Sprawdź się
Zapoznaj się z poniższym rozumowaniem:
Każdy uczeń chodzi do szkoły rozumianej jako budynek, w którym odbywają się zajęcia.
Jan nie chodzi do szkoły w tym znaczeniu.
Zatem Jan nie jest uczniem
Czy to rozumowanie jest poprawne formalnie? Uzasadnij swoją ocenę.
Popraw rozumowanie z poprzedniego ćwiczenia. Niech wniosek będzie ten sam, ale przesłanki nie będą fałszywe.
Jak należy postąpić, kiedy nie jesteśmy w stanie zweryfikować przesłanki w przedstawionym nam dowodzeniu? Opisz strategię postępowania.
Przysłuchując się dowolnej wymianie zdań wśród twoich bliskich lub znajomych przeprowadź następnie próbę ustalenia motywacji, jakie kierowały nimi w rozmowie. Zastosuj w tym celu klasyfikację sześciu typów motywacji zaproponowaną w e‑materiale. Rezultaty spisz w krótkiej notatce.
Uczestnicząc w dowolnej wymianie zdań wśród twoich bliskich lub znajomych przeprowadź następnie próbę ustalenia motywacji, jakie kierowały nimi w rozmowie. Zastosuj w tym celu klasyfikację sześciu typów motywacji zaproponowaną w e‑materiale. Rezultaty spisz w krótkiej notatce.
Przeprowadź ankietę wśród znacznej grupy bliskich i dalszych znajomych. Celem badania jest ustalenie, jakie intencje najczęściej przyświecają osobom angażującym się w rozmowę. Zastosuj w tym celu klasyfikację podaną w e‑materiale.