1
Show exercises:
1
Exercise 1

Match the words with their definitions.

Połącz wyrazy z ich definicjami.

RJcv1AOF74VTS
spoon Możliwe odpowiedzi: 1. You use it to hold food., 2. You use it to drink water., 3. You use it to eat soup., 4. You use it to clean your mouth after eating., 5. You use it to cut food. glass Możliwe odpowiedzi: 1. You use it to hold food., 2. You use it to drink water., 3. You use it to eat soup., 4. You use it to clean your mouth after eating., 5. You use it to cut food. fork Możliwe odpowiedzi: 1. You use it to hold food., 2. You use it to drink water., 3. You use it to eat soup., 4. You use it to clean your mouth after eating., 5. You use it to cut food. knife Możliwe odpowiedzi: 1. You use it to hold food., 2. You use it to drink water., 3. You use it to eat soup., 4. You use it to clean your mouth after eating., 5. You use it to cut food. napkin Możliwe odpowiedzi: 1. You use it to hold food., 2. You use it to drink water., 3. You use it to eat soup., 4. You use it to clean your mouth after eating., 5. You use it to cut food.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 1

Find the words listed below. Search up, down, forward, backward and on the diagonal to find the hidden words.

Znajdź poniższe wyrazy. Możesz ich szukać pionowo, poziomo, od góry do dołu, od dołu do góry oraz na ukos.

RCyy2fWd0gWQf
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 2

Match the prepositions of place with their translation.

Dopasuj poniższe wyrażenia do ich tłumaczeń.

R1Sta0ejtUXte
on the right Możliwe odpowiedzi: 1. po lewej stronie, 2. w prawym górnym rogu, 3. pod, 4. obok, 5. po prawej stronie, 6. nad, 7. w lewym górnym rogu on the left Możliwe odpowiedzi: 1. po lewej stronie, 2. w prawym górnym rogu, 3. pod, 4. obok, 5. po prawej stronie, 6. nad, 7. w lewym górnym rogu above Możliwe odpowiedzi: 1. po lewej stronie, 2. w prawym górnym rogu, 3. pod, 4. obok, 5. po prawej stronie, 6. nad, 7. w lewym górnym rogu next to Możliwe odpowiedzi: 1. po lewej stronie, 2. w prawym górnym rogu, 3. pod, 4. obok, 5. po prawej stronie, 6. nad, 7. w lewym górnym rogu under Możliwe odpowiedzi: 1. po lewej stronie, 2. w prawym górnym rogu, 3. pod, 4. obok, 5. po prawej stronie, 6. nad, 7. w lewym górnym rogu in the top right corner Możliwe odpowiedzi: 1. po lewej stronie, 2. w prawym górnym rogu, 3. pod, 4. obok, 5. po prawej stronie, 6. nad, 7. w lewym górnym rogu in the top left corner Możliwe odpowiedzi: 1. po lewej stronie, 2. w prawym górnym rogu, 3. pod, 4. obok, 5. po prawej stronie, 6. nad, 7. w lewym górnym rogu
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 3

Match the questions with the correct answers.

Połącz pytania z poprawnymi odpowiedziami.

RkXeqJpWXx7HA
Do you want to order anything else? Możliwe odpowiedzi: 1. Sure. Why don’t we get a dessert?, 2. Yes. Let’s do that., 3. Why don’t we go to our favourite restaurant?, 4. Let’s order pizza. What should we eat for dinner today? Możliwe odpowiedzi: 1. Sure. Why don’t we get a dessert?, 2. Yes. Let’s do that., 3. Why don’t we go to our favourite restaurant?, 4. Let’s order pizza. Where do you want to eat? Możliwe odpowiedzi: 1. Sure. Why don’t we get a dessert?, 2. Yes. Let’s do that., 3. Why don’t we go to our favourite restaurant?, 4. Let’s order pizza. Do you want to leave a tip? Możliwe odpowiedzi: 1. Sure. Why don’t we get a dessert?, 2. Yes. Let’s do that., 3. Why don’t we go to our favourite restaurant?, 4. Let’s order pizza.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 3

Match the questions with the correct answers.

Połącz pytania z poprawnymi odpowiedziami.

RQP0DrOHCvqUG
Możliwe odpowiedzi: 1. Do you want to leave a tip?, 2. What should we eat for dinner today?, 3. Do you want to order anything else?, 4. Where do you want to eat?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Exercise 4

Drag the words to fill in the gaps.

Uzupełnij poniższe zdania, przeciągając podane wyrazy w odpowiednie luki.

R1Mvj2g1YJ1i8

  1. When we set the table, we put the 1. forks, 2. tip, 3. napkins, 4. knives, 5. waitress, 6. orders, 7. bill, 8. plates on the right and the 1. forks, 2. tip, 3. napkins, 4. knives, 5. waitress, 6. orders, 7. bill, 8. plates on the left.
  2. When my dad pays the 1. forks, 2. tip, 3. napkins, 4. knives, 5. waitress, 6. orders, 7. bill, 8. plates at a restaurant, he always leaves a 1. forks, 2. tip, 3. napkins, 4. knives, 5. waitress, 6. orders, 7. bill, 8. plates.
  3. My mum always makes beautiful shapes with the 1. forks, 2. tip, 3. napkins, 4. knives, 5. waitress, 6. orders, 7. bill, 8. plates and puts them on the 1. forks, 2. tip, 3. napkins, 4. knives, 5. waitress, 6. orders, 7. bill, 8. plates.
  4. A waiter or a 1. forks, 2. tip, 3. napkins, 4. knives, 5. waitress, 6. orders, 7. bill, 8. plates is the person who takes our food and drink 1. forks, 2. tip, 3. napkins, 4. knives, 5. waitress, 6. orders, 7. bill, 8. plates at a restaurant.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 5

Study the text with three missing sentences. In each gap (1–3) write a letter that corresponds to the missing sentence (A–D) so the text makes logical sense. There is one extra sentence which you do not need.

Przeczytaj tekst, z którego usunięto trzy zdania. Wpisz w każdą lukę (1–3) literę, która oznacza brakujące zdanie (A–D), tak aby otrzymać spójny i logiczny tekst. Jedno zdanie nie pasuje do żadnej luki.

R2SM7k8UOU3fk
People usually set the table beautifully for special occasions. 5.1 Tu uzupełnij Another special occasion can also be a family celebration like a birthday or anniversary. When you want to set the table for a special dinner, you should remember that you put the knives on the right and the forks on the left of the plate. 5.2 Tu uzupełnij. You put it there because the soup spoon is usually the first dish. Remember that the napkins should be either on the left, next to the forks or you may put them on the plates. 5.3 Tu uzupełnij. It always looks good and the table looks more attractive. It also helps create a nice atmosphere. A. The soup spoon should be next to the knives. B. It is also a good idea to decorate the table with flowers and candles. C. It may be Christmas Eve dinner or Easter breakfast. D. The dessert spoon and fork go above the plate.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 6

Translate the missing words to complete the gaps in the text below.

Przetłumacz wyrazy w nawiasach, a następnie uzupełnij luki w poniższym tekście.

RJnH6cB06P0KP
My family likes going to restaurants. We don’t go very often, just once a month. My parents usually Tu uzupełnij (rezerwują) a table the day before. At the restaurant, there are always nice Tu uzupełnij (kelnerzy) or waitresses. I always ask for a Tu uzupełnij (szklankę) of orange juice because I like it a lot. My mum usually chooses the Tu uzupełnij (danie główne) for me, but I can always choose my Tu uzupełnij (deser). I like eating out.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 7

Answer the questions below about eating out. Write 1–3 sentences.

Odpowiedz 1–3 zdaniami na każde z poniższych pytań.

1. How often do you eat out? Who do you usually go out with?

RXVcC07bFvx6B
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Show hintazurewhite
Show answerazurewhite

2. What is your favourite restaurant?

R1VppkFM0TgAz
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Show hintazurewhite
Show answerazurewhite
3
Exercise 8

Your English friend would like to know something about eating out in your town. Write an email in which you:

  • tell them how often you eat out and who with;

  • describe what you usually do in your favourite restaurant;

  • suggest going there together sometime.

Sign as XYZ.

Your reply should be at least 50 words long.

Twój kolega/ twoja koleżanka z Anglii chciałby/chciałaby dowiedzieć się czegoś na temat twojej ulubionej restauracji. Napisz e‑mail, w którym:

– opowiesz, jak często jadasz poza domem i z kim;

– opiszesz, co zazwyczaj robisz w ulubionej restauracji;

– zaproponujesz wspólne wyjście przy najbliższej okazji.

Napisz swoją wypowiedź w języku angielskim. Podpisz się jako XYZ.

Twój e‑mail powinien składać się z co najmniej 50 wyrazów.

Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, tak aby osoba nieznająca polecenia w języku polskim uzyskała wszystkie wskazane w nim informacje. Pamiętaj, że długość wypowiedzi powinna wynosić co najmniej 50 wyrazów. Napisz każdy z realizowanych podpunktów w oddzielnym akapicie. W ten sposób będziesz wiedzieć, czy na pewno dany podpunkt został przez ciebie wystarczająco rozwinięty (nie licząc wyrazów podanych na początku wypowiedzi).

RU9WCrTih7Z6M
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.