1
Pokaż ćwiczenia:
RAOVOMsXhrKIe1
Ćwiczenie 1
Jakie typy powodzi występują najczęściej w marcu? Możliwe odpowiedzi: 1. roztopowe, 2. opadoworozlewne, 3. śryżowozatorowe, 4. lodowozatorowe
RMT3uHetpQsOi1
Ćwiczenie 2
W jakich 2 miesiącach najczęściej tworzą się duże Powodzie, które powstają w wyniku opadów deszczu? Możliwe odpowiedzi: 1. Marzec, 2. Maj, 3. Czerwiec, 4. Lipiec, 5. Sierpień
R7Z7R0SayALsx1
Ćwiczenie 3
Jaki typ powodzi może towarzyszyć powodziom roztopowym? Możliwe odpowiedzi: 1. Lodowozatorowe, 2. Śryżowozatorowe, 3. Opadowonawalne, 4. Sztormowe
R1FL7RXrEKwDd1
Ćwiczenie 4
Czyniąc z przyjemności podstawę nauki moralnej, Epikur wpisuje się w długą tradycję filozoficzną, którą nazywamy hedonizmem/epikureizmem
RD50vSLoPw1ty2
Ćwiczenie 5
Dobierz w pary obszary występowania powodzi oraz ich typ. Sztormowe Możliwe odpowiedzi: 1. obszary podgórskie, 2. duże rzeki wyżynne, 3. małe rzeki, głównie na obszarach wyżynnych, 4. obszary nadmorskie Opadowo nawalne Możliwe odpowiedzi: 1. obszary podgórskie, 2. duże rzeki wyżynne, 3. małe rzeki, głównie na obszarach wyżynnych, 4. obszary nadmorskie Opadoworozlewne Możliwe odpowiedzi: 1. obszary podgórskie, 2. duże rzeki wyżynne, 3. małe rzeki, głównie na obszarach wyżynnych, 4. obszary nadmorskie Roztopowe Możliwe odpowiedzi: 1. obszary podgórskie, 2. duże rzeki wyżynne, 3. małe rzeki, głównie na obszarach wyżynnych, 4. obszary nadmorskie
Rip5ycXWc3Aq92
Ćwiczenie 6
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Rdh2dYIyvxRVo2
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
R16t2i0fRQLZQ2
Ćwiczenie 7
Dobierz typ powodzi do elementu pogody, który ją powoduje. temperatura powietrza Możliwe odpowiedzi: 1. Sztormowe, 2. Opadowonawalne, 3. Roztopowe, 4. Opadoworozlewne wiatr Możliwe odpowiedzi: 1. Sztormowe, 2. Opadowonawalne, 3. Roztopowe, 4. Opadoworozlewne deszcz Możliwe odpowiedzi: 1. Sztormowe, 2. Opadowonawalne, 3. Roztopowe, 4. Opadoworozlewne
Rde4H5ECtNNUN2
Ćwiczenie 8
Do konkretnej rzeki dobierz najbardziej typową przyczynę powodzi. Dunajec Możliwe odpowiedzi: 1. odwilż oraz topnienie pokrywy śnieżnej, 2. kilkudniowe opady deszczu w dużej części dorzecza Wieprz Możliwe odpowiedzi: 1. odwilż oraz topnienie pokrywy śnieżnej, 2. kilkudniowe opady deszczu w dużej części dorzecza
31
Ćwiczenie 9

Na podstawie informacji zawartej na grafice wykonaj polecenia znajdujące się poniżej.

Na podstawie opisu grafiki wykonaj polecenia znajdujące się poniżej.

RtD8L1Bm9K6B6
Obszar terenów zalanych – powódź tysiąclecia
Źródło: Englishsquare sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

A. Zaznacz typ powodzi tysiąclecia.

RaVt1n74XAMmJ
Możliwe odpowiedzi: 1. Prawidłowa odpowiedź, 2. Nieprawidłowa odpowiedź A, 3. Nieprawidłowa odpowiedź B

B. Spośród wymienionych miast wskaż dwa, których niżej położone dzielnice znalazły się pod wodą.

R1CMiHV7moOst
Możliwe odpowiedzi: 1. Prawidłowa odpowiedź A, 2. Nieprawidłowa odpowiedź B, 3. Nieprawidłowa odpowiedź C, 4. Prawidłowa odpowiedź D

C. W jaki sposób człowiek, poprzez ingerencję w środowisko naturalne i działalność gospodarczą, zwiększa ryzyko wystąpienia klęski powodziowej? Podaj trzy przykłady działalności ludzkiej.

RCja5u7xMqGlI
(Uzupełnij).
3
Ćwiczenie 10

W załączniku znajduje się mapa Polski z wyznaczonymi obszarami narażonymi na niebezpieczeństwo powodzi. Zlokalizuj na mapie miejsce swojego zamieszkania i wskaż najbliższy obszar zagrożony występowaniem powodzi oraz wskaż typ powodzi, jaki może wystąpić na wskazanym przez Ciebie obszarze. Zapisz swoje wnioski poniżej. Na forum klasy porównaj swoje spostrzeżenia z wnioskami innych uczniów. Wspólnie stwórzcie krótką charakterystykę waszej okolicy, opisującą predyspozycje do wystąpienia powodzi.

RUcePCSMH7EI9

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 18.45 MB w języku polskim

Zastanów się i podaj najbliższy Twojemu miejscu zamieszkania obszar zagrożony występowaniem powodzi oraz wskaż typ powodzi, jaki może tam wystąpić. Zapisz swoje wnioski poniżej. Na forum klasy porównaj swoje spostrzeżenia z wnioskami innych uczniów. Wspólnie stwórzcie krótką charakterystykę waszej okolicy, opisującą predyspozycje do wystąpienia powodzi.

R11OjB7Nf0Qik
(Uzupełnij).