Sprawdź się
Dokonaj analizy przywołanych w lekcji przypowieści, aby wykazać, że ich pierwotny przekaz miał formę oralną.
Aby nauka mocniej zapadała w pamięć słuchaczy, treść przypowieści powinna nie tylko odnosić się do znanej im rzeczywistości, ale też zawierać łatwe do zapamiętania sentencje. Wypisz te fragmenty przypowieści, które są – według ciebie – mądrościami podanymi w formie sentencji.
Aby nauka wynikająca z przypowieści miała charakter ponadczasowy, powinna być pozbawiona zbyt wielu konkretnych informacji odnoszących się do „tu i teraz”. Zapoznaj się z przypowieściami, aby stwierdzić, czy ukazane w nich wydarzenia są uniwersalne. Następnie swoje ustalenia zapisz w postaci dwóch zdań.
Przypowieść musi zawierać przenośny sens oraz odnosić się do prawd wiary chrześcijańskiej. Pamiętając o tym, własnymi słowami wyjaśnij sens wynikający z Przypowieści o sieci.
W przypowieściach O zgubionej drachmie oraz O dwóch synach odszukaj te przedmioty, postaci lub sytuacje, które mają charakter alegoryczny. Następnie wyjaśnij ten sens własnymi słowami.
Wykaż uniwersalny charakter Przypowieści o przewrotnych rolnikach.