1
Pokaż ćwiczenia:
RptlkbeMXBXzk1
Ćwiczenie 1
Dokończ zdanie.
Rola maszyn inteligentnych w diagnostyce medycznej polega na… Możliwe odpowiedzi: 1. obliczaniu prawdopodobieństw występowania określonych chorób i wskazywania odpowiednich leków., 2. samodzielnym leczeniu pacjentów od początku do końca., 3. pomocy przy badaniu ciśnienia.
RHLzvNHCdhrDn1
Ćwiczenie 2
Zaznacz, na czym bazuje koncepcja maszyn zajmujących się autonomicznym planowaniem i szeregowaniem. Możliwe odpowiedzi: 1. Systemy te oparte są na działaniu ludzkiego ciała., 2. Maszyny te oparte są na koncepcji abstrakcyjnego myślenia., 3. Maszyny te bazują na dużych zbiorach tekstów przetłumaczonych ręcznie przez ludzi., 4. Systemy te oparte są na algorytmach zachłannych.
RPOVLT5aNCw2R2
Ćwiczenie 3
Zaznacz poprawną odpowiedź.
Sztuczna inteligencja pozwala na tworzenie ulepszonych protez dla osób niepełnosprawnych. Możliwe odpowiedzi: 1. prawda, 2. fałsz
RP7CJOWhqykSl2
Ćwiczenie 4
Dlaczego sztuczna inteligencja była przełomem w dziedzinie planowania logicznego? Możliwe odpowiedzi: 1. Pozwoliła na wielkoskalowe planowanie i bazując na istniejących systemach logistycznych, znacząco je usprawniała., 2. Opracowała niezawodne mechanizmy heurystyczne., 3. Znalazła rozwiązanie problemu komiwojażera, który jest często spotykany przy planowaniu transportu., 4. Pozwoliła na sprawne planowanie logistyczne w małej skali.
RRQGe7cXGBSNR2
Ćwiczenie 5
Dokończ zdanie.
Czatboty sprawdzają się… Możliwe odpowiedzi: 1. w dziale obsługi klienta., 2. przy planowaniu przechowywania i przemieszczania towaru w magazynach., 3. przy wyznaczaniu tras., 4. przy zarządzaniu dystrybucją produktów.
RGm9xaGJpMMCz3
Ćwiczenie 6
Zaznacz wszystkie zdania fałszywe. Możliwe odpowiedzi: 1. Problem organizacji czasu jest zbyt skomplikowany dla maszyn inteligentnych., 2. Szachy pojawiły się na terenie Francji w V w. naszej ery., 3. Czas potrzebny autonomicznemu pojazdowi do podjęcia decyzji nie dorównuje refleksowi przeciętnego człowieka., 4. Dzięki sztucznej inteligencji został odnaleziony nowy sposób wyznaczania rozwinięcia dziesiętnego liczby π., 5. Inteligentna maszyna zbudowana przez firmę Google była w stanie udowodnić 1251 nieznanych jej wcześniej twierdzeń matematycznych.
R16hAiQMBTDTQ3
Ćwiczenie 7
Połącz w pary pasujące do siebie elementy. AlphaGo Możliwe odpowiedzi: 1. metoda znajdowania rozwiązań, dla której nie ma gwarancji znalezienia rozwiązania optymalnego czy prawidłowego, 2. komputer, który jako pierwszy wygrał mecz w go z byłym mistrzem świata, 3. dział matematyki zajmujący się wyszukiwaniem nowych twierdzeń przy pomocy maszyn inteligentnych, 4. komputer, który jako pierwszy wygrał mecz w szachy z byłym mistrzem świata Deep Blue Możliwe odpowiedzi: 1. metoda znajdowania rozwiązań, dla której nie ma gwarancji znalezienia rozwiązania optymalnego czy prawidłowego, 2. komputer, który jako pierwszy wygrał mecz w go z byłym mistrzem świata, 3. dział matematyki zajmujący się wyszukiwaniem nowych twierdzeń przy pomocy maszyn inteligentnych, 4. komputer, który jako pierwszy wygrał mecz w szachy z byłym mistrzem świata Matematyka eksperymentalna Możliwe odpowiedzi: 1. metoda znajdowania rozwiązań, dla której nie ma gwarancji znalezienia rozwiązania optymalnego czy prawidłowego, 2. komputer, który jako pierwszy wygrał mecz w go z byłym mistrzem świata, 3. dział matematyki zajmujący się wyszukiwaniem nowych twierdzeń przy pomocy maszyn inteligentnych, 4. komputer, który jako pierwszy wygrał mecz w szachy z byłym mistrzem świata Heurystyka Możliwe odpowiedzi: 1. metoda znajdowania rozwiązań, dla której nie ma gwarancji znalezienia rozwiązania optymalnego czy prawidłowego, 2. komputer, który jako pierwszy wygrał mecz w go z byłym mistrzem świata, 3. dział matematyki zajmujący się wyszukiwaniem nowych twierdzeń przy pomocy maszyn inteligentnych, 4. komputer, który jako pierwszy wygrał mecz w szachy z byłym mistrzem świata
R1GggueYIJNV93
Ćwiczenie 8
Wstaw brakujące wyrażenia tak, aby treść tekstu była prawdziwa. Sztuczna inteligencja znalazła zastosowanie w świecie gier zarówno komputerowych, jak i planszowych. Pierwszym dużym osiągnięciem w tej dziedzinie było pokonanie mistrza świata w szachy 1. 2007, 2. Google, 3. Deep Blue, 4. Microsoft, 5. Lee Sedola, 6. Dark Blue, 7. Garry'ego Kasparova, 8. Amazon, 9. 1997. Miało to miejsce w 1. 2007, 2. Google, 3. Deep Blue, 4. Microsoft, 5. Lee Sedola, 6. Dark Blue, 7. Garry'ego Kasparova, 8. Amazon, 9. 1997 roku za sprawą maszyny 1. 2007, 2. Google, 3. Deep Blue, 4. Microsoft, 5. Lee Sedola, 6. Dark Blue, 7. Garry'ego Kasparova, 8. Amazon, 9. 1997 stworzonej przez firmę IBM. Następnie stworzona przez firmę 1. 2007, 2. Google, 3. Deep Blue, 4. Microsoft, 5. Lee Sedola, 6. Dark Blue, 7. Garry'ego Kasparova, 8. Amazon, 9. 1997 maszyna AlphaGo także pokonała w go byłego mistrza świata. Dziś maszyny inteligentne są wykorzystywane w e-sporcie do trenowania zawodników na bardzo wysokim poziomie.