport: koszykówka
    • kobiety: 75181
    • mężczyźni: 8321937
  • 2. zestaw danych:
    • sport: golf
    • kobiety: 48993
    • mężczyźni: 1235495
  • 3. zestaw danych:
    • sport: piłka nożna
    • kobiety: 6000
    • mężczyźni: 4031549
Źródło: Male vs Female Professional Sports Salary Comparison, dostępny w internecie: online.adelphi.edu [dostęp 17.06.2021].
R1GEwb7NFqLqv
Wykres kolumnowy. Najpopularniejsze formy przemocy werbalnej, z jakimi spotykają się graczki (57% badanych doświadczyło przynajmniej raz którejś z nich). Lista elementów:
  • 1. zestaw danych:
    • forma: groźby wobec bliskich
    • procent wskazań: 4.9; Podpis osi wartości: dane w %
  • 2. zestaw danych:
    • forma: groźby śmierci
    • procent wskazań: 8.8; Podpis osi wartości: dane w %
  • 3. zestaw danych:
    • forma: grożenie gwałtem
    • procent wskazań: 12.1; Podpis osi wartości: dane w %
  • 4. zestaw danych:
    • forma: stalking
    • procent wskazań: 13.7; Podpis osi wartości: dane w %
  • 5. zestaw danych:
    • forma: żarty dot. gwałtu
    • procent wskazań: 22.4; Podpis osi wartości: dane w %
  • 6. zestaw danych:
    • forma: obelgi dot. inteligencji
    • procent wskazań: 33; Podpis osi wartości: dane w %
  • 7. zestaw danych:
    • forma: wulgarne odzywki
    • procent wskazań: 41; Podpis osi wartości: dane w %
  • 8. zestaw danych:
    • forma: obelgi dot. umiejętności
    • procent wskazań: 44.8; Podpis osi wartości: dane w %
  • 9. zestaw danych:
    • forma: seksistowskie komentarze
    • procent wskazań: 53.4; Podpis osi wartości: dane w %
Źródło: Cyberbullying in online gaming, dostępny w internecie: casino.org [dostęp 17.06.2021].
R1IhKcWuFrv1Y
Wskaż, jakie zjawisko ilustrują obydwa wykresy. (Uzupełnij).
R8dj88tDZsWo7
Ćwiczenie 7
Uzupełnij zdanie. Państwo, które wpisało e-sport jako oficjalny zawód, to Tu uzupełnij.
3
Ćwiczenie 8
RJ6ZxKQ0PzEcn
Rozważ, jakie skutki może mieć wprowadzenie e-sportu do dyscyplin olimpijskich. (Uzupełnij).