Sprawdź się
W jednej z popularnych gier losowych gracz wybiera sześć liczb (bez powtórzeń) z zakresu od 1 do 49. Stwórz program, który przeprowadzi przykładowe losowanie i wyświetli wylosowane liczby.
Specyfikacja problemu:
Dane:
ile
– liczba naturalna; liczba losowanych liczbmax
– liczba naturalna; największa wylosowana liczba (włącznie)
Wynik:
Program prezentuje sześć wylosowanych liczb z zakresu od 1 do 49 włącznie.
Przykładowe wyjście:
W jednej z popularnych gier losowych gracz wybiera sześć liczb (bez powtórzeń) z zakresu od 1 do 49. Stwórz program, który przeprowadzi przykładowe losowanie i wyświetli wylosowane liczby.
Zmodyfikuj napisany przez siebie program tak, by użytkownik wprowadzał wybrane sześć liczb, a następnie otrzymywał informację o tym, ile z nich udało mu się trafić. Przetestuj jego działanie dla liczb 13, 11, 20, 12, 9, 15.
Specyfikacja:
Dane:
wybrane
– lista składająca się z sześciu liczb naturalnych dodatnich (1‑49 włącznie)
Wynik:
Program na standardowym wyjściu prezentuje liczbę trafionych liczb.
Przykładowe wyjście:
Zmodyfikuj napisany przez siebie program tak, by użytkownik wprowadzał wybrane sześć liczb, a następnie otrzymywał informację o tym, ile z nich udało mu się trafić.
Zmodyfikuj program jeszcze raz: wylosujmy teraz tylko trzy liczby z przedziału od 1 do 25. Niech losowania będą przeprowadzane tak długo, aż użytkownik trafi każdą z liczb. Wyświetl liczbę przeprowadzonych losowań. Przetestuj program dla liczb 13, 11, 20.
Specyfikacja:
Dane:
wybrane
– lista składająca się z trzech liczb naturalnych (1 - 25 włącznie)
Wynik:
Program wyświetla informację o trafieniach oraz liczbie losowań.
Przykładowe wyjście:
Zmodyfikuj program jeszcze raz: wylosujmy teraz tylko trzy liczby z przedziału od 1 do 25. Niech losowania będą przeprowadzane tak długo, aż użytkownik wygra zakład. Wyświetl liczbę przeprowadzonych losowań.