Sprawdź się
Porównaj liczby. Wstaw znak , lub .
Porównaj liczby | ||
---|---|---|
Przyporządkuj nierównościom w nagłówkach warunki im równoważne (opisujące te same zbiory liczbowe). Przeciągnij i upuść.
<span aria-label="x, plus, jeden, mniejszy niż, zero" role="math"><math><mi>x</mi><mo>+</mo><mn>1</mn><mo><</mo><mn>0</mn></math></span>, <span aria-label="jeden, minus, x, większy niż, zero" role="math"><math><mn>1</mn><mo>-</mo><mi>x</mi><mo>></mo><mn>0</mn></math></span>, <span aria-label="x, plus, jeden, większy niż, zero" role="math"><math><mi>x</mi><mo>+</mo><mn>1</mn><mo>></mo><mn>0</mn></math></span>, <span aria-label="dwa x, mniejszy niż, minus, dwa" role="math"><math><mn>2</mn><mi>x</mi><mo><</mo><mo>-</mo><mn>2</mn></math></span>, <span aria-label="x, minus, jeden, mniejszy niż, zero" role="math"><math><mi>x</mi><mo>-</mo><mn>1</mn><mo><</mo><mn>0</mn></math></span>, <span aria-label=" minus, x, plus, jeden, mniejszy niż, zero" role="math"><math><mo>-</mo><mi>x</mi><mo>+</mo><mn>1</mn><mo><</mo><mn>0</mn></math></span>, <span aria-label="dwa x, mniejszy niż, dwa" role="math"><math><mn>2</mn><mi>x</mi><mo><</mo><mn>2</mn></math></span>, <span aria-label="dwa x, większy niż, minus, dwa" role="math"><math><mn>2</mn><mi>x</mi><mo>></mo><mo>-</mo><mn>2</mn></math></span>, <span aria-label=" minus, dwa x, większy niż, minus, dwa" role="math"><math><mo>-</mo><mn>2</mn><mi>x</mi><mo>></mo><mo>-</mo><mn>2</mn></math></span>, <span aria-label=" minus, x, minus, jeden, większy niż, zero" role="math"><math><mo>-</mo><mi>x</mi><mo>-</mo><mn>1</mn><mo>></mo><mn>0</mn></math></span>, <span aria-label=" minus, x, mniejszy niż, minus, jeden" role="math"><math><mo>−</mo><mi>x</mi><mo><</mo><mo>−</mo><mn>1</mn></math></span>, <span aria-label=" minus, dwa x, mniejszy niż, dwa" role="math"><math><mo>-</mo><mn>2</mn><mi>x</mi><mo><</mo><mn>2</mn></math></span>, <span aria-label="dwa x, większy niż, dwa" role="math"><math><mn>2</mn><mi>x</mi><mo>></mo><mn>2</mn></math></span>, <span aria-label=" minus, x, minus, jeden, mniejszy niż, zero" role="math"><math><mo>-</mo><mi>x</mi><mo>-</mo><mn>1</mn><mo><</mo><mn>0</mn></math></span>, <span aria-label=" minus, dwa x, większy niż, dwa" role="math"><math><mo>-</mo><mn>2</mn><mi>x</mi><mo>></mo><mn>2</mn></math></span>, <span aria-label=" minus, dwa x, mniejszy niż, minus, dwa" role="math"><math><mo>-</mo><mn>2</mn><mi>x</mi><mo><</mo><mo>-</mo><mn>2</mn></math></span>
Liczby i spełniają warunki podane w lewej kolumnie. Przyporządkuj parom liczb oszacowanie ich sumy.
i , i , i , i , i , i , i , i
Warunki dla liczb i | Oszacowanie sumy liczb |
---|---|
i | |
i | |
i | |
i | |
i | |
i | |
i | |
i |
Liczby i spełniają warunki podane w lewej kolumnie. Przyporządkuj parom liczb oszacowanie ich różnicy.
, , , , , , , , , , ,
Warunki dla liczb i | Oszacowanie różnicy liczb i |
---|---|
, | |
, | |
, | |
, | |
, | |
, |
Połącz w pary warunki równoważne (oznaczające dokładnie to samo).
<span aria-label="a, większy niż, zero" role="math"><math><mi>a</mi><mo>></mo><mn>0</mn></math></span> i <span aria-label="b, większy niż, zero" role="math"><math><mi>b</mi><mo>></mo><mn>0</mn></math></span>, <span aria-label="a, mniejszy niż, zero" role="math"><math><mi>a</mi><mo><</mo><mn>0</mn></math></span> i <span aria-label="b, mniejszy niż, zero" role="math"><math><mi>b</mi><mo><</mo><mn>0</mn></math></span>, (<span aria-label="a, większy niż, zero" role="math"><math><mi>a</mi><mo>></mo><mn>0</mn></math></span> i <span aria-label="b, większy niż, zero" role="math"><math><mi>b</mi><mo>></mo><mn>0</mn></math></span>) lub (<span aria-label="a, mniejszy niż, zero" role="math"><math><mi>a</mi><mo><</mo><mn>0</mn></math></span> i <span aria-label="b, mniejszy niż, zero" role="math"><math><mi>b</mi><mo><</mo><mn>0</mn></math></span>), (<span aria-label="a, większy niż, zero" role="math"><math><mi>a</mi><mo>></mo><mn>0</mn></math></span> i <span aria-label="b, mniejszy niż, zero" role="math"><math><mi>b</mi><mo><</mo><mn>0</mn></math></span>) lub (<span aria-label="a, mniejszy niż, zero" role="math"><math><mi>a</mi><mo><</mo><mn>0</mn></math></span> i <span aria-label="b, większy niż, zero" role="math"><math><mi>b</mi><mo>></mo><mn>0</mn></math></span>)
i | |
i |
Rozwiąż test. Wskaż wszystkie poprawne odpowiedzi.
Dokończ zdanie: | |||
Relacja równości jest: | zwrotna □ | symetryczna □ | przechodnia □ |
Relacja mniejszości jest: | zwrotna □ | symetryczna □ | przechodnia □ |
Wiadomo, że . Wynika stąd, że: | □ | □ | □ |
Wiadomo, że . Wynika stąd, że: | □ | □ | □ |
Rozstrzygnij, czy dla dowolnych liczb rzeczywistych , , , , jeśli i , to .
Niech , , będą liczbami całkowitymi różnymi od zera. Przypomnijmy, że napis oznacza, że dzieli ( jest dzielnikiem , jest podzielne przez ). Rozważmy relację podzielności w zbiorze liczb całkowitych różnych od zera. Oceń prawdziwość zdań. Wybierz prawda lub fałsz.
Zdanie | Prawda | Fałsz |
Jeśli i , to | □ | □ |
Relacja podzielności jest przechodnia | □ | □ |
Relacja podzielności jest zwrotna | □ | □ |
Relacja podzielności jest symetryczna | □ | □ |
Rozwiąż nierówności.
a)
b)