Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Pokaż ćwiczenia:
RM08xLi4dBDrD1
Ćwiczenie 1
Spośród podanych niżej państw wybierz to, które odznacza się najwyższą jakością życia ludności. Możliwe odpowiedzi: 1. Finlandia, 2. Bułgaria, 3. Peru, 4. Egipt
R1JoeMqhAhnWA1
Ćwiczenie 2
Zaznacz trzy choroby charakterystyczne dla krajów wysoko rozwiniętych. Możliwe odpowiedzi: 1. Depresja., 2. Choroba Alzheimera., 3. Otyłość., 4. Gruźlica., 5. Tyfus., 6. Beri-beri., 7. Krzywica.
1
Ćwiczenie 3

Na fotografii przedstawiono osoby z objawami jednej z chorób. Dokończ zdanie.

Na fotografii przedstawiono osoby z objawami jednej z chorób. Zapoznaj się z opisem zdjęcia, a następnie dokończ zdanie.

R6V2trz3VCokk
Źródło: dostępny w internecie: https://www.flickr.com/photos/tkb/18181998, licencja: CC BY 2.0.
Rp2Hn6Wd8JM7F1
Na fotografii przedstawiono osoby z objawami jednej z chorób. Dokończ zdanie. Na fotografii przedstawiono dziecko z objawami krzywicy/kwashiorkoru/cholery. Jest to choroba będąca efektem braku dostatecznej ilości niektórych składników odżywczych/braku dostępu do czystej wody/bytowania w organizmie pasożytów.
2
Ćwiczenie 4

Poniższa mapa przedstawia liczbę zgonów spowodowanych pewną chorobą w przeliczeniu na 100 tysięcy osób w 2017 r. Zaznacz, o którą chorobę chodzi.

Zapoznaj się z opisem mapy przedstawiającej liczbę zgonów spowodowanych pewną chorobą w przeliczeniu na 100 tysięcy osób w 2017 r. Zaznacz, o którą chorobę chodzi.

R1a93icqsT7QJ
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o. na podstawie danych ourworldindata.org, licencja: CC BY-SA 3.0.
R120qkgJ979qI
Możliwe odpowiedzi: 1. AIDS., 2. Nowotwory., 3. Trąd., 4. Malaria.
R19DISz1UTt4g21
Ćwiczenie 5
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Źródło danych: FAO, 2018 r.
21
Ćwiczenie 6

Na poniższym wykresie przedstawiono średnią dzienną wartość energetyczną posiłków mieszkańców dwóch państw (w kcal). Połącz nazwy tych państw z odpowiednimi literami. Następnie podaj trzy przyczyny tego zróżnicowania.

Rb1NBLok9TzFs
Wykres kolumnowy. Lista elementów:
  • 1. zestaw danych:
    • Państwo: Państwo A
    • Średnia dzienna wartość energetyczna posiłków mieszkańców: 2426; Podpis osi wartości: kcal
  • 2. zestaw danych:
    • Państwo: Państwo B
    • Średnia dzienna wartość energetyczna posiłków mieszkańców: 2768; Podpis osi wartości: kcal
  • 3. zestaw danych:
    • Państwo: Państwo C
    • Średnia dzienna wartość energetyczna posiłków mieszkańców: 3074; Podpis osi wartości: kcal
RU4cn0AqRnv1H
Państwo A  Możliwe odpowiedzi: 1. Paragwaj, 2. Suazi, 3. Chorwacja Państwo B  Możliwe odpowiedzi: 1. Paragwaj, 2. Suazi, 3. Chorwacja Państwo C  Możliwe odpowiedzi: 1. Paragwaj, 2. Suazi, 3. Chorwacja
RcMxGd9tlI4yS
(Uzupełnij).
21
Ćwiczenie 7

Na poniższym wykresie literami A i B oznaczono dwa państwa. Przedstawiono dla nich wartości współczynników skolaryzacji. Połącz państwa z odpowiednimi oznaczeniami na wykresie. Następnie wyjaśnij przyczynę różnic wartości współczynnika skolaryzacji brutto w obu państwach.

RPRS20v9W6lSs
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R13D8i8GCVmaF
państwo A  Możliwe odpowiedzi: 1. Australia, 2. Rwanda państwo B  Możliwe odpowiedzi: 1. Australia, 2. Rwanda
R74nfwqdL70T3
= (Uzupełnij).
RvjXZlOdUAJJj3
Ćwiczenie 8
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.