1
Pokaż ćwiczenia:
R1F1S9CwkGK4W1
Ćwiczenie 1
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
R1BD24msOjCqG1
Ćwiczenie 2
Wskaż twierdzenia zawierające prawdziwe informacje. Możliwe odpowiedzi: 1. Do prawidłowego rozwoju i pracy mózgu niezbędne jest odpowiednie odżywienie, nawodnienie i dotlenienie komórek nerwowych., 2. Metoda zakładek obrazkowych jest rodzajem mnemotechniki., 3. Mnemotechniki polegają na tworzeniu obrazkowych notatek., 4. We wszystkich technikach związanych z mnemotechniką wykorzystuje się rymy.
R1GyY8sagohnw2
Ćwiczenie 3
Wzrokowcy Możliwe odpowiedzi: 1. Spokojne siedzenie podczas lekcji, 2. Podczas odtwarzania informacji mogą się „kręcić”, 3. „Zabawa” różnymi przedmiotami podczas nauki, 4. Ciche powtarzanie słów prowadzącego, 5. Odtwarzaniu informacji często towarzyszy kupienie wzroku na odległym punkcie, 6. Szybkie tempo mówienia, 7. Wolne i przemyślane wypowiedzi, 8. Skupienie wzroku na prowadzącym zajęcia, 9. Wygodna pozycja podczas nauki, 10. Melodyjny głos, 11. Średnie tempo mówienia Słuchowcy Możliwe odpowiedzi: 1. Spokojne siedzenie podczas lekcji, 2. Podczas odtwarzania informacji mogą się „kręcić”, 3. „Zabawa” różnymi przedmiotami podczas nauki, 4. Ciche powtarzanie słów prowadzącego, 5. Odtwarzaniu informacji często towarzyszy kupienie wzroku na odległym punkcie, 6. Szybkie tempo mówienia, 7. Wolne i przemyślane wypowiedzi, 8. Skupienie wzroku na prowadzącym zajęcia, 9. Wygodna pozycja podczas nauki, 10. Melodyjny głos, 11. Średnie tempo mówienia Kinestetyczno-dotykowi Możliwe odpowiedzi: 1. Spokojne siedzenie podczas lekcji, 2. Podczas odtwarzania informacji mogą się „kręcić”, 3. „Zabawa” różnymi przedmiotami podczas nauki, 4. Ciche powtarzanie słów prowadzącego, 5. Odtwarzaniu informacji często towarzyszy kupienie wzroku na odległym punkcie, 6. Szybkie tempo mówienia, 7. Wolne i przemyślane wypowiedzi, 8. Skupienie wzroku na prowadzącym zajęcia, 9. Wygodna pozycja podczas nauki, 10. Melodyjny głos, 11. Średnie tempo mówienia
R1OxfKEPxBzmz2
Ćwiczenie 4
Uzupełnij tekst odpowiednimi określeniami. Mnemotechniki to techniki pamięciowe wśród których wyróżnić można kilka metod. Jedną z nich jest 1. historyjkę, 2. akrostychy, 3. alfabetycznych, 4. skojarzenia, 5. obrazkowych, 6. metoda zakłade, 7. ciąg słów, 8. łańcuchowa metoda skojarzeń, 9. cyfry, 10. akronimy, 11. słowa polegająca na tworzeniu systemów 1. historyjkę, 2. akrostychy, 3. alfabetycznych, 4. skojarzenia, 5. obrazkowych, 6. metoda zakłade, 7. ciąg słów, 8. łańcuchowa metoda skojarzeń, 9. cyfry, 10. akronimy, 11. słowa i 1. historyjkę, 2. akrostychy, 3. alfabetycznych, 4. skojarzenia, 5. obrazkowych, 6. metoda zakłade, 7. ciąg słów, 8. łańcuchowa metoda skojarzeń, 9. cyfry, 10. akronimy, 11. słowa, którym
przypisuje się odpowiednio 1. historyjkę, 2. akrostychy, 3. alfabetycznych, 4. skojarzenia, 5. obrazkowych, 6. metoda zakłade, 7. ciąg słów, 8. łańcuchowa metoda skojarzeń, 9. cyfry, 10. akronimy, 11. słowa i 1. historyjkę, 2. akrostychy, 3. alfabetycznych, 4. skojarzenia, 5. obrazkowych, 6. metoda zakłade, 7. ciąg słów, 8. łańcuchowa metoda skojarzeń, 9. cyfry, 10. akronimy, 11. słowa. Systemy te stanowią pewnego rodzaju kod, do którego układa się 1. historyjkę, 2. akrostychy, 3. alfabetycznych, 4. skojarzenia, 5. obrazkowych, 6. metoda zakłade, 7. ciąg słów, 8. łańcuchowa metoda skojarzeń, 9. cyfry, 10. akronimy, 11. słowa.
Ro99WrY8N606J2
Ćwiczenie 5
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
R1bGiYvxnXiDs2
Ćwiczenie 6
Zdecyduj, które z poniższych zdań to tzw. zdania twórcze. Możliwe odpowiedzi: 1. Czemu patrzysz żabko zielona na głupiego faraona., 2. GPTIW., 3. Pamiętaj chemiku młody, wlewaj zawsze kwas do wody, 4. Mama Weroniki zapisała mi jak szukać ukośnych napisów., 5. Kto –uje kreskuje ten dostaje dwóje.
31
Ćwiczenie 7
RmE075qPXsRrl
Za pomocą akrostychu zaproponuj jak zapamiętać angielskie słowo „glider” oznaczające szybowiec. (Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 8
R20EiJzLSiTJd
Omów możliwości wykorzystania map myśli w codziennym życiu. (Uzupełnij).