Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Pokaż ćwiczenia:
R1YSrDzNAUVsC1
Ćwiczenie 1
Zaznacz poprawne stwierdzenie. Możliwe odpowiedzi: 1. Wyrażenie x(x-5)(x-5) to kwadrat różnicy liczb x5., 2. Kwadrat wyrażenia (2-x) powiększony o 4x jest jednomianem., 3. Dla każdej liczby rzeczywistej x wyrażenie (3x-2y)(2y-3x) jest równe 4y2+9x2-12xy., 4. Równość (-x+9)2=(x-9)2 jest prawdziwa tylko jeśli x jest liczbą całkowitą.
R16BOMxi8eonm1
Ćwiczenie 2
Dopasuj działanie do wyniku. (a-10b)2 Możliwe odpowiedzi: 1. a2+100b2-20ab, 2. 100a2+100b2-200ab, 3. 100a2+0,01b2-2ab, 4. 100a2+b2-20ab (10a-b)2 Możliwe odpowiedzi: 1. a2+100b2-20ab, 2. 100a2+100b2-200ab, 3. 100a2+0,01b2-2ab, 4. 100a2+b2-20ab (-10a+10b)2 Możliwe odpowiedzi: 1. a2+100b2-20ab, 2. 100a2+100b2-200ab, 3. 100a2+0,01b2-2ab, 4. 100a2+b2-20ab (10a-0,1b)2 Możliwe odpowiedzi: 1. a2+100b2-20ab, 2. 100a2+100b2-200ab, 3. 100a2+0,01b2-2ab, 4. 100a2+b2-20ab
Rg71wwaxpHIkA2
Ćwiczenie 3
Oceń, czy poprawnie wykonano potęgowanie. Zaznacz prawidłowe odpowiedzi. Możliwe odpowiedzi: 1. x-x32=x2-x6, 2. (2x-2)2=4x2-2x+1, 3. 12-2x2=x(4x-2)+14, 4. (xy-3x)2=x29-6y+y2
2
Ćwiczenie 4
R1D6szv8iIPrN
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Źródło: Gromar Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
R1dyNXLhNh2XJ
Oceń, czy poprawnie wykonano potęgowanie, zaznaczając odpowiednie pole. a) 12-2x2=2x2x-1+14
prawidłowo/nieprawidłowo

b) xy-3x2=x29-6y+y2
prawidłowo/nieprawidłowo
R1RDOoKXJUmVI2
Ćwiczenie 5
Przeciągnij poprawne liczby w odpowiednie miejsca. Współczynnik liczbowy przy najwyższej potędze x, po wykonaniu potęgowania 5x4-x62 i redukcji wyrazów podobnych wynosi 1. 3, 2. 1, 3. 0, 4. 2, 5. 0, 6. 1.
Liczba wyrazów, które otrzymamy po wykonaniu wskazanych działań w wyrażeniu 3+(x-1)2-(2-x)2 i redukcji wyrazów podobnych wynosi 1. 3, 2. 1, 3. 0, 4. 2, 5. 0, 6. 1.
Liczba m, dla której zachodzi równość (33-m)2=31-123 wynosi 1. 3, 2. 1, 3. 0, 4. 2, 5. 0, 6. 1.
R1UpHMPHqygNI2
Ćwiczenie 6
Połącz w pary równe liczby. (32-23)(23-32) Możliwe odpowiedzi: 1. 6-42, 2. 30-126, 3. 9-42, 4. 260-2414 (67-22)(67-22) Możliwe odpowiedzi: 1. 6-42, 2. 30-126, 3. 9-42, 4. 260-2414 (2-2)2 Możliwe odpowiedzi: 1. 6-42, 2. 30-126, 3. 9-42, 4. 260-2414 (22-1)2 Możliwe odpowiedzi: 1. 6-42, 2. 30-126, 3. 9-42, 4. 260-2414
R1RlbJLTxAVvh3
Ćwiczenie 7
Uzupełnij działania, przeciągając odpowiednie wyrażenia algebraiczne. 121x2-66x+9=(1. -4, 2. 4x, 3. 11x, 4. 2, 5. -2, 6. 4 -3)2
x-2x-2x+1=x3-3x2+1. -4, 2. 4x, 3. 11x, 4. 2, 5. -2, 6. 4
-10x2+20x-10=1. -4, 2. 4x, 3. 11x, 4. 2, 5. -2, 6. 4·(5x-5)2
3
Ćwiczenie 8

Wykaż, że suma kwadratu liczby naturalnej  parzystej dodatniej  i kwadratu liczby o 1 od niej mniejszej, w dzieleniu przez 4 daje resztę 1.