Sprawdź się
- litera N
- orzeł
- pszczoła
- 1. zestaw danych:
- Rok: 1800r.
- Liczba poborowych (w tysiącach): 30
- 2. zestaw danych:
- Rok: 1801r.
- Liczba poborowych (w tysiącach): 60
- 3. zestaw danych:
- Rok: 1802r.
- Liczba poborowych (w tysiącach): 60
- 4. zestaw danych:
- Rok: 1803r.
- Liczba poborowych (w tysiącach): 60
- 5. zestaw danych:
- Rok: 1804r.
- Liczba poborowych (w tysiącach): 60
- 6. zestaw danych:
- Rok: 1805r.
- Liczba poborowych (w tysiącach): 60
- 7. zestaw danych:
- Rok: 1806r.
- Liczba poborowych (w tysiącach): 80
- 8. zestaw danych:
- Rok: 1807r.
- Liczba poborowych (w tysiącach): 80
- 9. zestaw danych:
- Rok: 1808r.
- Liczba poborowych (w tysiącach): 80
- 10. zestaw danych:
- Rok: 1809r.
- Liczba poborowych (w tysiącach): 80
- 11. zestaw danych:
- Rok: 1810r.
- Liczba poborowych (w tysiącach): 110
- 12. zestaw danych:
- Rok: 1811r.
- Liczba poborowych (w tysiącach): 120
- 13. zestaw danych:
- Rok: 1812r.
- Liczba poborowych (w tysiącach): 120
- 14. zestaw danych:
- Rok: 1813r.
- Liczba poborowych (w tysiącach): 140
-
rok : 1800r.
liczba_poborowych_(w_tysiącach) : 30
-
rok : 1801r.
liczba_poborowych_(w_tysiącach) : 60
-
rok : 1802r.
liczba_poborowych_(w_tysiącach) : 60
-
rok : 1803r.
liczba_poborowych_(w_tysiącach) : 60
-
rok : 1804r.
liczba_poborowych_(w_tysiącach) : 60
-
rok : 1805r.
liczba_poborowych_(w_tysiącach) : 60
-
rok : 1806r.
liczba_poborowych_(w_tysiącach) : 80
-
rok : 1807r.
liczba_poborowych_(w_tysiącach) : 80
-
rok : 1808r.
liczba_poborowych_(w_tysiącach) : 80
-
rok : 1809r.
liczba_poborowych_(w_tysiącach) : 80
-
rok : 1810r.
liczba_poborowych_(w_tysiącach) : 110
-
rok : 1811r.
liczba_poborowych_(w_tysiącach) : 120
-
rok : 1812r.
liczba_poborowych_(w_tysiącach) : 120
-
rok : 1813r.
liczba_poborowych_(w_tysiącach) : 140
Pobór w napoleońskiej Francji…
- utrzymywał się na stałym poziomie.
- obejmował coraz większą liczbę mężczyzn.
- miał tendencję malejącą.
Uzupełnij tekst.
poboru, młodzieży, ludności, żołnierzy
Napoleon odnosił zwycięstwa nie tylko dzięki talentowi i udoskonaleniu sztuki wojennej z czasów rewolucji, ale i konsekwentnemu oraz okrutnemu drenażowi sił żywych Francji. W ciągu kilkunastu lat wojen powołał pod broń w systemie ...................... ponad 2 miliony ......................, co stanowiło 36% ogółu ...................... w wieku poborowym (a 7% ......................). Nie wszyscy poborowi chętnie maszerowali do armii. Niektórzy jej unikali, nieraz dezerterowali, wielu się ukrywało
.
Przeanalizuj schemat bitwy napoleońskiej. Obrazuje on manewr zmylenia wroga pozorowanym atakiem na skrzydła. Wstaw podpisy w odpowiednie miejsca do fazy I i fazy II.

Przeczytaj fragment opracowania z zakresu sztuki wojennej pt. Podręcznik ogólny służby ogólnej i sztabu dywizji w siłach zbrojnych z 1813 r., dotyczący roli służby szpiegowskiej w działaniach wojennych. Zaznacz w tekście fragmenty wskazujące jej zalety, konsekwencje jej braku oraz motywy kierujące ludźmi prowadzącymi działalność szpiegowską.
Nie ma nic ważniejszego w armii nad organizację tej służby. {zalety}Aktualna informacja może dać zwycięstwo i uratować od błędów;{/zalety} wojna jest wątpliwa pod względem wyniku tylko dlatego, że {konsekwencje jej braku}można się pomylić co do ruchów wroga:{/konsekwencje jej braku} {zalety}ten, kto je zna bez zwłoki i niepewności, choćby miał mniejsze siły i talenty, nie musi się obawiać niefortunnego rozwoju wypadków.{/zalety} Jednak w zwykłych wojnach {konsekwencje jej braku}szybki rekonesans jest niemożliwy do przeprowadzenia, a godne zaufania informacje są często uzyskiwane zbyt późno i z największą trudnością.{/konsekwencje jej braku} Konieczne jest zatem, przy użyciu wszelkich środków, które talent może stworzyć lub odkryć, a zapał, umiejętności i aktywność mogą urzeczywistnić, aby pokonać przeszkody, które mnożą środki ostrożności wroga. Aby osiągnąć cel, którym jest zawsze oszukiwanie wroga co do tego, co chce wiedzieć, i dowiedzieć się, co jest w jego interesie, aby się ukryć, można używać tylko szpiegów. {motywy kierujące ludźmi prowadzącymi działalność szpiegowską}Istnieje kilka rodzajów szpiegów: jedni wykonują tę pracę z powodu osobistych namiętności, inni z powodu poświęcenia, jeszcze inni z pasji lub zawodowo, a wreszcie z powodu strachu.{/motywy kierujące ludźmi prowadzącymi działalność szpiegowską} […] Kobiety i księża, zwłaszcza w krajach katolickich, często dostarczają najbardziej użyteczne informacje.
Wojna jest wątpliwa pod względem wyniku tylko dlatego, że można się pomylić co do ruchów wroga:1. motywy kierujące ludźmi prowadzącymi działalność szpiegowską, 2. konsekwencje jej braku, 3. zalety, 4. konsekwencje jej braku, 5. zalety
Ten, kto je zna bez zwłoki i niepewności, choćby miał mniejsze siły i talenty, nie musi się obawiać niefortunnego rozwoju wypadków.1. motywy kierujące ludźmi prowadzącymi działalność szpiegowską, 2. konsekwencje jej braku, 3. zalety, 4. konsekwencje jej braku, 5. zalety
Jednak w zwykłych wojnach szybki rekonesans jest niemożliwy do przeprowadzenia, a godne zaufania informacje są często uzyskiwane zbyt późno i z największą trudnością.1. motywy kierujące ludźmi prowadzącymi działalność szpiegowską, 2. konsekwencje jej braku, 3. zalety, 4. konsekwencje jej braku, 5. zalety
Konieczne jest zatem, przy użyciu wszelkich środków, które talent może stworzyć lub odkryć, a zapał, umiejętności i aktywność mogą urzeczywistnić, aby pokonać przeszkody, które mnożą środki ostrożności wroga. Aby osiągnąć cel, którym jest zawsze oszukiwanie wroga co do tego, co chce wiedzieć, i dowiedzieć się, co jest w jego interesie, aby się ukryć, można używać tylko szpiegów.
Istnieje kilka rodzajów szpiegów: jedni wykonują tę pracę z powodu osobistych namiętności, inni z powodu poświęcenia, jeszcze inni z pasji lub zawodowo, a wreszcie z powodu strachu.1. motywy kierujące ludźmi prowadzącymi działalność szpiegowską, 2. konsekwencje jej braku, 3. zalety, 4. konsekwencje jej braku, 5. zalety […] Kobiety i księża, zwłaszcza w krajach katolickich, często dostarczają najbardziej użyteczne informacje.

Poniższy schemat obrazuje organizację Wielkiej Armii. Przeciągnij ilustracje z żołnierzami odpowiednich formacji i pojęcia we właściwe miejsca schematu.