1
Pokaż ćwiczenia:
ROYQQ7GBFSTbc1
Ćwiczenie 1
W jakich jednostkach wyrażany jest potencjał standardowy półogniwa? Możliwe odpowiedzi: 1. woltach, 2. simensach, 3. omach, 4. kelwinach
11
Ćwiczenie 2

Zapisz, w jakich warunkach jest mierzony potencjał standardowy dla półogniwa?

R1YLOCGAJxXqk
(Uzupełnij).
R36PYCIcHdadk
(Uzupełnij).
RQLK8EkBfYA8S1
Ćwiczenie 3
Uszereguj następujące półogniwa względem ich wzrastającej reaktywności: Elementy do uszeregowania: 1. Ag/Ag+, 2. H2 /2H+, 3. Mg/Mg2+, 4. Mn/Mn2+, 5. Mn/Mn2+
RfkKpAHFyuVgn1
Ćwiczenie 4
Z przedstawionych poniżej półogniw pogrupuj, które są reduktorami albo utleniaczami Właściwości utleniające Możliwe odpowiedzi: 1. Au/Au3+, 2. Fe/Fe2+, 3. Co/Co2+, 4. Bi/Bi3+, 5. Al/Al3+, 6. Ag/Ag+, 7. Ca/Ca2+, 8. Zn/Zn2+ Właściwości redukujące Możliwe odpowiedzi: 1. Au/Au3+, 2. Fe/Fe2+, 3. Co/Co2+, 4. Bi/Bi3+, 5. Al/Al3+, 6. Ag/Ag+, 7. Ca/Ca2+, 8. Zn/Zn2+
21
Ćwiczenie 5

Oblicz SEM ogniwa zbudowanego z następujących półogniw: Cr/Cr3+Pb/Pb2+.

RUHBDGitdCGjS
(Uzupełnij).
RpVOHCZNUJA9O
(Uzupełnij).
21
Ćwiczenie 6

Wolt jest jednostką napięcia elektrycznego. Większa wartość SEM prowadzi do wytworzenia większego napięcia, co za tym idzie – wykonania większej pracy podczas przepływu prądu.

Zastanów się, dlaczego nie można zbudować ogniwa zbudowanego z następujących półogniw: Li/Li+Au/Au3+.

R18V2OwxLgOSd
(Uzupełnij).
RKAlDfLUefImc
(Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 7

Budowę ogniwa galwanicznego można przedstawić w postaci schematu:

M1|M1z+||M2z+|M2

gdzie linia ciągła oznacza granicę faz elektrod (MIndeks dolny 1lub MIndeks dolny 2) — roztwór (zawierający jony MIndeks dolny 1Indeks górny z+ lub MIndeks dolny 2Indeks górny z+), linia podwójna — klucz elektrolityczny.

Indeks górny Na podstawie: Ogniwo galwaniczne, Encyklopedia PWN, online: https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/ogniwo‑galwaniczne;3950266.html (dostęp 14.04.2021). Indeks górny koniec

Zapisz schematycznie budowę ogniwa galwanicznego, zbudowanego z półogniw: Ni/Ni2+ oraz Fe/Fe3+.

R1cKybKkJH5Uu
(Uzupełnij).
RmXVrbCafWcBV
(Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 8

Zaproponuj doświadczenie, za pomocą którego wskażesz większą aktywność metalu: chromu lub miedzi. Narysuj schemat doświadczenia, zapisz obserwacje, reakcje oraz wnioski.

ROGpySr0vhyVg
(Uzupełnij).
R9JXnHgDDDWDN
(Uzupełnij).