Sprawdź się
W jednej z popularnych gier losowych gracz wybiera sześć liczb (bez powtórzeń) z zakresu od do . Stwórz program, który przeprowadzi przykładowe losowanie i wyświetli wylosowane liczby.
Specyfikacja problemu:
Dane:
ile– liczba naturalna; liczba losowanych liczbmax– liczba naturalna; największa wylosowana liczba (włącznie)
Wynik:
Program prezentuje sześć wylosowanych liczb z zakresu od do włącznie.
Przykładowe wyjście:
W jednej z popularnych gier losowych gracz wybiera sześć liczb (bez powtórzeń) z zakresu od do . Stwórz program, który przeprowadzi przykładowe losowanie i wyświetli wylosowane liczby.
Zmodyfikuj napisany przez siebie program tak, by użytkownik wprowadzał wybrane sześć liczb, a następnie otrzymywał informację o tym, ile z nich udało mu się trafić. Przetestuj jego działanie dla liczb .
Specyfikacja:
Dane:
wybrane– lista składająca się z sześciu liczb naturalnych dodatnich (- włącznie)
Wynik:
Program na standardowym wyjściu prezentuje liczbę trafionych liczb.
Przykładowe wyjście:
Zmodyfikuj napisany przez siebie program tak, by użytkownik wprowadzał wybrane sześć liczb, a następnie otrzymywał informację o tym, ile z nich udało mu się trafić.
Zmodyfikuj program jeszcze raz: wylosujmy teraz tylko trzy liczby z przedziału od do . Niech losowania będą przeprowadzane tak długo, aż użytkownik trafi każdą z liczb. Wyświetl liczbę przeprowadzonych losowań. Przetestuj program dla liczb .
Specyfikacja:
Dane:
wybrane– lista składająca się z trzech liczb naturalnych (- włącznie)
Wynik:
Program wyświetla informację o trafieniach oraz liczbie losowań.
Przykładowe wyjście:
Zmodyfikuj program jeszcze raz: wylosujmy teraz tylko trzy liczby z przedziału od do . Niech losowania będą przeprowadzane tak długo, aż użytkownik wygra zakład. Wyświetl liczbę przeprowadzonych losowań.