1
Show exercises:
R13qCLkWjoZWt1
Exercise 1
Drag and drop the elements below to match the English words with their Polish equivalents. complete Możliwe odpowiedzi: 1. wybrać, 2. kazać, instruować, 3. szanować, 4. wypełnić, 5. dopasować, 6. przeszkadzać, 7. podkreślić, 8. poprawić, 9. zakreślić, wziąć w kółko, 10. zakreślić, wyróżnić kolorem, 11. przekreślić, 12. wysiłek, 13. uzupełnić fill in Możliwe odpowiedzi: 1. wybrać, 2. kazać, instruować, 3. szanować, 4. wypełnić, 5. dopasować, 6. przeszkadzać, 7. podkreślić, 8. poprawić, 9. zakreślić, wziąć w kółko, 10. zakreślić, wyróżnić kolorem, 11. przekreślić, 12. wysiłek, 13. uzupełnić match Możliwe odpowiedzi: 1. wybrać, 2. kazać, instruować, 3. szanować, 4. wypełnić, 5. dopasować, 6. przeszkadzać, 7. podkreślić, 8. poprawić, 9. zakreślić, wziąć w kółko, 10. zakreślić, wyróżnić kolorem, 11. przekreślić, 12. wysiłek, 13. uzupełnić circle Możliwe odpowiedzi: 1. wybrać, 2. kazać, instruować, 3. szanować, 4. wypełnić, 5. dopasować, 6. przeszkadzać, 7. podkreślić, 8. poprawić, 9. zakreślić, wziąć w kółko, 10. zakreślić, wyróżnić kolorem, 11. przekreślić, 12. wysiłek, 13. uzupełnić choose Możliwe odpowiedzi: 1. wybrać, 2. kazać, instruować, 3. szanować, 4. wypełnić, 5. dopasować, 6. przeszkadzać, 7. podkreślić, 8. poprawić, 9. zakreślić, wziąć w kółko, 10. zakreślić, wyróżnić kolorem, 11. przekreślić, 12. wysiłek, 13. uzupełnić underline Możliwe odpowiedzi: 1. wybrać, 2. kazać, instruować, 3. szanować, 4. wypełnić, 5. dopasować, 6. przeszkadzać, 7. podkreślić, 8. poprawić, 9. zakreślić, wziąć w kółko, 10. zakreślić, wyróżnić kolorem, 11. przekreślić, 12. wysiłek, 13. uzupełnić correct Możliwe odpowiedzi: 1. wybrać, 2. kazać, instruować, 3. szanować, 4. wypełnić, 5. dopasować, 6. przeszkadzać, 7. podkreślić, 8. poprawić, 9. zakreślić, wziąć w kółko, 10. zakreślić, wyróżnić kolorem, 11. przekreślić, 12. wysiłek, 13. uzupełnić highlight Możliwe odpowiedzi: 1. wybrać, 2. kazać, instruować, 3. szanować, 4. wypełnić, 5. dopasować, 6. przeszkadzać, 7. podkreślić, 8. poprawić, 9. zakreślić, wziąć w kółko, 10. zakreślić, wyróżnić kolorem, 11. przekreślić, 12. wysiłek, 13. uzupełnić instruct Możliwe odpowiedzi: 1. wybrać, 2. kazać, instruować, 3. szanować, 4. wypełnić, 5. dopasować, 6. przeszkadzać, 7. podkreślić, 8. poprawić, 9. zakreślić, wziąć w kółko, 10. zakreślić, wyróżnić kolorem, 11. przekreślić, 12. wysiłek, 13. uzupełnić cross out Możliwe odpowiedzi: 1. wybrać, 2. kazać, instruować, 3. szanować, 4. wypełnić, 5. dopasować, 6. przeszkadzać, 7. podkreślić, 8. poprawić, 9. zakreślić, wziąć w kółko, 10. zakreślić, wyróżnić kolorem, 11. przekreślić, 12. wysiłek, 13. uzupełnić bother Możliwe odpowiedzi: 1. wybrać, 2. kazać, instruować, 3. szanować, 4. wypełnić, 5. dopasować, 6. przeszkadzać, 7. podkreślić, 8. poprawić, 9. zakreślić, wziąć w kółko, 10. zakreślić, wyróżnić kolorem, 11. przekreślić, 12. wysiłek, 13. uzupełnić effort Możliwe odpowiedzi: 1. wybrać, 2. kazać, instruować, 3. szanować, 4. wypełnić, 5. dopasować, 6. przeszkadzać, 7. podkreślić, 8. poprawić, 9. zakreślić, wziąć w kółko, 10. zakreślić, wyróżnić kolorem, 11. przekreślić, 12. wysiłek, 13. uzupełnić respect Możliwe odpowiedzi: 1. wybrać, 2. kazać, instruować, 3. szanować, 4. wypełnić, 5. dopasować, 6. przeszkadzać, 7. podkreślić, 8. poprawić, 9. zakreślić, wziąć w kółko, 10. zakreślić, wyróżnić kolorem, 11. przekreślić, 12. wysiłek, 13. uzupełnić
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1D5JDJoKKBzd1
Exercise 2
Drag and drop the elements below to complete the grammar rules. There are two extra words that you do not need. Use can and could to     1. 1. one word, 2. ask for something, 3. without, 4. with, 5. two words, 6. polite, 7. ask someone to let you do something, 8. used,     for example: Can you help me?, or     2. 1. one word, 2. ask for something, 3. without, 4. with, 5. two words, 6. polite, 7. ask someone to let you do something, 8. used, for example: Can I go? Could is a bit more     3. 1. one word, 2. ask for something, 3. without, 4. with, 5. two words, 6. polite, 7. ask someone to let you do something, 8. used     than can.
Could is     4. 1. one word, 2. ask for something, 3. without, 4. with, 5. two words, 6. polite, 7. ask someone to let you do something, 8. used     in the past and present, and can in the present only.
The full form of can’t is spelled as     5. 1. one word, 2. ask for something, 3. without, 4. with, 5. two words, 6. polite, 7. ask someone to let you do something, 8. used.     This doesn’t happen often in the English language.
After can and could we use the infinitive     6. 1. one word, 2. ask for something, 3. without, 4. with, 5. two words, 6. polite, 7. ask someone to let you do something, 8. used     to. For example: She could leave any time she wanted.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RBXRPaRdKNmOy2
Exercise 3
Choose the correct answers to complete the sentences below. More than one answer may be correct.
  1. It’s very cold in here. Can you to closecloseclosing the window, please?

  2. Could I to havehavehaving a sandwich and a cup of tea?

  3. CanCouldCan not you rethink your decision? It’s not very wise.

  4. I know him! He asked me if he cancouldcannot call me one day. I said ‘no’.

  5. I’m sorry, I can’tcannotcan not go with you. My parents tell me to stay and study.

Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 4

Drag and drop the elements below to make correct sentences.

R1IGTtBk53edJ
1. 1. you, 2. Could, 3. more, 4. careful, 5. be, 6. this vase, 7. with1. you, 2. Could, 3. more, 4. careful, 5. be, 6. this vase, 7. with1. you, 2. Could, 3. more, 4. careful, 5. be, 6. this vase, 7. with1. you, 2. Could, 3. more, 4. careful, 5. be, 6. this vase, 7. with1. you, 2. Could, 3. more, 4. careful, 5. be, 6. this vase, 7. with1. you, 2. Could, 3. more, 4. careful, 5. be, 6. this vase, 7. with1. you, 2. Could, 3. more, 4. careful, 5. be, 6. this vase, 7. with?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RYpbXmRY6zI0w
2. 1. those, 2. me, 3. you, 4. bags, 5. Can, 6. help, 7. carry1. those, 2. me, 3. you, 4. bags, 5. Can, 6. help, 7. carry1. those, 2. me, 3. you, 4. bags, 5. Can, 6. help, 7. carry1. those, 2. me, 3. you, 4. bags, 5. Can, 6. help, 7. carry1. those, 2. me, 3. you, 4. bags, 5. Can, 6. help, 7. carry1. those, 2. me, 3. you, 4. bags, 5. Can, 6. help, 7. carry1. those, 2. me, 3. you, 4. bags, 5. Can, 6. help, 7. carry?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R2eFRt7CdUh1P
3. 1. cannot, 2. supper, 3. Susan, 4. play, 5. other, 6. with, 7. children, 8. before1. cannot, 2. supper, 3. Susan, 4. play, 5. other, 6. with, 7. children, 8. before1. cannot, 2. supper, 3. Susan, 4. play, 5. other, 6. with, 7. children, 8. before1. cannot, 2. supper, 3. Susan, 4. play, 5. other, 6. with, 7. children, 8. before1. cannot, 2. supper, 3. Susan, 4. play, 5. other, 6. with, 7. children, 8. before1. cannot, 2. supper, 3. Susan, 4. play, 5. other, 6. with, 7. children, 8. before1. cannot, 2. supper, 3. Susan, 4. play, 5. other, 6. with, 7. children, 8. before1. cannot, 2. supper, 3. Susan, 4. play, 5. other, 6. with, 7. children, 8. before.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1VJuCw4ZkJ3e
4. 1. you, 2. please, 3. other, 4. possibilities,, 5. consider, 6. Could1. you, 2. please, 3. other, 4. possibilities,, 5. consider, 6. Could1. you, 2. please, 3. other, 4. possibilities,, 5. consider, 6. Could1. you, 2. please, 3. other, 4. possibilities,, 5. consider, 6. Could1. you, 2. please, 3. other, 4. possibilities,, 5. consider, 6. Could1. you, 2. please, 3. other, 4. possibilities,, 5. consider, 6. Could?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R5679CiW1CraB
5. 1. I, 2. to, 3. Can, 4. go, 5. Sally, 6. next week, 7. organises, 8. the party1. I, 2. to, 3. Can, 4. go, 5. Sally, 6. next week, 7. organises, 8. the party1. I, 2. to, 3. Can, 4. go, 5. Sally, 6. next week, 7. organises, 8. the party1. I, 2. to, 3. Can, 4. go, 5. Sally, 6. next week, 7. organises, 8. the party1. I, 2. to, 3. Can, 4. go, 5. Sally, 6. next week, 7. organises, 8. the party1. I, 2. to, 3. Can, 4. go, 5. Sally, 6. next week, 7. organises, 8. the party1. I, 2. to, 3. Can, 4. go, 5. Sally, 6. next week, 7. organises, 8. the party1. I, 2. to, 3. Can, 4. go, 5. Sally, 6. next week, 7. organises, 8. the party?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1SIhozYT05jy2
Exercise 5
Drag and drop the questions and answers below to make mini-dialogues. Could you open the window? Możliwe odpowiedzi: 1. The new words which you don’t understand., 2. Because this is the correct answer., 3. I highlighted only the important parts. But everything’s important on this page!, 4. She’s correcting our mistakes., 5. Yes, we have to match the questions and answers., 6. I have no idea. This task is too difficult!, 7. Yes, certainly. What is the teacher doing? Możliwe odpowiedzi: 1. The new words which you don’t understand., 2. Because this is the correct answer., 3. I highlighted only the important parts. But everything’s important on this page!, 4. She’s correcting our mistakes., 5. Yes, we have to match the questions and answers., 6. I have no idea. This task is too difficult!, 7. Yes, certainly. Why did you circle this word? Możliwe odpowiedzi: 1. The new words which you don’t understand., 2. Because this is the correct answer., 3. I highlighted only the important parts. But everything’s important on this page!, 4. She’s correcting our mistakes., 5. Yes, we have to match the questions and answers., 6. I have no idea. This task is too difficult!, 7. Yes, certainly. Which words should we underline? Możliwe odpowiedzi: 1. The new words which you don’t understand., 2. Because this is the correct answer., 3. I highlighted only the important parts. But everything’s important on this page!, 4. She’s correcting our mistakes., 5. Yes, we have to match the questions and answers., 6. I have no idea. This task is too difficult!, 7. Yes, certainly. Do you know what to do in this exercise? Możliwe odpowiedzi: 1. The new words which you don’t understand., 2. Because this is the correct answer., 3. I highlighted only the important parts. But everything’s important on this page!, 4. She’s correcting our mistakes., 5. Yes, we have to match the questions and answers., 6. I have no idea. This task is too difficult!, 7. Yes, certainly. Why did you highlight the whole page 124? Możliwe odpowiedzi: 1. The new words which you don’t understand., 2. Because this is the correct answer., 3. I highlighted only the important parts. But everything’s important on this page!, 4. She’s correcting our mistakes., 5. Yes, we have to match the questions and answers., 6. I have no idea. This task is too difficult!, 7. Yes, certainly. Do you know how to fill in the gap? Możliwe odpowiedzi: 1. The new words which you don’t understand., 2. Because this is the correct answer., 3. I highlighted only the important parts. But everything’s important on this page!, 4. She’s correcting our mistakes., 5. Yes, we have to match the questions and answers., 6. I have no idea. This task is too difficult!, 7. Yes, certainly.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R18lSVMtGNdSE3
Exercise 6
Drag and drop the sentences below to make a dialogue. Elementy do uszeregowania: 1. Miss Crowne, can I ask you a question?, 2. You’re welcome., 3. Oh, I get it now, thank you., 4. I don’t understand this exercise. Could you explain it?, 5. You can check the grammar section., 6. Of course. You have to fill in the gaps with the correct form of the verbs., 7. Yes, David, what is it?, 8. But how do I know which form is correct, Miss Crowne?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 7

Alex, your 15‑year‑old step‑brother, is going to share a room with you. You want him to follow certain rules to avoid problems and arguments. Write a set of rules that you will later put on the door. Include the following pieces of information:

  • a title and one sentence of introduction;

  • two things he can do in the room and explain why you don’t mind them;

  • two things he can’t do and why you don’t want him to do them;

  • one thing you want him to remember when you share the room with him.

R1RI6mVuHlqQ8
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 8

It’s the first week of September and you want to organise a school end‑of‑summer disco party. Write an email to your friend in which you:

  • explain the reasons why you want to organise the event;

  • give the best place and time for the party;

  • describe who is going to help you in organising the party;

  • write about the things you need to do before the party and why they are important.

Use 100 to 150 words.

Exam tipazurewhite
R6vT6aXMpEvWs
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.