Sprawdź się
Pokaż ćwiczenia:
Ćwiczenie 1
Ćwiczenie 2
Ćwiczenie 3
Ćwiczenie 4
Ćwiczenie 5
Zdecyduj, czy zdanie jest prawdziwe.
Nowo utworzona scena automatycznie dodawana jest do ustawień projektu.
Zdecyduj, czy zdanie jest prawdziwe.Nowo utworzona scena automatycznie dodawana jest do ustawień projektu.
Nowo utworzona scena automatycznie dodawana jest do ustawień projektu.
Ćwiczenie 6
Ćwiczenie 7
Dodaj do gry trzeci poziom oraz prowadzący do niego portal. Pamiętaj, by przenieść tam gracza i kamerę.
Dodaj nową scenę i rozmieść elementy na kolejnym poziomie.
Ilustracja

Użyj tego samego obiektu diamentu, a w skrypcie ruchu gracza zmodyfikuj fragment wykrywający kolizje:
Linia 1. private void OnCollisionEnter2D otwórz nawias okrągły Collision2D collision zamknij nawias okrągły.
Linia 2. otwórz nawias klamrowy.
Linia 3. if otwórz nawias okrągły collision kropka gameObject kropka CompareTag otwórz nawias okrągły cudzysłów pułapki cudzysłów zamknij nawias okrągły zamknij nawias okrągły.
Linia 4. otwórz nawias klamrowy.
Linia 5. Odrodzenie otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 6. zamknij nawias klamrowy.
Linia 8. if otwórz nawias okrągły collision kropka gameObject kropka CompareTag otwórz nawias okrągły cudzysłów portal cudzysłów zamknij nawias okrągły zamknij nawias okrągły.
Linia 9. otwórz nawias klamrowy.
Linia 10. if otwórz nawias okrągły SceneManager kropka GetActiveScene otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły kropka name znak równości znak równości cudzysłów poziom1 cudzysłów zamknij nawias okrągły.
Linia 11. otwórz nawias klamrowy.
Linia 12. SceneManager kropka LoadScene otwórz nawias okrągły cudzysłów poziom2 cudzysłów zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 13. zamknij nawias klamrowy.
Linia 14. if otwórz nawias okrągły SceneManager kropka GetActiveScene otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły kropka name znak równości znak równości cudzysłów poziom2 cudzysłów zamknij nawias okrągły.
Linia 15. otwórz nawias klamrowy.
Linia 16. SceneManager kropka LoadScene otwórz nawias okrągły cudzysłów poziom3 cudzysłów zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 17. zamknij nawias klamrowy.
Linia 18. zamknij nawias klamrowy.
Linia 19. zamknij nawias klamrowy.
private void OnCollisionEnter2D(Collision2D collision)
{
if (collision.gameObject.CompareTag("pułapki"))
{
Odrodzenie();
}
if (collision.gameObject.CompareTag("portal"))
{
if (SceneManager.GetActiveScene().name == "poziom1")
{
SceneManager.LoadScene("poziom2");
}
if (SceneManager.GetActiveScene().name == "poziom2")
{
SceneManager.LoadScene("poziom3");
}
}
}Ćwiczenie 8
Dodaj alternatywny drugi poziom i umieść prowadzący do niego portal w pierwszym poziomie obok portalu prowadzącego do zwykłego drugiego poziomu. Drugie poziomy powinny oba prowadzić do trzeciego. Nadaj drugiemu portalowi inny kolor.
Dodaj nową scenę i nazwij ją poziom2_2.
Ilustracja

Skopiuj diament, zmień jego kolor oraz nadaj mu nowy tag o nazwie portal2.
Ilustracja

Ilustracja

Na końcu zmodyfikuj fragment skryptu gracza, by uwzględniał nowy portal.
Linia 1. private void OnCollisionEnter2D otwórz nawias okrągły Collision2D collision zamknij nawias okrągły.
Linia 2. otwórz nawias klamrowy.
Linia 3. if otwórz nawias okrągły collision kropka gameObject kropka CompareTag otwórz nawias okrągły cudzysłów pułapki cudzysłów zamknij nawias okrągły zamknij nawias okrągły.
Linia 4. otwórz nawias klamrowy.
Linia 5. Odrodzenie otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 6. zamknij nawias klamrowy.
Linia 8. if otwórz nawias okrągły collision kropka gameObject kropka CompareTag otwórz nawias okrągły cudzysłów portal cudzysłów zamknij nawias okrągły zamknij nawias okrągły.
Linia 9. otwórz nawias klamrowy.
Linia 10. if otwórz nawias okrągły SceneManager kropka GetActiveScene otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły kropka name znak równości znak równości cudzysłów poziom1 cudzysłów zamknij nawias okrągły.
Linia 11. otwórz nawias klamrowy.
Linia 12. SceneManager kropka LoadScene otwórz nawias okrągły cudzysłów poziom2 cudzysłów zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 13. zamknij nawias klamrowy.
Linia 14. if otwórz nawias okrągły SceneManager kropka GetActiveScene otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły kropka name znak równości znak równości cudzysłów poziom2 cudzysłów zamknij nawias okrągły.
Linia 15. otwórz nawias klamrowy.
Linia 16. SceneManager kropka LoadScene otwórz nawias okrągły cudzysłów poziom3 cudzysłów zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 17. zamknij nawias klamrowy.
Linia 18. zamknij nawias klamrowy.
Linia 19. if otwórz nawias okrągły collision kropka gameObject kropka CompareTag otwórz nawias okrągły cudzysłów portal2 cudzysłów zamknij nawias okrągły zamknij nawias okrągły.
Linia 20. otwórz nawias klamrowy.
Linia 21. if otwórz nawias okrągły SceneManager kropka GetActiveScene otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły kropka name znak równości znak równości cudzysłów poziom1 cudzysłów zamknij nawias okrągły.
Linia 22. otwórz nawias klamrowy.
Linia 23. SceneManager kropka LoadScene otwórz nawias okrągły cudzysłów poziom2 podkreślnik 2 cudzysłów zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 24. zamknij nawias klamrowy.
Linia 25. zamknij nawias klamrowy.
Linia 28. zamknij nawias klamrowy.
private void OnCollisionEnter2D(Collision2D collision)
{
if (collision.gameObject.CompareTag("pułapki"))
{
Odrodzenie();
}
if (collision.gameObject.CompareTag("portal"))
{
if (SceneManager.GetActiveScene().name == "poziom1")
{
SceneManager.LoadScene("poziom2");
}
if (SceneManager.GetActiveScene().name == "poziom2")
{
SceneManager.LoadScene("poziom3");
}
}
if (collision.gameObject.CompareTag("portal2"))
{
if (SceneManager.GetActiveScene().name == "poziom1")
{
SceneManager.LoadScene("poziom2_2");
}
}
}