Sprawdź się
Pokaż ćwiczenia:
Ćwiczenie 1
Co zainspirowało Avery’ego i jego zespół do badania, w którym wykazali, że to DNA jest nośnikiem informacji genetycznej? Możliwe odpowiedzi: 1. doświadczenie Griffitha wykorzystujące dwa szczepy Streptococcus pneumoniae, 2. doświadczenie Hersheya i Chase z wykorzystaniem bakteriofagów, 3. model struktury DNA Watsona i Cricka, 4. doświadczenie Hämmerlinga wykazujące rolę jądra komórkowego
Ćwiczenie 2
Ćwiczenie 3
Ćwiczenie 3
1944 rok. Naukowiec lub naukowcy: 1. Odkrycie zjawiska transformacji bakterii, 2. Griffith, 3. Wykazanie, że to DNA jest nośnikiem informacji genetycznej, 4. Avery, 5. Udowodnienie, że to DNA bakteriofaga wnika do komórki bakteryjnej i jest niezbędny do tworzenia nowych wirusów, 6. Przedstawienie modelu budowy DNA, 7. Watson, Crick i Franklin, 8. Hershey i Chase. Odkrycie: 1. Odkrycie zjawiska transformacji bakterii, 2. Griffith, 3. Wykazanie, że to DNA jest nośnikiem informacji genetycznej, 4. Avery, 5. Udowodnienie, że to DNA bakteriofaga wnika do komórki bakteryjnej i jest niezbędny do tworzenia nowych wirusów, 6. Przedstawienie modelu budowy DNA, 7. Watson, Crick i Franklin, 8. Hershey i Chase.
1952 rok. Naukowiec lub naukowcy: 1. Odkrycie zjawiska transformacji bakterii, 2. Griffith, 3. Wykazanie, że to DNA jest nośnikiem informacji genetycznej, 4. Avery, 5. Udowodnienie, że to DNA bakteriofaga wnika do komórki bakteryjnej i jest niezbędny do tworzenia nowych wirusów, 6. Przedstawienie modelu budowy DNA, 7. Watson, Crick i Franklin, 8. Hershey i Chase. Odkrycie: 1. Odkrycie zjawiska transformacji bakterii, 2. Griffith, 3. Wykazanie, że to DNA jest nośnikiem informacji genetycznej, 4. Avery, 5. Udowodnienie, że to DNA bakteriofaga wnika do komórki bakteryjnej i jest niezbędny do tworzenia nowych wirusów, 6. Przedstawienie modelu budowy DNA, 7. Watson, Crick i Franklin, 8. Hershey i Chase.
1953 rok. Naukowiec lub naukowcy: 1. Odkrycie zjawiska transformacji bakterii, 2. Griffith, 3. Wykazanie, że to DNA jest nośnikiem informacji genetycznej, 4. Avery, 5. Udowodnienie, że to DNA bakteriofaga wnika do komórki bakteryjnej i jest niezbędny do tworzenia nowych wirusów, 6. Przedstawienie modelu budowy DNA, 7. Watson, Crick i Franklin, 8. Hershey i Chase. Odkrycie: 1. Odkrycie zjawiska transformacji bakterii, 2. Griffith, 3. Wykazanie, że to DNA jest nośnikiem informacji genetycznej, 4. Avery, 5. Udowodnienie, że to DNA bakteriofaga wnika do komórki bakteryjnej i jest niezbędny do tworzenia nowych wirusów, 6. Przedstawienie modelu budowy DNA, 7. Watson, Crick i Franklin, 8. Hershey i Chase.
Ćwiczenie 4
Ćwiczenie 5
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o. o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ćwiczenie 5
Ćwiczenie 6
Schemat do ćwiczeń 7, 8 i 9
Poniższy schemat przedstawia przebieg eksperymentu wykonanego przez Fredericka Griffitha w 1928 roku. Przeanalizuj schemat i odpowiedz na poniższe pytania. Szczep niezjadliwy (R) nie ma otoczki w przeciwieństwie do szczepu zjadliwego (S).

Eksperyment Fredericka Griffitha z 1928 roku.
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o. o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ćwiczenie 7
Ćwiczenie 8
Ćwiczenie 9