1
Pokaż ćwiczenia:
1
Ćwiczenie 1
RWikTKS0E5GuQ
Wytłumacz, co miał na myśli Steve Krug, mówiąc: „Don’t make me think”. (Uzupełnij).
1
Ćwiczenie 2

Zapoznaj się z grafiką i wykonaj ćwiczenie.

Zapoznaj się z opisem i wykonaj ćwiczenie.

RR2MJLY2SRqQc
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ru4xaVnHWcn3o
Zastanów się, czy pokazane poniżej menu popularnej marki odzieżowej jest proste dla polskiego użytkownika w myśl prawa użyteczności według Kruga. Odpowiedź uzasadnij. (Uzupełnij).
1
Ćwiczenie 3

Zapoznaj się z grafiką i wykonaj ćwiczenie.

Rp9Z6ruvJn4RZ
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RzaF04nmibSoP
Zastanów się, czy pokazana poniżej strona jest przyjazna użytkownikowi. Uzasadnij swoją odpowiedź. (Uzupełnij).
1
Ćwiczenie 3
R1UKXRQzuNbUk
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
2
Ćwiczenie 4
RwA18plcIQ55W
Uzupełnij tekst. 1. UD, 2. dostępność, 3. użytkownik, 4. UC, 5. człowiek-komputer, 6. UX, 7. człowiek-smartfon, 8. HTML, 9. dużą ilość informacji, 10. administrator-użytkownik, 11. administrator, 12. użyteczność to doświadczenie użytkownika. Jest to pojęcie związane z interakcją 1. UD, 2. dostępność, 3. użytkownik, 4. UC, 5. człowiek-komputer, 6. UX, 7. człowiek-smartfon, 8. HTML, 9. dużą ilość informacji, 10. administrator-użytkownik, 11. administrator, 12. użyteczność. To zespół wrażeń jakich doświadcza 1. UD, 2. dostępność, 3. użytkownik, 4. UC, 5. człowiek-komputer, 6. UX, 7. człowiek-smartfon, 8. HTML, 9. dużą ilość informacji, 10. administrator-użytkownik, 11. administrator, 12. użyteczność, kiedy korzysta np. ze strony www. Oznacza przede wszystkim 1. UD, 2. dostępność, 3. użytkownik, 4. UC, 5. człowiek-komputer, 6. UX, 7. człowiek-smartfon, 8. HTML, 9. dużą ilość informacji, 10. administrator-użytkownik, 11. administrator, 12. użyteczność.
2
Ćwiczenie 5
RGh1t6YKGnEhA
Wskaż, co nie należy do 10 heurystyk Jackoba Nielsena. Możliwe odpowiedzi: 1. używanie zrozumiałego języka, 2. spójność projektu, 3. niewymaganie od użytkownika doskonałej pamięci, 4. dawanie użytkownikowi pełnej kontroli, 5. mobilizowanie użytkownika do tego, aby był bardzo skoncentrowany
2
Ćwiczenie 6
RWyRGlAhkOm8l
Wskaż, jaką literę powinien przypominać układ strony według badań eyetrackingowych. Możliwe odpowiedzi: 1. F, 2. H, 3. T, 4. L
3
Ćwiczenie 7
RbJ8fSseB1T9q
Napisz, na czym polega skanowanie tekstu na stronie przez użytkownika. (Uzupełnij).
3
Ćwiczenie 8
Rrrp0DuTasHVW
Wyjaśnij, dlaczego należy tworzyć projekt strony na siatce. (Uzupełnij).